5p1k3 gaat FPV :)

Ben heel erg benieuwd! :)

Nu is het voor mij eerst zaak om de zolder weer op te ruimen. Als de werkbanken weer vrij zijn even wat schuimpjes voor indoor inelkaar zetten (herstellen na de laatste bash haha) en dan de Nemo op de plank.

Eerst maar eens flink en goed inlezen wat anderen gedaan hebben qua setup op de Nemo..

En de glitches lijken afgenomen te zijn na bovenstaande actie uitgevoerd te hebben. Kastje ziet er niet netjes meer uit (overtollig veel tin aanwezig), maar het werkt.

Tenminste.. Binnenshuis ;).. Nu snel de boel van de rc auto afslopen, op de EZ* bouwen en eerst maar eens testvliegen.

Later meer..

Wilde al voorstellen dat je een keer na het werk even langs mijn huis rijd.

Klodder ik er nog een druppel soldeer op :-) en kunnen we onderling ook even testen.

( mee eten kan ook natuurlijk voordat we aan de knustsel gaan )

groeten
Frank

Ben heel erg benieuwd! :)

Nu is het voor mij eerst zaak om de zolder weer op te ruimen. Als de werkbanken weer vrij zijn even wat schuimpjes voor indoor inelkaar zetten (herstellen na de laatste bash haha) en dan de Nemo op de plank.

Eerst maar eens flink en goed inlezen wat anderen gedaan hebben qua setup op de Nemo..
Stop dan ook een keer met vanalles kopen, hoef je ook niet telkens op te ruimen. ;)

Stop dan ook een keer met vanalles kopen, hoef je ook niet telkens op te ruimen. ;)

Haha, och de FPV setup heeft me enkel een 2.20mtr kist met 50cc motor gekost (hoezo verlies! :).. Maar al met al een nieuwe hobby erbij (FPV dus) en wat voor een! :)

Goed, de TV koffer gaat even aan de kant. Zojuist 4 gaten voor niets geboord.. :( Binnenkort toch maar een wat kleiner scherm bestellen = kleinere koffer kopen.. Kan deze bij grofvuil (de koffer)

Goed, de TV koffer gaat even aan de kant. Zojuist 4 gaten voor niets geboord.. :( Binnenkort toch maar een wat kleiner scherm bestellen = kleinere koffer kopen.. Kan deze bij grofvuil (de koffer)
Kost dat schermpje? Of zitten de gaten nu ook in het scherm? :? ;)

Mwah was meer matter of speaking :). Heb de boel even aan de kant gepleurd..

Eerst eens een nieuw schermpje bestellen, dan zie ik danwel weer wat ik met deze koffer + scherm doe.. :)

Hee 5p1k3

Ik had een nog een vraagje over die koffer, ik kwam hem bij conrad tegen, maar is er genoeg plek in de koffer. voor een graupner mx12, fatshark, bevrc zender, kabeltjes en wat overige spul ? Heb na de afmetingen gekeken maar kom er niet helemaal mee uit met passen en meten.

mvg.
Andreas

p.s. Leuke avatar :P

De specifieke koffer die ik gebruik heb ik gekocht bij de Praxis, weet dus niet of die hetzelfde is als die van Conrad.

Maar ja, een MX12 moet er makkelijk in passen (mits je geen 15" tv scherm gebruikt) :)

Daar lijkt ie inderdaad erg veel op. Mooi koffertje ook. Vooral dat bij die van Conrad zo te zien een dekselsteun bij zit. Die heb ik er niet op zitten (en eigenlijk wel nodig om kantelen van de koffer te voorkomen).

Die steuntjes stellen niet veel voor. Je kunt beter twee uitklapbare panelen in het deksel voor de monitor maken. Die kun je dan openklappen en op de zijkanten van de onderste helft vastzetten/klikken zodat ze de deksel steunen. Dichtgeklapt vormen ze de bescherming voor je LCD.

Die steuntjes stellen niet veel voor. Je kunt beter twee uitklapbare panelen in het deksel voor de monitor maken. Die kun je dan openklappen en op de zijkanten van de onderste helft vastzetten/klikken zodat ze de deksel steunen. Dichtgeklapt vormen ze de bescherming voor je LCD.

Die sleur heeft wel eens goede ideeen... :)

Als ik die uitklapbare panelen groot genoeg maak, dan dienen ze ook direct voor tegenlicht van buitenaf..

Die sleur heeft wel eens goede ideeen... :)

Als ik die uitklapbare panelen groot genoeg maak, dan dienen ze ook direct voor tegenlicht van buitenaf..
Als je de zijpanelen een keer extra dubbelvouwt met een pianoscharnier, kun je de zijkanten iets omhoog laten lopen. Een bovenkant kun je daar dan op vouwn (dus als extra 3e paneel aan de bovenzijde van de monitor). Heb je een schuine inkijkhoek maar voldoende afscherming tegen direct licht.

Ga het anders aanpakken.

Ben in het bezit gekomen van een 7" lcd schermpje. Die ga ik prepereren in een nog nieuw aan te schaffen koffer. Even opnieuw indelen en kleiner maken :)

Later volgt meer..

Morgen even bij de bouwmarkt kijken voor een wat kleinere koffer. Zaterdag avond tijd om te knutselen, dus mogelijk Zondag ochtend een update :).

Bij goed weer ook (als ik mag) de EZ* uit testen op t veld (vliegen met de FPV setup, op zicht) en stiekem meegenieten :))

Back