5p1k3 gaat FPV :)

Thnx heren voor het advies en de reacties.

@Frank: a.s. zaterdag wil ik gaan vliegen op t veld. (overdag, mits goed weer).

Zie jij kans om mijn geoefende piloot te zijn, zodat ik kan kijken op de bril? :cool:

's avonds in de Wormer Fly.. Dan wil ik dezelfde setup gebruiken op een rc auto. Eens zien hoe dat gaat. :)

Thnx heren voor het advies en de reacties.

@Frank: a.s. zaterdag wil ik gaan vliegen op t veld. (overdag, mits goed weer).

Zie jij kans om mijn geoefende piloot te zijn, zodat ik kan kijken op de bril? :cool:

's avonds in de Wormer Fly.. Dan wil ik dezelfde setup gebruiken op een rc auto. Eens zien hoe dat gaat. :)

Deal Spijker !

Voor de geoefende piloot ook een mietenzak ??

Ga ik ook meteen een rondje met de Nemo..... haak je de haai aan mijn ontvanger erbij

Spannend! Maak je over de glitches niet teveel zorgen. Wanneer je recht boven je vliegt zul je hier wat meer last van hebben. Ik was onder de indruk van het setje van Klaassie. Die vloog een behoorlijk eind weg met zijn EZ, zónder glitches:).
Dit met omni's.

Ja, ik vind het ook wel spannend eerlijk gezegd :)

Vliegaccu is trouwens 2200mAh, hoeveel wordt aangeraden voor de camera? (heb er nu een 850mAh aan zitten, is dat te weinig?)

Je wilt 2 accu's gebruiken? Ik zou het met één doen..
Dan volstaat een 3s 2200 prima!

Wil je persé 2 accu's dan is een 3s500 al voldoende. Ik vloog hier een middag mee. ( toen ik nog met 2 accu's vloog)
( Sony 1/3" 420TVL, Remzibi OSD en lawmate 500mW)

Oke thnx Remy! Ik begin met 2 accu's vooralsnog. Binnenkort even een nieuwe EZ erbij kopen en die volledig goed uitrusten voor FPV vliegen. Ik loop nu al tegen wat zaken aan, omdat ik de mijne al gebouwd heb (en niet het mes erin wil steken)

Dan ga ik bij de nieuwe ook direct de accu goed leggen voor CG punt en een dubbele stekker aansluiting creeeren..

Maar eerst zaterdag maar eens vliegen :)

Ehhhhh sorry.... En ik weet dat je niet bang bent en goed vliegen kunt en en en.....

Maar het weer werkt niet echt mee Zaterdag , zoals het er nu naar uit ziet...

Zie je die rode windzak ? :-( zonnetje is ook weg. Pend en Hkerk liggen redelijk dicht bij elkaar.

23k2ha8.jpg

Hmm normaal bij op zicht vliegen zou ik mijn hand er niet voor omdraaien inderdaad... Maar voor een maiden met FPV meuk ben ik nog wat voorzichtiger.. Nou ja, niets aan te doen. Over 2 weekjes weer eens kijken dan :)

Dan bouw ik de setup wel op de rc auto voor zaterdagavond tijdens de wormer fly :)

Bah.. ben d'r klaar mee... :(

Gister in de indoorhal wezen rijden. Erg veel glitches weer. Frank wees me er toen op dat er geen soldeertin op de TX zat. Slecht contact.

Vandaag aan de soldeer gegaan. Overal (waar het kan en mag) soldeertin gekliederd en nog steeds veel last van glitches zodra ik "tik" op de behuizing van de TX.

Binnenkort maar eens een nieuwe TX en RX bestellen. Even bij een andere firma vandaan, zien of daar wel goed spul vandaan komt...

*legt FPV spul even opzij*

jammer dat je er eventjes meer ophoudt :(

Kan het in de hal niet zijn dat er door de weerkaatsing video signaal op al het metaal glitches worden veroorzaakt ?
Heb hier thuis ook een keer gehad als ik met auto in de woonkamer achter een grotendeels metalen tafel rijdt dat er hoop storing binnenkwam

De storing houdt op zodra ik ook stop met rijden.

En daarbij, als ik op de behuizing van de TX druk, dan merk ik dat de glitches ontstaan. Ik heb de "klodder" soldeertin al geplaatst. Nog houdt het aan.

Heb jij storig, als jij op de behuizing drukt van de TX? Of blijft je beeld dan (nagenoeg) goed?

Jup, dat kan zeker.
Heb eersgisteren nog even in het pand gevlogen van mijn oom. Door de grote staalcontructie in het plafond heb ik constant vlekkerig beeld. Alleen gekleurde vlekjes constant.
Ook in ene indoorhal had ik hier last van.
ben ik buiten dan is er niets aan de hand.

Oke, ik ben mij bewust van de mogelijkheid tot storing inpandig. Het is immers 5.8Ghz (direct gevolg van L.O.S.).

Echter, bij het drukken op de behuizing, dan zou je toch verwachten dat er geen glitches ontstaan?

Ik heb net even getest had een paar keer een glitsch maar dat was niet meer te herhalen. Bij mij gebeurt er niks als ik er op tik of duw of trek als ik ga schudden wordt beeld wat minder.

Vraagje van mij kant hoe heb je precies het probleem met de gevoeligheid van het fatshark kabeltje in de bril opgelost ? Beeld valt al weg als ik er maar een klein tikje tegen aangeef ? Heb geen slechte soldering gevonden in de kabel ?

Allereerst, thnx voor het tikken en constatteren dat jij niets vervelends ervaard..

@Remy: Is de electronica zo gevoelig, dat wanneer je met je vinger over de print gaat, er glitches kunnen ontstaan?

@Andreas: Wat bij mij het geval was, was een pennetje van uitgerekend video signaal. los zat in de houder. Hierdoor maakte het slecht contact in de bril. Ik heb dit opgelost door het pennetje in de kabel te voorzien van een drupje secondenlijm. Nu zit het goed vast.

Ik ben niet bekend met 5,8gHz, maar ben wel bekend met de kwaliteit van BEVRC.
Komt bij dat 5,8gHz ontzettend gevoelige apparatuur is..
Maargoed, echt glitches als je even het printje aanraakt..Vreemd.

Test het spul buiten, niet binnen. Dat heeft bij mij tot nu toe voor altijd vreemde beelden gezorgt.

Oke, ik ben mij bewust van de mogelijkheid tot storing inpandig. Het is immers 5.8Ghz (direct gevolg van L.O.S.).

Echter, bij het drukken op de behuizing, dan zou je toch verwachten dat er geen glitches ontstaan?
De aanwezigheid van je vinger (of een metalen voorwerp) kan al voldoende zijn om je zendersignaal te verstoren. Houdt de zendmodule zo veel mogelijk weg van alles dat elektrisch is of kan geleiden. Monteer draden zodanig dat ze de eerste 10 centimeter minimale vrije speling hebben.

Controleer of er geen metaal-op-metaal verbindingen zijn. Bijvoorbeeld het blikje om de zendmodule rondom goed vastgesoldeerd en niet alleen de greepjes omgebogen.

Misschien een filmpje van het soort storingen? Want je hebt zoveel soorten storing met video, een beeld zegt meer dan 1000 woorden. :yes:

Controleer of er geen metaal-op-metaal verbindingen zijn. Bijvoorbeeld het blikje om de zendmodule rondom goed vastgesoldeerd en niet alleen de greepjes omgebogen.

En de glitches lijken afgenomen te zijn na bovenstaande actie uitgevoerd te hebben. Kastje ziet er niet netjes meer uit (overtollig veel tin aanwezig), maar het werkt.

Tenminste.. Binnenshuis ;).. Nu snel de boel van de rc auto afslopen, op de EZ* bouwen en eerst maar eens testvliegen.

Later meer..

aah mooi :)
Heb net wat rond gereden binnenshuis en vooral op glitsches gelet en heb ze ook af en toe maar dat gebeurde alleen als ik onder de ontvanger door reed of in de buurt van veel metaal zoals een wasmachine. Heb er opname van gemaakt zal die nog wel op youtube zetten als ik ze bewerkt heb. 15 min aan beeldmateriaal van klungelen door een paar kamers is niet echt spannend :P

Back