5p1k3 gaat FPV :)

Jepzor.. Even Frank lief aankijken, offie me wil helpen morgen :lol:

De EZ* staat klaar voor gebruik. Accu's zijn geladen.

Ben nu de FPV koffer in orde aan het maken (gaat niet lukken voor morgen, maar heb sowieso mijn dikke haai bril nog liggen)

Vandaag gaat het dan eindelijk gebeuren...

FPV Gear: Check
Keychain camera (gebrek aan beter): Check

Hopelijk vanmiddag mijn eerste FPV avontuur op beeld..

Succes en geniet ervan!
Weet zeker dat je er een goed gevoel van krijgt, ik iig van iedere vlucht tot nu toe ;) .

Thnx... Maar helaas :(

Nog binnen de lijnen van het veld, op +/- 20 mtr al geen beeld meer... :(

Van de week even bij Freijn langs om t spul door te meten.. Fijne eerste ervaring met FPV!! NOT!!! :(

Later meer..

altijd op nieuwe locatie of nieuwe setup

rangecheck op de grond, vlucht op zicht, beelden van vlucht op zicht terugkijken

als alles dan ok is pas fpv vliegen

Dat sowieso, maar rangecheck kan net zo goed in de lucht, als je op zicht vliegt.
Dit was de eerste keer FPV vliegen, dus sowieso eerst op zicht gevlogen (met app. eraan natuurlijk, zodat Frank mee kon kijken). Alleen kwam het niet zo ver helaas :(

En vanavond kwamen ineens de kriebels weer naar boven.. Spulletjes opgezocht, uitgestald en volgende week even op een avondje Frank bezoeken om uit te zoeken wat er nu precies mis is met mijn setje :(.

Mocht het geld gaan kosten, dan moet ik nog even wachten tot volgende maand hehe (tja, Lowlands komt eraan, gaat ook geld kosten eh ;)).

Ik hoop zo dat mijn gear het gaat doen, dan kan ik de HK EZ* kloon gaan bouwen en de Esky Nemo.. Heb d'r nu al zin in hehe

Zo, weer een stapje verder...

Oude koffer met beeldscherm aan de kant.. nieuwe gemaakt inmiddels.

Gewicht oude: ruim 4 kilo
Gewicht nieuwe: 1.9 kilo

Woei!.. Scheelt weer een breuk in de schouder :)

Koffer bijna gereed..

Recording equipment idem. Nu alleen nog even een kabel fixen, zodat ik EN kan zien wat ik doe EN kan opnemen.. Wel zo handig.
En de convertor voorzien van een directe accu spanning, ipv een lichtnet adapter..

Filmpje:

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel intressant
Het lijkt wel op mijn video koffer

IMG579.JPG

Had je geen opname kunnen maken va een paar mooie vrouwtjes?

Ik zal eens een wat betere foto maken van m'n koffer.. en nee.. geen vrouwtjes in de buurt om op de film te zetten ;-)

Daarnaast, ik zag niet wat ik filmde, omdat ik nog even een tweede kabel moet scoren ;-)

Door omstandigheden, laat het nog even op zich wachten..

@Frank: Ik maak even per pm een nieuwe afspraak met je..

Hey Spikkel,

Lekker bezig met het FPV gebeuren. Zag net het filmpje, maar had het
idee dat je video-lever behoorlijk hoog staat. Of zit dit in de opname?

Verder prima plaatje. Snel alles testen en een range-check doen en vliegen met die hap.

Vandaag mijn FPV equipment aan 3DFresh mee gegeven. Hij zegt t te gaan maken voor me.. Jeej!

Misschien dan toch binnenkort eindelijk mijn eerste FPV maiden :)

Koffer bijna gereed..

Recording equipment idem. Nu alleen nog even een kabel fixen, zodat ik EN kan zien wat ik doe EN kan opnemen.. Wel zo handig.
En de convertor voorzien van een directe accu spanning, ipv een lichtnet adapter..

Filmpje:

En hier zeggen ze dat ik mn werkkamer moet opruimen :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back