5p1k3 gaat FPV :)

Haha, ja. Ik zag jouw draadje van de week ook al. En zag je auto erop staan. Dat inspireerde mij om hetzelfde te doen.

Uiteindelijk komt de camera setup wel op een vliegtuig te zitten bij mij. Alleen wil ik dan eerst de OSD ook onder de knie hebben.

haha, nee op zijn kop zit t niet... CH1 zou 4e switch omhoog moeten staan en de rest omlaag (op RX). Bij mij is het gewoon CH1 = 1e switch omhoog en rest omlaag.

Even snel een FPV autootje in orde gemaakt:

FPV_car01.png

Morgen overdag toch thuis, even achter op t plein uit proberen :)

Wel even ervoor zorgen dat je los hangende audio kabels niet tussen je aandrijving/wielen komen. Anders ben je straks 50 dollar van een zender lichter :p

Wel even ervoor zorgen dat je los hangende audio kabels niet tussen je aandrijving/wielen komen. Anders ben je straks 50 dollar van een zender lichter :p

Dat komt wel goed ;)

Zojuist nog even aan de FPV koffer geknutseld. Althans. Aan dat, wat erin moet..

Een plankje hout, van 30cm bij 10cm gemaakt met gemonteerd:

- 5.8Ghz RX (met korte antenne)
- 5.8Ghz Patch antenne
- 850mah accu voor RX
- 2200mah accu voor Fatshark

Plankje past mooi in de koffer. De Fatshark ernaast..

@freijn: Ik zal je doen bellen van de week voor de OSD. Als dat werkt, asap inbouwen in de EZ* en dan vlieeeeeeeeeeeegen! :)

Jupz..

Heb niet de mogelijkheid nog om op te nemen, maar het was wel even een belevenis :)

Eerst achter op het straatje, later op het plein. Gelukkig was het rustig en geen rond rennende kids.. Praat ook lastig, met zo'n bril op :lol:

Men nemen een notebook.. Men slopen daaruit de 15" LCD display..

Men komen erachter dat het minder eenvoudig is dan het lijkt (als het al mogelijk is) om het aan te sluiten op het AV kanaal van de TX..

Men gaat op zoek naar alternatie

leuk moet een hele ervaring geweest zijn :) Vond bij Leo door kamer vliegen al heel wat.
Inderdaad pc scherm is digitaal moet je zo omvormer hebben dat je kan aansluiten op je laptop, om het nog te kunnen gebruiken

Mwah, heb het even anders opgelost.. Ik kan mijn beeld materiaal opnemen..

Doe dat alleen wel via een wat zwaardere camera.. Namelijk via een Picsio 1080p van JVC :lol: :D

Morgen op werk even uit testen. Ga morgen collega's even dol maken met mijn hobby

Men nemen een notebook.. Men slopen daaruit de 15" LCD display..

Men komen erachter dat het minder eenvoudig is dan het lijkt (als het al mogelijk is) om het aan te sluiten op het AV kanaal van de TX..

Men gaat op zoek naar alternatie

pb Spijker :-)

Voor groter beeld een 14 of 15 inch LCD televisie die ook op 12V kan. Komen zo af en toe voorbij zetten in de folders van de Kijkshop/Lidl/Aldi. Soms zelfs met DVB-T (free to air) en/of DVD speler. 8) Of een 7 of 8 inch nieuw vanaf eBay uit Engeland of Duitsland. Ben je voor 50 eypo klaar incl. DVD speler.

Laatst bewerkt:
Thnx voor de replies..

@MP heb ik reeds wat biedingen gedaan.. ;)

Maar denk dat ik voor de oplossing van ome Sleur ga. Hele tv kast eromheen er vanaf halen, dan past het mooi in het deksel van de koffer (welke momenteel onderstaand stadium bereikt heeft)

FPV_koffer01.png

- Voor het "veld" werk, heb ik een fototoestellenstatief. Daar komt het plankje hout, rechtsonderin, dan op te zitten.
- In het vakje links onderin, zitten de kabels weg gewerkt achter een stukje schuim.
- Bovenop de koffer, zie je nu niet, (eigenlijk voorkant met deksel dicht) zit een schroef met een moer. Hier plemp ik de houten plank op als ik in de buurt (of zoals morgen op werk) even ga spelen.

Nu is het tijd om te gaan slapen.. Ik laat morgen wel weten hoe gek ik de collega's gekregen heb :)

Ik zit er ook aan te denken het binnenwerk van mijn LCD eruit te slopen, maar ik zit dan nog wel met 1 ding, hoe monteer je het LCD tegen et deksel aan? Ik heb aan dubbelzijdige tape gedacht maar dan hoor je denk ik in de zomer ineens *keplonk* tijdens et vliegen, en ligt het zaakje onderin je deksel kort te sluiten. :lol:

En wil je de hele koffer op een foto toestel statief gaan hangen? 8O Hopelijk is het een stevige studio tripod!

En wil je de hele koffer op een foto toestel statief gaan hangen? 8O Hopelijk is het een stevige studio tripod!

Wel goed lezen he Sven ;)

- Voor het "veld" werk, heb ik een fototoestellenstatief. Daar komt het plankje hout, rechtsonderin, dan op te zitten.

Aaargh

:onweer::onweer::onweer::onweer:

Bah!

Spulletjes mee naar werk, zelf mee bezig geweest, dus ik ben ook de schuldige (somehow)..

Wilde even een demo geven, wat constatteer ik.. GEEN BEELD!!! :(
Echt balen..

Ik kom thuis, sluit direct (had mijn jas nog aan) het spul aan op de televisie in de woonkamer.. BEELD!!! Nee he!!!

Ja hoor... Dikke Haai Bril naar de Haaien... :( :( :( :( :(

Nu eerst maar even een hapje eten en dan zodirect naar zolder om de bril even op de operatietafel leggen.. :mad:

Back