5p1k3 gaat FPV :)

Zo.. Even aan de winkel geweest.

In eerste instantie van plan om 2x een 7" beeldscherm aan te sluiten in de koffer. Koffer mee naar de winkel, blijkt het beeld niet goed door te komen. Helaas..

Meldt de verkoper mij dat hij achter nog een 15" tv heeft staan ter reperatie. De tuner ervan zou defect zijn. Moooooooi. Die hebben we toch niet nodig.

Koffer mee naar achteren, aangesloten op de tv en yes! Beeld..
Hij kon mij alleen niet vertellen wat de kosten gingen zijn. Dus daar hoor ik maandag meer over.. Hoop dat het niet te duur gaat zijn, zie het nu al zitten namelijk in de koffer :)

En even de stoute schoenen aangetrokken. Bod gedaan op de tv en heb de tv inmiddels in de woonkamer staan. Vanavond of morgen maar even passen in de koffer :)

Direct maar even getest thuis. Foto's gemaakt, dus die zal ik vanavond even posten..

Volgende stap.. Antenne tracker.. Sleurrrrrrr??? :)

Regel dan eens sneller interwebs op ons kantoor. Hoef ik niet zo lang te wachten, zijn mijn werkdagen korter. ;)

Pffff

Wel eens gehoord van DSL stapelen? Of je werkdagen er korter door worden, dat denk ik niet... Maar je internet snelheid gaat wel aanzienlijk omhoog ;)

Overigens.. de TV is gesloopt (behuizing eraf).

Koffer voorzien van 4 gaten. TV in de koffer. Nu de koffer verstevigen.. Buigt een beetje door. Oh en AV zit aan de zijkant = niet handig. Gaat dus vooraan komen, ergens op een handigere plek :)

Nu eerst een 4 of 5amp 3S accu bestellen, om 1, gewicht van TV scherm op te heffen :) en 2, om de TV te voorzien van 12V. spanning.

Wel eens gehoord van DSL stapelen? Of je werkdagen er korter door worden, dat denk ik niet... Maar je internet snelheid gaat wel aanzienlijk omhoog ;)
Ja, maar 4x weinig gestapeld is nog steeds fenomenaal traag. Wel eens gehoord van gebrek aan infrastructuur, te lange afstand tussen locatie en centrale, ruis op de lijn, ongedocumenteerde aftakkingen etc. 8O ;)

Nu eerst een 4 of 5amp 3S accu bestellen, om 1, gewicht van TV scherm op te heffen :) en 2, om de TV te voorzien van 12V. spanning.
Ik heb drie van deze lompe dingen in mijn laadkoffer voor indoor danwel FPV koffer met de Archos 500 IMT met DVR Station. Da's dus 3S6P 12000mAh. 8) :D

Sleur: Enige wat ik zeggen kan is.. geduld.. geduld is een schone zaak ;)

Enne.. ga dan ook niet in een uithoek zitten met je bedrijfspand ;)

Ja, maar 4x weinig gestapeld is nog steeds fenomenaal traag. Wel eens gehoord van gebrek aan infrastructuur, te lange afstand tussen locatie en centrale, ruis op de lijn, ongedocumenteerde aftakkingen etc. 8O ;)

Ik heb drie van deze lompe dingen in mijn laadkoffer voor indoor danwel FPV koffer met de Archos 500 IMT met DVR Station. Da's dus 3S6P 12000mAh. 8) :D

@Sleur

Volgens mij hebben jullie last van DQR DigitaleQuantiseeringsRuis

@Sleur: Thnx voor de tip over de accu's. Inmiddels 2x 4000Mah besteld. Zal het wel even doen denk op het veld, met de 15" tv. En anders hebben we altijd de 40amp accu nog :)

Foto's koffer

Zoals beloofd..

Hier dan de foto's van de koffer met TV.

Men kopen een TV en een koffer.
koffer_scherm01.JPG

Men zaagt wat hier en daar en haalt het onnodige van de TV af en prikt dit in de koffer:
koffer_scherm02.JPG

Hierna rest ons alleen nog even het her indelen van de koffer en het netjes maken voor de foto:
koffer_scherm03.JPG

Zoals jullie zien, een mooi leeg vak over voor... opname mogelijkheid. Moet alleen nog even zien wat ik daarvoor gebruiken ga. Maar dat is voorlopig even toekomst..

Foto's camera op EZ*

En hierbij een tweetal foto's. De eerste laat de cockpit unit zien. Ik heb ervoor gekozen dit na te maken naar aanleiding van de originele cockpitkap. De bedoeling is dan ook om alles wat met FPV vliegen zo min mogelijk in het zicht te houden van de orginele EZ*. Zodat ik in de zomer ook normaal nog kan genieten van de EZ*

camera_ez02.JPG

En de tweede laat de cockpit op de EZ* zien. Zoals jullie zien, heb ik er ook een servo op gemonteerd. Deze heb ik op de rudder stick gezet. Ik zal in het begin er nog weinig gebruik van maken denk. Maar toch handig het bij de bouw direct al mee te nemen :)

camera_ez01.JPG

Een filmpje is onderweg :)

Filmpje FPV setup

Dat is sneller dan ik verwacht had. Kan zijn dat de film nog in voortgang zit. Indien, later even terug komen om te kijken :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit, alleen verstvig het camera bakje nog even. In het begin van "het grote FPV draadje" heb ik wat foto's van mijn ez, volgens mij zie je daar duidelijk de verstevigingen zitten. het zal wel goed zijn zo, maar vlieg je wat vaker, natte ondergrond, een keer een crash enz, dan is eht prettig als het e.a. degelijk is opgebouwd.

EDIT; Foto zie ik niet meer staan.

Verder, welke servo gebruik je daar? zo'n 9 grams eco servotje? Mocht het een ECo servo zijn vervang hem dan.
Die hebben zelfs plastic asjes, dat zijn echte but dingen! heb er regelmatig een gestript bij een ietwat harde landing.

Ziet er verder goed uit:)

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, alleen verstvig het camera bakje nog even. In het begin van "het grote FPV draadje" heb ik wat foto's van mijn ez, volgens mij zie je daar duidelijk de verstevigingen zitten. het zal wel goed zijn zo, maar vlieg je wat vaker, natte ondergrond, een keer een crash enz, dan is eht prettig als het e.a. degelijk is opgebouwd.

EDIT; Foto zie ik niet meer staan.

Verder, welke servo gebruik je daar? zo'n 9 grams eco servotje? Mocht het een ECo servo zijn vervang hem dan.
Die hebben zelfs plastic asjes, dat zijn echte but dingen! heb er regelmatig een gestript bij een ietwat harde landing.

Ziet er verder goed uit:)

Thnx!!!

Ik zal het plankje wat verstevigen met driehoek latjes. Komt goed. Ook even een soort van "kuipje" van maken, door de zijkanten wat te verstevigen.

De servo die ik gebruik staat gelijk aan een hxt900 servo. Prima servo's. Nooit last mee gehad nog.

Ik twijfel alleen over de positie van de camera. Staat deze te hoog? Als zicht, zie ik de neus van de EZ* niet. Ik zie puur beeld, zonder iets van het vliegtuig te zien.

Dan stata hij inderdaad te hoog.

Zorg dat je altijd een stukje neus blijft zien. zo weet je ten alle tijde wat recht voor je is, en je krijgt wat meer feeling over je kist..

Back