5p1k3 gaat FPV :)

Jeeej.. Camera is ook binnen.. Tijd om de boel eens aan te sluiten..

Maar waar begin ik.. :confused::confused::confused:

camera aan ontvanger en dan connector voor accu's en klaar :p Rest van de kabels kabels in elkaar pluggen en klaar ! Als die het wel gaat doen in tegenstelling tot mijn set. :(

succes

Tja, was het maar zo kinderlijk eenvoudig ;)

Ik heb een Bevrc setje en de camera is via ebay besteld. Heb geen idee hoe ik de kabels aan moet sluiten (zal moeten solderen)

Zelf heb ik het zo gedaan die lange zwarte kabel afgeknipt van de camera. Dan hou je drie kleine kabeltjes over rood zwart geel. En die heb ik daarna op dezelfde kleur gesoldeerd van kabeltjes van 5.8 ghz zender. Daarna de voeding in orde gemaakt met een 3s accu op de zender. Toen connector vastgezet op de draad naar de ontvanger, bij mij was de draad met die witte lijntjes de plus. Die aangesloten zodat het rode lampje gaat branden. En dat was het soldeer werk.

Lijkt me beter dat je even wacht totdat iemand het bovenstaande bevestigd anders maak je misschien dezelfde fout als ik. Als in dit gedeelte de fout zit.

Oke.. Volgende gedaan:

3S aangesloten op Fatshark
AV kabels van Fatshark <-----> RX

Dit levert vervolgens "storings" beeld op. Ruis dus. Dus signaal.

Vervolgens 2S op TX aangesloten en het beeld op de Fatshark wordt stabiel. Geen ruis meer. Dus verbinding.

Nu wil ik beeld, dus zal ik de TX moeten aansluiten op de 540tvl van Sony (camera). Ik heb werkelijk geen idee wat ik met de kabels van de TX aan moet op de camera. Het schema op bevrc laat wel keurig zien wat de draden doen, maar op de camera zie ik geen enkele soldeerstrip terug, waar ik die op aan kan sluiten..

Hellup!

Ohja, de OSD is nog niet aangesloten, eerst beeld :)

Ah, ik zie dat er weer nuttige informatie gepost is...

De camera kan dus zijn spanning uit de TX halen.. Heerlijke informatie :)
Scheelt weer een extra accu..

Op bevrc staat een schema uitgelegd wat de kleuren doen van de TX..

Ik ga knippen en solderen :)

brb :)

maak eens wat macro foto's, dan teken ik er wel wat bij met paint:)

Nja, het is deze camera:

1_3_SONY_540TVL_PAL_SONY_CCD_Chipset_Col_10693336.jpg

Alleen begrijp ik nu dat de extra kaart niet nodig is. Het gaat enkel om de camera kaart...

Ja, dat dacht ik ook, alleen soms heb ik helemaal geen beeld meer. Het ziet er echt bizar slecht uit het beeld.

Misschien los contact ergens op de camera.. ?

Ik heb werkelijk geen idee. Ik zal zo de camera eens rechtstreeks op de Fatshark monteren. Zien wat t dan doen.

Even met de camera naar het menu gaan en daar is een optie om de settings te ressetten. Meestal helpt dit.

Ja, dat dacht ik ook, alleen soms heb ik helemaal geen beeld meer. Het ziet er echt bizar slecht uit het beeld.

Misschien los contact ergens op de camera.. ?

Ik heb werkelijk geen idee. Ik zal zo de camera eens rechtstreeks op de Fatshark monteren. Zien wat t dan doen.

Robert, ik heb op onze dagelijkse forum..meeting... uitleg gegeven wat het zou kunnen zijn....

settings kanalen zijn op transmitter en reciever anders...

Hoe wilt u de camera rechtstreeks aan de fatshark zetten ?

Dat was ik van plan te doen via de AV IN / OUT aansluiting bovenop de bril..

Maarrrrrrrrrrrrrrrr Dankzij een oplettende Frank en Nick heb ik nu beeld :D:D

Hij toet ut! Jammer dat het donker is buiten. Binnenshuis heb ik ook amper licht, dus ook niet veel kunnen zien nog, maar op zolder branden een aantal 100W lampjes :)

Wat was het nou...

De kanalen op de bevrc website vertellen wat anders, dan de kanaalinstellingen op de modules zelf.
Echter.. na wat geklooi ben ik erachter dat zelfs de instelling op de website als op de modules niet kloppen (voor mijn setje that is). Ik heb nu botweg kanaal 1 geswiched op zowel de TX als de RX en heb beeld.

Ook de camera nu goed in kunnen stellen middels de camera OSD.

Volgende stap... Alles op een bestuurbaar autootje monteren en testen overdag :)

Oh, en de OSD aansluiten.. Maar heb het nu wel even gehad met kabeltjes :)

Dat de instellingen op de website niet kloppen was bekend (snap niet waarom dat nou nog steeds niet aangepast is), maar die op de module zelf kloppen wel bij mij. Vreemd dat dat bij jou weer anders zou zijn?

Dat de instellingen op de website niet kloppen was bekend (snap niet waarom dat nou nog steeds niet aangepast is), maar die op de module zelf kloppen wel bij mij. Vreemd dat dat bij jou weer anders zou zijn?
Chinees zat aan de andere kant van de tafel en heeft de sticker op zijn kop geplakt. :mrgreen:

haha, nee op zijn kop zit t niet... CH1 zou 4e switch omhoog moeten staan en de rest omlaag (op RX). Bij mij is het gewoon CH1 = 1e switch omhoog en rest omlaag.

Even snel een FPV autootje in orde gemaakt:

FPV_car01.png

Morgen overdag toch thuis, even achter op t plein uit proberen :)

Back