5p1k3 gaat FPV :)

Wat het is.. Ik "mis" het feit dat ik rondom om mij heen kan kijken, zoals ik "gewend" ben te doen IRL.

Besides that.

Nu eerst de Fun Cub, daar ga ik eerst flink wat ervaring mee opdoen en daarna...

Tja, dit speelt alweer door m'n hoofd heen haha..

ky10065.jpg

of

ky10076.jpg

of...

ky10071.jpg

Mee eens, eerst ervaring opdoen.. Maar het FPV vliegen gaat mij niet om mooie kiekjes te maken (niet met een vliegtuig iig), maar om het vliegen. En bij het vliegen wil ik wat meer beeld ontvangen dan alleen vooruit (of een stukje opzij)..

wow! Thnx!! Ziet er vet uit zeg!!

Eh, nieuw forum? Praat me eens bij (voordat er teveel rond gaat lopen per pm graag).

Oh, en vandaag de funcub opgehaald. Direct wat bestellinkies geplaatst in Hong Kong, oa een 180 degrees servo en een pan/tilt systeempje.. Rest mij nu nog het verdiepen in een HT systeem :D

wow! Thnx!! Ziet er vet uit zeg!!

Eh, nieuw forum? Praat me eens bij (voordat er teveel rond gaat lopen per pm graag).

Oh, en vandaag de funcub opgehaald. Direct wat bestellinkies geplaatst in Hong Kong, oa een 180 degrees servo en een pan/tilt systeempje.. Rest mij nu nog het verdiepen in een HT systeem :D

hier ook pmmetje plz? :P

Een comment van de HK site van een van de gebruikers;

I have this working on my Spektrum DX8. I am using a Rhino 2620mah LiPo TX pack to power the movement tracker and soldered in a mono 3.5mm audio jack. Here's how I set it up. Core of the audio cable is soldered to the Green wire, the outer shield is soldered to the Black wire along with the black from the LiPo. Red to Red of the LiPo. Make sure that the Outer shield of the Audio cable is soldered. I only had the core connected at first but it cause dthe servos to jitter out of control. once I soldered the shield to the Negative wire everything worked perfectly.... So YES it works with the Spektrum DX8

Oh what the *****.. Ik bestel er gewoon een en ga aan de slag met de soldeerbout :)

ook hier die headtracker.

Ik heb hem aan mijn mx12 zitten, met die ppm mixer.

helaas geen trims, maar wel 2 kanalen erbij (mx12 is maar 6 kanaals)

Ach... het werkt ;)

ook hier die headtracker.

Ik heb hem aan mijn mx12 zitten, met die ppm mixer.

helaas geen trims, maar wel 2 kanalen erbij (mx12 is maar 6 kanaals)

Ach... het werkt ;)

Is dat lastig? Zonder trims?

Ik heb hier nog een MX16 liggen, die ik aanvankelijk wilde inzetten voor FPV (35Mhz zender ;)).

En moet je veel solderen, wil je hem aan je MX16 vastknopen? (zelfde aansluiting als op de DX8 afaik)?

Ziezo... bestelling is geplaatst... :banana:

X-1000 HT
PPM Signal mixer (voor de zekerheid maar bij besteld)
nog een camera voor het tweede FPV kistje :D

Dat hij niet meer naar het midden wil dan moet je op een knopje drukken op je headtracker.

Veel ground tests doen voordat je gaat vliegen
Maak die gyro's maar goed gek:banana:

werkt prima ook zonder trims (mechanisch trimmen dan he)

Als de head tracker gek doet, zet ik hem uit (schakelingetje gebouwd om de ppm mixer wel of niet te gebruiken) en dan centreert assan de servo's netjes terug.
Als je meer uitleg wil, even roepen :P

Back