6 de meeting (Fly Wild Twente)

De Jongens uit ijmuiden zijn al lekker aan het vliegen.
Ik ga vanavond ook nog ff vliegen.
Dus kom er gezellig bij.

Kwijl kwijl ik had graag gekomen, ben echt te hard door mijn rug gegaan om normaal te kunnen functioneren. Hoewel ik nog niet fpv vlieg was dit natuurlijk een super kans om er nog meer van te weten te komen.

Veel FPV plezier en succes met het bier en bbq-en!

Morgen rijdt ik met remy mee naar de meeting. We zijn er rond 1 uur, ik blijf op de camping slapen dus zondag wordt ook nog dikke pret. Wie blijven er allemaal 2 dagen?

Zo de eerste dag zit er op voor Frans en Jaco
We hebben tot zonsondergang gevlogen.
Het was echt windstil.

Ze hebben lekker gegeten bij een Bistro in Bornebroek.
En een paar pilsjes gedronken.

Ook hebben wij nog bekijks gehad van een paar camping gasten.
Die snapten er echt helemaal niets van
ze vonden het prachtig.

Het veld ziet er geweldig uit.
En frans en Jaco zijn dik tevreden en denken eraan om nog een keer te komen vliegen.

Einde Dag 1

Today's picx

't Grasbroek 6 & 7 Mei 2011

Op vrijdag ochtend 8:55u waren we na een goed verlopen auto ritje aangekomen op Camping Grasbroek.
Na een hartelijk ontvangst door Herman en zijn vrouw konden we een mooi stekkie tot ons nemen waar we 230v op nog geen meter afstand van onze tenten hadden.
Eerst maar alle tenten opgezet en al het materiaal uitgeladen, we waren met z'n tweeen maar het leek alsof we voor 10 mee hadden.
Om 9:45u zaten we al op 300m hoogte van het mooie uitzicht te genieten.
De omgeving was al snel in ons opgenomen vanwege de snelweg, kanaal, meertje en Bornerbroek.
Na een vluchtje of 5 hebben we nog even onze 500 heli's gevlogen en daarna even geluncht.
In de middag even een haze slaapje en daarna weer volop de lucht in met de beide Maxi's.
In het landings circuit was het hekje net voor het veld welke wij met onze lange antenne nog even geaaid hebben, eerst Frans Bart en even later volgde ik voor de verandering ook nog. (soms vergeet je de lengte wel eens)
In de middag kregen we een bezoekje van Roel die toch wel nieuwsgierig was naar onze bevindingen op 't Grasbroek, nou Roel die waren voortreffelijk en zoals Frans Bart al aangaf zeer zeker voor herhaling vatbaar.
In de avond kwam Roel terug voor een set tuin stoelen en een tafel, ook de looplamp hebben wij mooi nog even kunnen gebruiken in de avond.
Tussen door hebben we nog even heerlijk gegeten in Bornerbroek in gezelschap van Roel die wel een biertje luste en hebben we even bijgekletst met uitzicht op de koperen kip van de kerk.
's avonds nog een paar vluchten gedraait met Roel.
We gingen vroeg in de veren want we wilden met zon's opkomst wel even op 600m gaan zitten wachten op die koperen ploert. Die kwam gelukkig ook en daar hebben we van genoten.
In de ochtend hebben we nog vele vluchten gedraait en hebben we de koperen kip eens vanuit de lucht bekeken. Met onze 35Mhz kwamen we evengoed nog makkelijk 2,5 kilometer weg en de op handkracht aangedreven patch antenne's (van €15,-) voor de live view's deden het opper best.
Langzamerhand liep de rest van het FPV volk binnen met hun materiaal.
Wij schakelden op de dag langzamerhand over op de opruim mode omdat we zaterdag avond andere verplichtingen hadden.
Evengoed hebben we genoten van de andere FPV'ers die ook van een mooie dag genoten.
Hieronder wat foto's geplaatst en de vid's vergen nog wat tijd want we hebben meer dan 3 uur aan materiaal.

Even een filmpje: [media=youtube]GvCMI8ZTxx0[/media]
En nog een:

full

Uitpakken !

full

Opstellen en....
full

Actie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
full

De Maxi's hebben al ruim 18 vluchten gemaakt en genieten nu van een beetje rust.

Roel & Robert bedankt voor de gastvrijheid,

Jaco & Frans Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk filmpje richard
Had van mij nog wel langer mogen duren ;)

Fly-Wild FPV Meeting Dag 2

We hebben weer een hele leuke dag gehad.
Aleen jammer dat klaassie zijn kist kwijt is geraakt.
Wel heeft hij het afstands record gehaald van de dag.
Sorry voor je verlies klaasie.

Ook hebben remy en robert een dogfight gehouden met de alulah's.
Een strook wc papier aan de staart en kijken wie het langst zijn staart kan houden.
Remy heeft gewonnen.

Riesroni heeft nog met zijn swift en zijn hexacopter gevlogen.
En een mooie video gemaakt.

Ook heeft de hardcore nog in het donker gevlogen deze beelden komen later.
Ik heb zoveel filmmateriaal dat ik er nog wel een tijdje druk mee ben.

Hugo, Jaco, Frans bart, frans br, klaas en frank hebben ook nog geweldige vluchten gemaak.

Klaasie is ook weer een ervaring rijker.
Frans br moet alle fpv informatie nog verwerken.
Freijn die nergens mee zit en gewoon zijn ding doet.
Robert zit vol met bestellingen.
Remy is nog meer gestoorder.
Ik gestoord van de oracle en 1 ontvanger en een Yak die aan de tand gevoeld werd.
Jaco en frans bart die voorlopig geen fpv kist meer kunnen zien omdat ze hun ballen uit de broek gevlogen hebben.
Richard en Henk die scherp kennes aan het vergaren waren.
Hugo die ziels alleen in een tentje ligt.
Veel camping gasten die een kijkje kwamen nemen en een koud flesje bier in mijn nek leggen ipv mijn mond.

Volgende keer meer.
Laden en slapen morgen weer vroeg op.

Laatst bewerkt:
Richard strak filmpje! wat een beeldjes zeg, jemig!

Het was een heerlijke dag. Mijn adrenaline heeft weer even flink gestroomd:mrgreen: en er is weer lekker veel gevlogen.Morgen meer en uitgebreider verslag.

Topdag! Nu pitten:)

Tsja, was toch nog maar even langsgegaan vanmiddag. Had niet veel tijd, maar wilde toch nog een paar vluchtjes maken. Ook leuk om weer eens wat FPV-ers te ontmoeten.

Helaas ging het op mijn tweede vlucht mis. Direct na het opzetten van de bril was ik eigenlijk al gedesoriënteerd.
Zag de verkeerde walkant van het meertje aan voor onze vliegstek, dus vloog aan de overkant van het meertje. Ineens was het beeld weg, snapte er niets van want zat toch boven de vliegstek, dacht ik....
In werkelijkheid zat ik aan de overkant, zo'n 800 meter weg. Door de harde wind was ik hier in notime terechtgekomen. Toch geen slechte afstand voor een 200mW 5.8Ghz setje met alleen omni's. :rolleyes: Mja, had toch liever dat record niet gebroken.

Samen met Remy en Hugo nog een tijdje rondgereden met de tracker op mijn ontvanger, maar niets meer opgevangen. Op weg naar huis nog eens wat rondjes gereden, zonder resultaat. :(

Jammer dat ik met zo'n kater moest vertrekken...

Hierbij het filmpje "The day I lost my Easystar" :)

Op Google Maps zie ik nu wel duidelijk waar ik zat, bij die boerderij aan de overkant. Misschien dat jullie morgen nog wat zien vanuit de lucht. Voor Remy met zijn UHF is die afstand helemaal een eitje... ;)

Lost_EasystarGooglemaps.jpg

Bij het kruisje viel mijn beeld weg. Het pijltje geeft de plaats en richting aan van het laatste beeldje.

Veel plezier nog morgen in elk geval!

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke actiefoto's Frank :cool:

Wel leuk klaassie maar we zitten wel tussen die bomen.
Of remy moet ff met zijn mobile setup naar de andendere kant.
Misschien ligt hij door die wind wel in Bornebroek.

Laatst bewerkt:
Zo, even een snel berichtje vanuit Enschede!

Klaas, wat een ellende allemaal. Ik voelde me nog best schuldig gister. Eerst vraag je mij mee te kijken, en dus vlogen we samen. Ik op je schermpje kijken, andere mensen je kist aanwijzend. Op een gegeven moment ging dit zo goed, dat het me maar saai werd, en jij prima rondjes vloog! Je was lekker aan het hene en weer vliegen, oriëntatie ging goed, dus er was geen omkijken meer na. Daarna later op de middag nog een vlucht. Ik gooi je kist weg, en opnieuw ging het harstikke goed.. Ik was met wat andere dingen bezig toen ik ineens hoorde" Jongens ik heb geen beeld meer!" Direct meegekeken, maar helaas, we konden er niks meer van maken. Daarna toen het beeld echt weg was, hebben we de beelden terug gekeken op de computer.

Volgens mij was Klaassie zijn vlieghoogte nog steeds zo'n 100 a 120 meter. Ik was ervan overtuigd dat hij naast, of boven het water vloog, want dat zag je duidelijk op de video. Helaas heb ik niet terug gekeken naar de beelden daarvóór, dus kon niet zien hoe hij was afgedreven. Stom, maargoed. Ik had de vliegplek dus mis,

Maakt niet uit,

Daarna direct de auto gepakt, en er heen gereden. Hij moest aan de overkant van het water liggen, met de richting van de wind meegdreven. We zijn een heeel stuk voorbij het water gereden, en daarna weer helemaal terug via dat zandpad richting het water.
We hebben dus een groot gebied gehad, en volgens mij ook de plek waar de kist zou moeten liggen.

Goed, Klaassie, vandaag gaan we terug naar de plek waar hij zou moeten liggen. Met 3 FPV kisten zullen we een groot gebied bestrijken. Er staan niet heel veel bomen, dus de kans is natuurlijk aanwezig dat we iets kunnen opvangen.

Gezellige boel, het ziet er allemaal super uit. Jammer Klaas van de EZ*, het zou me trouwens niet verbazen als je hem nog weer terug ziet. Zelf ben ik eens een EZ* enkele weken kwijt geweest, en toch is die toen nog teruggekomen!

Word er vandaag ook nog gevlogen? Edit... ik zie vandaag ook nog...

Vriendelijke groeten,
Aldert

Klaas,

Wat ontzettend zuur! Je had zeker geen OSD aan boord?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Back