Ik ken al die voorbeelden ook wel hoor, en met name de eerste foto maakt het overduidelijk dat die combi wringt als een gek als hij de bocht om gaat, de trekker wordt dan helemaal scheef getrokken, het chassis komt dan net zo schuin (zijdelings) te staan als de kop van de trailer.
Maar zwaar transport opleggers zijn de uitzondering op de regel die ik hierboven noemde, alle normale, en ook veel zwaartransport trailers hebben wel degelijk een horizontale opname plaat rond de kingpin.
Mijn eerste commentaar was een poging om duidelijk te maken dat het gebruik van een waterpas door Leon helemaal niet zo gek is, in tegendeel, hoewel ik gewoon zou meten met een schuifmaat oid. Je schreef:
Ik snap het even niet, waarom is een mini waterpasje handig, waarom moet het zwanenhals waterpas op de koppelschotel van de trekker liggen
En de trailer van Leon is helemaal niet verstelbaar, dus.....een prima keus om dat voordek horizontaal te leggen.
Maar zwaar transport opleggers zijn de uitzondering op de regel die ik hierboven noemde, alle normale, en ook veel zwaartransport trailers hebben wel degelijk een horizontale opname plaat rond de kingpin.
Mijn eerste commentaar was een poging om duidelijk te maken dat het gebruik van een waterpas door Leon helemaal niet zo gek is, in tegendeel, hoewel ik gewoon zou meten met een schuifmaat oid. Je schreef:
Ik snap het even niet, waarom is een mini waterpasje handig, waarom moet het zwanenhals waterpas op de koppelschotel van de trekker liggen
En de trailer van Leon is helemaal niet verstelbaar, dus.....een prima keus om dat voordek horizontaal te leggen.