Hallo Leon,
Ben ik weer.
Even ter aanvulling :
Je kan als afwerking van het achterdek en het zwanenhals een aluminiumplaat monteren.
Zie de rose lijnen.
Ik weet niet of jij de aluminium platen kan buigen/zetten ?
Als je dit wel kan, dan kan je het achterdek en het zwanenhals mooi glad afwerken.
Tip voor het zetwerk :
Aan 1 kant in bankschroef tussen twee hoeklijnen (50 x50 x 3 mm of 4 mm dik) klemmen en aan de andere kant een lijmklem schroeven.
Zo creëer je eigenlijk een klein zetbankje en kan je de aluminium plaat buigen/zetten.
Niet te dike plaat gebruiken, bijvoorbeeld 0,8 mm of 1 mm dik, anders wordt het buigen/zetten lastig.
.
De schuinte van de zethoek aanpassen aan de schuinte van de schetsplaten.
Bovendien komt dit de stijfheid van het achterdek en het zwanenhals ten goede ten opzichte van het diepbed.
Dit zelfde principe toepassen bij het zwanenhals
Succes !
P.S. wat is de rijhoogte van het diepbed ?
Onderkant diepbed en wegdek.
De rijhoogte zou 14 mm moeten zijn.
Bij de 1:1 is de normale rijhoogte 200 mm (20 cm) bij een vlakke weg/vlak wegdek.
Het kan een vertekend beeld zijn op de foto's, de rijhoogte lijkt minder dan 14 mm.
Ben ik weer.
Even ter aanvulling :
Je kan als afwerking van het achterdek en het zwanenhals een aluminiumplaat monteren.
Zie de rose lijnen.
Ik weet niet of jij de aluminium platen kan buigen/zetten ?
Als je dit wel kan, dan kan je het achterdek en het zwanenhals mooi glad afwerken.
Tip voor het zetwerk :
Aan 1 kant in bankschroef tussen twee hoeklijnen (50 x50 x 3 mm of 4 mm dik) klemmen en aan de andere kant een lijmklem schroeven.
Zo creëer je eigenlijk een klein zetbankje en kan je de aluminium plaat buigen/zetten.
Niet te dike plaat gebruiken, bijvoorbeeld 0,8 mm of 1 mm dik, anders wordt het buigen/zetten lastig.
.
De schuinte van de zethoek aanpassen aan de schuinte van de schetsplaten.
Bovendien komt dit de stijfheid van het achterdek en het zwanenhals ten goede ten opzichte van het diepbed.
Dit zelfde principe toepassen bij het zwanenhals
Succes !
P.S. wat is de rijhoogte van het diepbed ?
Onderkant diepbed en wegdek.
De rijhoogte zou 14 mm moeten zijn.
Bij de 1:1 is de normale rijhoogte 200 mm (20 cm) bij een vlakke weg/vlak wegdek.
Het kan een vertekend beeld zijn op de foto's, de rijhoogte lijkt minder dan 14 mm.