8x6 zwaar transport trekker en double-drop trailer (US)

Ik heb het op mijn bootje gewoon afgeplakt en toen de 2e laag, andere kleur, gespoten.
Dit afgeplakt met van die rode tape die je wel eens ziet om zakken verpakt gesneden brood mee te sluiten.
Dat spul is heel dun, en plakt niet al te vast op de ondergrond, en de verf kruipt er ook niet onder; hierbij een plaatje er van met mijn scheeps-kater er bij.

IMG_4857.JPG

Kindig Customs is altijd goed ;)

Belangrijk is wat Cor ook al aangeeft. Zorg dat het goed afsluit en de verf er niet onder kan. Vooral bij naden of reliëf in de kap. Kwastje is misschien iets minder strak als spuiten maar wel veiliger. Maak anders eerst een proefstukje op iets anders. Gewoon kijken of je "the hang of it"hebt.

Ik ben niet zo goed met tekenen maar denk dat je een sandwich gaat maken net als ik bij mijn lowboy. Ik heb bij mijn lowboy het alu geraamte op de onderste plaat gelijmd en de bovenste alu plaat daar weer op. De lijmvlakken opruwen en goed ontvetten natturlijk.

Denk aan eventueel te trekken bekabeling als je lijmt. Ik heb bison 2K Kombi metaal gebruikt voor alu op alu en sekondenlijm voor de alu op 3D print gedeelten. Zit nog steeds muurvast. Schroeven kan ook maar dan moet je ook verzinken en best wel veel ook.

Weet ook niet wat je met het bed gaat doen. Ik lijm dit hout er ook op. Je hebt dan in het bed verder ook geen schroeven.

ha Rolf,

Mijn "bouwtekening" laat de sandwich zien zoals gepland ( middelste tekening) Ik heb geen ervaring met alu lijmen en ben bang om het dan te verprutsen, dus gewoon alles schroeven en bedekken met het houten dek...zien we de boutjes / moertjes toch niet.
Qua bekabeling ga ik slechts 3 draadjes trekken voor de IR diode, accu en beier komen tussen de achterassen, scheelt weer een kabelboom van voor naar achteren van de trailer

first impression

pff blanke lak heeft , zelfs na 24 uur drogen, de striping toch en beetje aangetast...jammer, maar ik laat het zo..het blijft een werkvoertuig dus shit happens

first paint impression 1.jpg
first paint impression 2.jpg

overall niet ontevreden voor een eerste complete spuitbeurt, volgende keer beter / strakker

Hallo Leon,

Jammer, dat de belijning wat door is gelopen.
Het wordt wel een heel dikke Amerikaan.
SMILEY  OKAY - kopie.jpg

Waarom gebruik je blanke lak ?
Voor de glans ?

Ik gebruik nooit blanke lak, als ik mijn modellen spuit, omdat de lak best van zichzelf al voldoende glimt.
Maar ik moet er wel even bij zeggen :
Ik spuit niet met spuitbussen, maar met een kleine verfspuit.

Ik gebruik alleen een spuitbus om mat zwart te spuiten.
(zie de foto's)

IMG_9889.jpg

IMG_9924.jpg

Elk nadeel heb z'n voordeel of zoiets. Zonder blanke lak is het wat matter maar zijn kleine schades ook beter te repareren en vallen spuitfouten ook wat minder op. Ik gebruik ook nooit blanke lak. Ik gebruik nu ook altijd ral kleuren. Kun je ook lakstiften krijgen.

Denk trouwens dat 24 uur drogen veel te kort is voor een 2e laag in een andere kleur of blanke lak.

Is het alleen die stripe langs de motorkap? Zou je deze met vinyl in contrastkleur kunnen maken?

Vandaag tijdens het werken ( dat heb je als je voor de Belgische en Luxemburgse markt werkt, geen feestdag in die landen) , heb ik alles een beetje laten bezinken...ik had er goed de pest in

Ik weet nog niet wat / of ik er iets aan ga doen, verder verprutsen zou helemaal jammer zijn.
Voorlopig focus op de verlichting, afbouw en Beier programmeren. Op zich al een project "en soi"
Daarnaast ook verder met de trailer, die is ook een aardige kluif aan denkwerk en bouwen en veel van me zal vragen.

Dit weekend verder...

Wellicht dat ik daarna weer eens naar deze schoonheidsfoutjes ga kijken

Vandaag tijd voor tijd opgenomen voor het werken op Koningsdag.
De moed verzameld en aan het bekabelen begonnen.

Eerst de koplampen, knipperlichten, zwaailichten en lichtjes op het dak gemonteerd en bekabeld

Alle ledjes 1 voor 1 getest zodat ik zeker ben dat alles het doet en ik niet naderhand weer moet slopen

IMG_20200430_152640.jpg
IMG_20200430_124945.jpg

de kabelboom van de voorbumper

IMG_20200430_152412.jpg

de kabelboom van de achterbumper

IMG_20200430_152531.jpg

Nu dit alles nog aansluiten op de Beier..
Gelijk een vraag: Gezien het aantal ledjes is 1 phase kabeltje per kabelboom voldoende of gaat het overbelast worden?

zo stond hij er bij..

IMG_20200430_143309.jpg
IMG_20200430_143234.jpg
IMG_20200430_143244.jpg

Toen wilde ik toch eens zien waar het eindresultaat op zou kunnen lijken, dus na een poosje schroeven...

IMG_20200430_151035.jpg
IMG_20200430_151051.jpg
IMG_20200430_151102.jpg

Het interieur moet nog gedaan worden.
De Beier aansluiten en programmeren

Het gaat de goede kant op

Mooi bezig. Die bumper en die tanks vind ik lekker stoer. De dubbele uitlaten ...mmhh beter maar zou ook enkel wel eens willen zien.

Opmerking wat betreft achter spatborden, zijn die niet iets te laag cq is de rijhoogte te laag?

alle leuk aanklikkers , heel erg bedankt.

Achterspatborden kan ik met 8 schroefjes weer op hun originele hoogte zetten...weet niet meer waarom ik ze verlaagd heb...zie op pag 6 de originele hoogte.

weer even terug naar mijn vraag...Gezien het aantal ledjes is 1 phase kabeltje per kabelboom voldoende of gaat het overbelast worden?

Back