8x6 zwaar transport trekker en double-drop trailer (US)

Vandaag begonnen aan de achterdumer en dek achter de koppelschotel.
Eerst een chassis achterstuk aangepast, het eea aa styreen verlijmd.
En dan het concept uitgewerkt
IMG_20200321_140543.jpeg
IMG_20200321_153101.jpeg
IMG_20200321_140851.jpeg
IMG_20200321_162301.jpeg

het begint vorm te krijgen:yes:

Laatst bewerkt:
Door al het coronageweld zit ik ongeveer 12 uur per dag achter de PC dus weinig tijd om te bouwen.( ik werk namelijk voor een schoonmaakmiddelen fabrikant, ik specifiek voor de BeLux markt)
Toch vanavond een bakje gemaakt voor de plaatjes lood, zo kan ik tot max 1,6 kg extra gewicht op de vooras krijgen. Wel handig als ik een zware trailer aan de trekker ga hangen
IMG_20200323_232024.jpeg

Sent from my HUAWEI Y560-L01 using Modelbouwforum.nl mobile app

Hoi allen,
Aangekomen in deze fase van de bouw stuit ik op het probleem spuitcabine...gezien mijn werkhoekje in de woonkamer is, is verfspuiten hier geen optie. ik moet dus in mijn schuur een spuitcabine maken, dus op zoek naar inspiratie / ideeën. Voorlopig is mijn idee een grote kartonnen doos..
Pas als alles in de verf staat zal ik aan de verlichting enz beginnen, dus even geduld AUB

Maar ondertussen al druk aan het tekenen / omrekenen voor de trailer, de twee gaan dus een beetje parallel lopen

Laatst bewerkt:
Je kan voor het eventueel spuiten plastic zeilen kopen in de bouwmarkt en rond om de schuur aan de binnenzijde afplakken zodat er niks vies word en je toch een beetje een goede bedekking hebt

@Leon1965

Hallo Leon.

Ik vind het geweldig dat jij hierbij aan mij denkt. Helaas werk ik niet zoveel met aluminium plaat. Ik denk dat je in dit geval een andere modelbouwer veel meer plezier hiermee kan doen.
Nogmaals mijn dank voor het aanbod.

Mvg.Opa Wil

Wat gaat het worden? Een tweeasser van 125 cm of een drie asser van bijna 140 cm?

Even alles gestapeld voor een impressie...het houten dek wordt de laadvloer
En gooseneck korter
IMG_20200330_224118.jpeg
IMG_20200330_224100.jpeg
IMG_20200330_224239.jpeg
IMG_20200330_224317.jpeg

De assen gaan sws nog 1,5 cm naar achter en ook 1,5 cm omhoog zodat de kont zo laag mogelijk komt

Eerst maar zo bouwen , daarna zien of ik van de starre assen gestuurde assen kan maken...ben al aan het zoeken geweest maar kan 1 2 3 geen gestuurde assen voor dubbellucht vinden...of passen de tamiya velgen toevallig op de gestuurde carson dieplader assen?

Laatst bewerkt:
@Leon1965

Hallo Leon.

Ik vind het geweldig dat jij hierbij aan mij denkt. Helaas werk ik niet zoveel met aluminium plaat. Ik denk dat je in dit geval een andere modelbouwer veel meer plezier hiermee kan doen.
Nogmaals mijn dank voor het aanbod.

Mvg.Opa Wil

Hallo Wil
Mocht je je bedenken, geef maar een seintje..

Andere modelbouwers ? wie o wie? ik vindt het zonde om weg te gooien

Hallo Wil
Mocht je je bedenken, geef maar een seintje..

Andere modelbouwers ? wie o wie? ik vindt het zonde om weg te gooien

Hallo Leon,

Het is jammer om het aluminium weg te gooien, niet doen.

Je kan het ook zelf bewaren voor een nieuw/ander project.
Misschien komt het dan weer van pas.

Back