Aankondiging: No-Nitro E Cup 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey folks,

Heb eigenlijk nooit echt in dit topic gekeken, maar het lijkt me super een keer mee te doen.

Heb wel meteen een vraagje, kan ik met mijn Ofna Hyper Mini STe 1:12 en/of MERV 1:16 ook mee doen? Wellicht is de MERV wat te klein, maar die Hyper is nagenoeg 1:10.

Wellicht tot snel een keer.

EDIT: ben nu het wedstrij regelement door aan het lezen, wellicht dat ik mijn antwoorden daar al in kan vinden.

EDIT: na het lezen van de regelementen heb ik de volgende vragen:

• Mag ik met mijn Ofna Hyper Mini STe mee doen? (hij voldoet aan alle voorwaarden van de 1:10 UNLIMITED TRUCK KLASSE)
  • Mag ik met mijn MERV mee doen of is deze te klein? (hij voldoet aan alle voorwaarden van de 1:10 UNLIMITED TRUCK KLASSE)
  • Mag ik met mijn Savage Flux mee doen in de 1:10 UNLIMITED TRUCK KLASSE? (In deze klasse vallen alle voertuigen, behoudens de 1:8 voertuigen, die niet in de bovenstaande klasse te plaatsen zijn. )
  • AMB Transponders moeten zelf geregeld worden begrijp ik?
  • Mijn LiPo's zijn softwase en passen perfect in mijn LiPo tray (foto) maar zo mag ik dus niet rijden (komt uiteraard een kap op)? Als ik hier een plastic kapje op zou plaatsen en die onder de velcro's zou doen is het wel goed neem ik aan?

Laatst bewerkt:
je lipo's kan je heel makkelijk met een stuk ABS plastic + ducktape semi-hardcase maken

uit practisch oogpunt qua rijden zou ik niet met je MERV of je mini STe rijden. ik denk dat deze auto's slecht in te schatten zijn als je helemaal aan de overkant op het circuit rijd.

stel je staat op de rijdersstelling en op het verste punt zet ik je merv neer zonder dat jij het ziet. dan kan je echt niet zien wat je voorkant of je achterkant van de auto is..

met dat in het achterhoofd lijkt het me niet leuk rijden.

ik zou echt met je Asso gaan rijden. veel spectaculairder

en de savage flux zou ik ook niet doen. ik vind dat net als E-maxx en Revo's. dat gaat gewoon niet echt op een baan. dat is flipperkast rijden.

Gezien de Mini ST & de MERV geen 1:10 is zal deze niet toegelaten worden tot de No-Nitro E cup daarbij de banen waar we nu rijden wil je niet met een 1:16 rijden aangezien de banen te groot zijn en je zeker ervan bent dat je met een zak met onderdelen thuis komt :).

Wat de accu's betreft deze dienen dus zoals al omschreven voorzien te worden van ABS.

Met de flux zou ik denk ik ook niet doe maar als je met een 2e auto wilt rijden kan het natuurlijk wel! De Revo is toch een heel ander verhaal ik kan me herinneren dat Briks laatste cup toch heel aardig reed! Volgens mij had hij makkelijk in het 1:8 veld mee kunnen rijden.

Dus hoe snel ben jij met je Fluks!!

@Diver thanks, en op de traxxas days ging het nog sneller. Maar Purmerend is ondertussen zo'n beetje mijn thuis baan. Mol is weer een heel ander verhaal. Maar ik durf het wel op te nemen tegen een flux hoor. Kom maar op naar Mol!

Op de traxxas-dag ging het wel heel goed !!

rondetijd onder de 27 !

En met mij nog een héééleboel andere 1:8'en. Voorzichtige schatting van mijn kant is dat momenteel minder dan 50% van de 1:8 in de 26'ers komt. Maar er zijn inderdaad hele snelle bij. De verschillen binnen de 1:8 zijn erg groot.
In Mol zijn er vast wel meer revo's, zondag hadden we er immers al 4 op de baan.

@ murky123, opzoek naar ABS :) Mijn Mini STe is nagenoeg net zo groot als een Rustler. Bovendien is mijn Mini STe een scaled down truggy die met gemak gehakt maakt van de meeste 1/10's. Asso gaat sowieso mee. Een goed afgestelde Revo met swaybars en centerdiff kan nog wel mee, niemand hier is pro genoeg om echt 100% truggy voordelen te benutten.

@ Pinky-II, de MERV is echt een stuk kleiner en begrijp ik, maar mijn Mini STe is niet (veel) kleiner dan een 1/10 zoals de Rustler. Hij is zelfs groter dan de 1/10 AE B44. Dus ligt het dan puur aan de naam dat hij niet mee zou mogen doen? Ik kan hem nog wel exact opmeten als daar behoefte aan is.

@ diver, Yups Revo's kunnen best aardig mee. Al maakte ik op mijn laatste race gehakt van de Revo's met mijn Flux (met Bash afstelling nog wel). Bovendien ken ik genoeg race Fluxes die heel aardig meegaan (neem die van SavageSam als voorbeeld)

@ bricks, ik zal de Flux meenemen, maar die zal meer offtrack met bashen worden gebruikt. Sowieso met mijn huidige bash set-up :P

SavageSam woont in Australie :D

Iemand een idee waar ik ABS kan kopen? Heb wat liggen Googlen maar wordt daar niet veel wijzer van.

@ Pinky-II, Mag de Mini STe mee doen of niet ?

Afmetingen:
Hyper Mini STe= 38 * 29 * 19 cm
Ter vergelijking:
Rustler VXL = 42 * 31 * 18 cm
Bandit VXL = 41 * 25 * 18 cm
RC10B4.1 = 38 * 25 * ?? cm

Mag mijn STe nu mee doen of niet ??

Hoe laat is Mol open op za en zo ? Hoorde dat het pas rond 13:00 was, dat zou wel erg spijtig zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back