o ja, nog even terzijde:
Ik kom op dit forum om een bijdrage te leveren aan het electro rijden in de positieve zin.
Kan ook wel bogen op " enige" ervaring

19 jaar rc racen, waarvan een aantal jaren op een hoog Europees (sub-top) niveau in diverse electro klasses. 1:12, Pro 10, elec offroad 2+4wd en natuurlijk Touringcar 1:10 electro.
Tegenwoordig rij ik nog een beetje voor de lol. Zonder veel training kan ik nog " redelijk" meekomen. Ik heb zelf ook aan wedstrijdleiden gedaan en OC's NK's en EK's georganiseerd. Ook ben ik voor EFRA ( dat is de Europese bond ) Scheidsrechter. Ik mag dan ook GP's EK's en zelfs WK's doen.
Waar ik zelf op dit forum nog steeds goed voor uit moet kijken is wie wat schrijft. Hier bedoel ik mee dat ik, door de jarenlange ervaring + het feit dat ik ook heel veel top-rijders persoonlijk ken ( en die rijders kennen mij ook

) nogal eens wat anders tegen zaken aankijk.
Als iemand hier schrijft top-rijders, weet ik niet wat voor hem top-rijders zijn. Voor mij zijn dat dan gelijk Marc Rheinard, Atsushi Hara, Teemu Leino, Jilles Groskamp enz.
Ook heb ik veel goede kontakten met fabrikanten. oa Xray, Schumacher, Orion en ook nog steeds met Corally, wat ik als Ned. produkt nog steeds heel erg waardeer.
Testen doe ik nog steeds. Zowel op het gebied van tourwagens als bandjes, motoren en akkuus. Door die testen kom je aan een hoop informatie, die je kunt gebruiken.
Als ik het niet met een ander eens ben over een bepaald onderwerp komt dat dus meestal omdat ik uit ervaring weet dat het niet zo is of het zelf getest hebt.
Let wel op: als ik iets test en een ander test datzelfde product ook wil dat niet zeggen dat de uitkomst gelijk is. Dat ligt vaak aan de vergelijking die gemaakt word.
Ik waardeer dit forum best, maar probeer ook een beetje de kwaliteit te bewaken voor iedereen. Uiteindelijk schieten we daar allemaal wat mee op !!
Voor specifieke vragen kun je mij een PB sturen.
met vriendelijke groet,
Frans Heinsbroek