Action camera

Zal eens testen met dopjes, foam en moongel.
Al heeft die laatste het beste test resultaat naar wat ik lees: 10 euro voor een paar plakjes is het wel waard

Hmm bummer... Wat heb jij er onder zitten? Moongel oid?

wat garbungel heeft weet ik niet

Ik gebruik nu deze
Blackout Mini H Quad | Mini H Quad - Anti-Vibration Camera Mount > Mini H Quad > Spare Parts
Met deze eronder
Blackout Mini H Quad | M2 Anti Vibration Mount - Pack of 4 > Fasteners & Accessories

Die rubbers zijn ontzettend zacht en precies berekend op het gewicht van mobius. Geen jello zelfs niet in zonlicht!

Op mijn hexa hoef ik me daar geen zorgen om te maken, want daar rusten mijn lipo en de gopro op een geheel gescheiden clean plate. Door gopro en lipo heb je enorm gewicht waardoor de dempers alleen maar beter werken.

Moet wel zeggen dat de kleine 5inch props veel minder vibraties produceren dan de grote props. Graupner/HQProps waren de enige waar je enigzins makkelijk jello eruit kon krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Me too kaartje gehaald.
Ik ga eerst gewoon eens spelen met dit speeltje, bevalt het me écht heel goed om te filmen en gaat de kwaliteit op een gegeven moment irriteren dan ga ik me nog wel eens orienteren op een Mobius of SJ1000. Maar vooralsnog vind ik dit wel een prima speeltje voor €30,- (+ natuurlijk de kaartjes, maar die zijn te hergebruiken...)

mooi gevlogen petje af en dat voor de 5de x FPV'en :D

lijkt wel of die Action-CAM probeert tezomen of iets dergelijks
alsof ie zich wil focussen op 1punt :?
net alsof de achterste bomen onscherp worden enzo

Je kan bij de instellingen van de action cam instellen waarop hij scherp moet stellen, center, multipoint, spot...

Mijne staat idd ingesteld op multipoint, maar..... ik kan nog niet snel vliegen, ben absolute beginner :p

Je bent toch zeker dat de action cam ingesteld staat op HD 1280 x 720) ?

Als je hem aanzet in camera modus (film) en dan op de middenste knop naast het LCD'tje duwt zit je in de instellingen, daar kan je kiezen of je de beeldresolutie (HD 1280 x 720 of gewoon 640 x 480 ), intervaltijd tussen de loops, manier van scherpstellen, witbalans, effect ( zwart wit enz...) en date stamp on/of wil instellen.

Men heeft me ook gezegd dat voor betere kwaliteit minimum een class10 sd kaartje gebruikt moet worden, anders kan het kaartje niet volgen bij snelle beelden (staat bij een review van een HK HD wingcamera)... helaas zijn de meeste standaard sd kaartjes slechts class 4...

Het kan natuurlijk niet met een Gopro of zo vergeleken worden, maar ik denk dat mits je hem goed insteld je er toch redelijke beelden mee kan maken.

@dannymetall kan ook 1 van de problemen zijn van de action cam.
het kan zijn dat de lijm van de lens heeft losgelaten.
ff de 4 schroefjes loshalen dan de voorkant van de cam afhalen....voorzichtig want in de voorkant zitten de 2 accu's dan de cam dan aanzetten en de lens draaien tot hij weer helder(in focus)is dan een druppeltje lijm of epoxy erop en het probleem is verholpen.

Vindt t kaartje dat devil gebruikt toch beter, met dit kaartje zie je alleen maar een paar laarzen, die van devil had mooie vissen ;)

Ik ga morgen terug naar de Aldi om te zeggen dat het kaartje niet goed is :mrgreen:

Rond deze tijd van het jaar is er weinig te beleven in het water, in april verwacht ik meer actie te kunnen opnemen.
Hier een plaatje die ik genomen had met mijn oude (inmiddels kapotte) Kodak camera, ontelbaar veel kikkervisjes in de lente.

De resolutie van de Action camera is veel beter dan die van de Kodak (was ook geen HD en ook nog 40 euro duurder), en er zijn meer instellingsmogelijkheden. Bv in negatief,

Vandaag de camera even in de auto van het werk naar huis aan de spiegel gemonteerd. Net de beelden bekeken, niet verkeerd voor het geld. Wel na 10 minuten, wat haperingen in het beeld, maar dat kan ook van de computer zijn. Ik ben tevreden over de Action Cam.

Back