Freek,
Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar wat gebeurt er als je de regelaars op de ontvanger wisselt? Blijft dan dezelfde ook "stil"?
Kan ook een slecht contact in een van de draden tussen ontvanger en regelaar zijn. Al geprobeerd in- en uitgangsspanning van de onwillige regelaar te meten?
Niks mis met een van de motoren? Even loskoppelen van de regelaar en dan weerstand meten, of even rechtstreeks op een batterij of accu laten lopen.
Een paar jaar geleden had ik een "vreemde" storing. Wilde de motor van mijn tankertje soms niet aanlopen. Erg vervelend als de boel een paar meter van de wal dobbert.
Na een hoop gezoek kwam ik erachter dat een aansluiting op de collector was losgebrand. Eigen schuld, want ik voer met een 6 Volts motortje op 12 Volt. Maar met zo'n dood punt in de motor zoek je je rot. Ook eigen schuld, want ik had de storing anders te lijf moeten gaan en veel eerder moeten starten met meten. Zie het niet als kritiek, maar als voorbeeld van een storing. Is allemaal vervelend, maar met een beetje mazzel leer je er wel van. Aangezien mijn voorraad bandrecordermotortjes gereduceerd is tot 0 heb ik de accuspanning maar verlaagd. Gelukkig is er nog een 50+ jaren oud Distler motortje, maar daarbij moet de accuspanning zover worden verlaagd dat de BEC functie van de regelaar wegvalt. Maar dan schakelen we over op een ontvangeraccu met grotere capaciteit en gebruiken die ook als vaaraccu..
Succes met het oplossen van je regelaarprobleem en je krijgt een sjieke sleepboot.. Gr. Klaas.