Leuke plaatjes Freek. Zal proberen te beschrijven wat ik zie, maar hang me er niet aan op. De bovenste foto is van de kaartentafel met "kleine" stuurstand. Die werd gebruikt voor zeereizen. Een paar "gashandels" voor de motoren en een pookje voor het sturen. Het tweede pookje aan de voorkant kan ik niet benoemen.
De tweede foto lijkt me een artist impression en laat de voorkant van het stuurhuis zien. Het lijkt van een nieuwere generatie schepen. Geen openslaande ramen en een flatscreen radar.
De onderste foto is wel echt en genomen in de Botlek. Links zie je de Verolme werf en rechts de Borax. De boot vaart in Oostelijke richting. Boven de ramen de toerentellers van motoren en de stand van de verstelbare schroeven. De twee binnenste meters zou ik niet weten. De radar is een ouder type met een kathodebuis. Zo te zien worden de motoren bediend met de handels links van de radar. Rechts naast de radar zie je in het vlakke paneel de wijzerplaat van het gyrokompas. Daaronder de marifoon, waarvan de hoorn aan de radar hangt. In de drie apparaten onder voor het raam zie ik v.l.r. een echolood, bochtaanwijzer en een AP navigator. De AP navigator was de voorloper van de GPS. De rest zou ik van dichtbij moeten bekijken, maar daar heb je nu niets aan. Eigenlijk hoop ik dat er nu iemand reageert, die het wel precies weet. Gr. Klaas.