Nou zoals beloofd een wat uitgebreider verslagje en een paar foto's.
Eigenlijk wilde ik vorig weekeind al vliegen, maar de laatste dingetjes afmaken kost toch veel meer tijd dan gedacht. Dus dat ging ik niet redden. Afgelopen week was ik vrij druk 's avonds en vrijdag ben ik naar de motorbeurs geweest. Toen had ik 's avonds geen energie meer om te gaan bouwen. Dus helaas gisteren geen maiden (sorry Berto
)
Gisteren wel de hele dag aan het bouwen geweest, potverdorie kost toch meer tijd dan verwacht. Gisteravond nog een verjaardag en toen ik thuis kwam nog maar even aan het bouwen geweest. Tot 3:00 's nachts. Toen werd ik om 8 uur weer wakker.. Nog maar even de zender programmeren en de koelingsschotjes in de romp lijmen en naar Mark.
Mark heeft de kist voor de zekerheid nog even helemaal doorgelopen en buiten een niet goed aangedraaid servo-schroefje van een van de stabilo-servo's kon hij niets raars vinden (vreemd, want ik heb hem gebouwd.. Ik heb wel heel veel tips van Mark gehad, maar je zou toch verwachten.. Nouja, mooi.)
Vervolgens alles weer in de auto en naar de hei. opbouwen, rangecheck, motor starten, weer rangecheck.. nou lijkt allemaal prima.. potverdorie, dan moet ik toch echt maar vliegen. Ik was zo duf als een konijn van een druk weekeind en slaapgebrek, maar ik wilde toch wel heel graag de maiden vliegen. Mooi. Gas er op en gaan. Paar tikjes trim op rol en hij vloog zowaar nog rechtuit ook. Ik heb een paar rondjes gedraaid en hem geland. Voelde me echt niet in staat om fatsoenlijk wat figuren te vliegen ofzo.
Eerste vlucht.
Vervolgens weer getankt en toen wilde Mark ook nog wel een rondje. Dus hij pakt zijn zender en begint druk die zender in te stellen. In de tussentijd kon ik nog een 'paar' plaatjes van Erwin's Yak schieten. Ik zeg een 'paar' maar het zijn er meer dan 50. Daarover later meer.
Na een kwartiertje prutsen (waarbij Mark de, niet aangesloten, rookpomp en de choke servo nog even omdraaide in de zender om vervolgens te melden dat de choke servo zo vreemd ratelt terwijl hij het laatste restje rookvloeistof uit de tank ergens onderin het vliegtuig pompt) kon Mark ook een rondje vliegen.. Nou dat heb ik geweten.. De tweede vlucht met deze kist na een paar hele rustige rondjes door mij.. Snaprolls, hele lage knife-edge passes (heb ik hem met zijn Extra nooit zien doen zo laag), touch-and-go's (of meer bounce-and-go's), spins, etc. "Hij vliegt prima hoor".
Mooi!
Foto van een lage knife-edge pass. Echt laag, want normaal moet ik nog een hoop lucht van de foto afsnijden, maar deze foto komt zo uit de camera)
Kort en slordig filmpje van een van Mark's landing.
(Ja, dat stipje is echt een Yak.)
YGbNWa72ubg[/media] - QQ Yak second flight (landing)
Eigenlijk wilde ik vorig weekeind al vliegen, maar de laatste dingetjes afmaken kost toch veel meer tijd dan gedacht. Dus dat ging ik niet redden. Afgelopen week was ik vrij druk 's avonds en vrijdag ben ik naar de motorbeurs geweest. Toen had ik 's avonds geen energie meer om te gaan bouwen. Dus helaas gisteren geen maiden (sorry Berto

Gisteren wel de hele dag aan het bouwen geweest, potverdorie kost toch meer tijd dan verwacht. Gisteravond nog een verjaardag en toen ik thuis kwam nog maar even aan het bouwen geweest. Tot 3:00 's nachts. Toen werd ik om 8 uur weer wakker.. Nog maar even de zender programmeren en de koelingsschotjes in de romp lijmen en naar Mark.
Mark heeft de kist voor de zekerheid nog even helemaal doorgelopen en buiten een niet goed aangedraaid servo-schroefje van een van de stabilo-servo's kon hij niets raars vinden (vreemd, want ik heb hem gebouwd.. Ik heb wel heel veel tips van Mark gehad, maar je zou toch verwachten.. Nouja, mooi.)
Vervolgens alles weer in de auto en naar de hei. opbouwen, rangecheck, motor starten, weer rangecheck.. nou lijkt allemaal prima.. potverdorie, dan moet ik toch echt maar vliegen. Ik was zo duf als een konijn van een druk weekeind en slaapgebrek, maar ik wilde toch wel heel graag de maiden vliegen. Mooi. Gas er op en gaan. Paar tikjes trim op rol en hij vloog zowaar nog rechtuit ook. Ik heb een paar rondjes gedraaid en hem geland. Voelde me echt niet in staat om fatsoenlijk wat figuren te vliegen ofzo.
Eerste vlucht.

Vervolgens weer getankt en toen wilde Mark ook nog wel een rondje. Dus hij pakt zijn zender en begint druk die zender in te stellen. In de tussentijd kon ik nog een 'paar' plaatjes van Erwin's Yak schieten. Ik zeg een 'paar' maar het zijn er meer dan 50. Daarover later meer.
Na een kwartiertje prutsen (waarbij Mark de, niet aangesloten, rookpomp en de choke servo nog even omdraaide in de zender om vervolgens te melden dat de choke servo zo vreemd ratelt terwijl hij het laatste restje rookvloeistof uit de tank ergens onderin het vliegtuig pompt) kon Mark ook een rondje vliegen.. Nou dat heb ik geweten.. De tweede vlucht met deze kist na een paar hele rustige rondjes door mij.. Snaprolls, hele lage knife-edge passes (heb ik hem met zijn Extra nooit zien doen zo laag), touch-and-go's (of meer bounce-and-go's), spins, etc. "Hij vliegt prima hoor".
Mooi!
Foto van een lage knife-edge pass. Echt laag, want normaal moet ik nog een hoop lucht van de foto afsnijden, maar deze foto komt zo uit de camera)

Kort en slordig filmpje van een van Mark's landing.
(Ja, dat stipje is echt een Yak.)
YGbNWa72ubg[/media] - QQ Yak second flight (landing)
Laatst bewerkt door een moderator: