Afbouwverslag 3.16m Extra 330L "Patty Wagstaff".

Hey Alexzzz,
Ga je die mooie kist helemaal op schaal vliegen??
Zo ja,
Ook met visiers.
(Ik vlieg dezelfde kist alleen van Great Planes )
Ik vlieg m nu een paar maanden, alleen goeie ervaringen.

Gr Milan

Wel schaal, maar dan sportschaal:)

Hier de video van vlucht 2, en de start van vlucht 3. Prop is hier nog een te kleine tweeblads, dus het tipgeluid komt nog te vervallen als hij is ingelopen.....

Motor loopt nog wat rijk.

YouTube - 3.16m Extra 330L DA150

Foto's komen nog.

Laatst bewerkt:
En de foto's;

pattywag.jpg

pattywag_1_.jpg

pattywag_2_.jpg

pattywag_3_.jpg

pattywag_4_.jpg

pattywag_5_.jpg

pattywag_6_.jpg

pattywag_7_.jpg

pattywag_8_.jpg

Alex,

Ziet er super uit, gefeliciteerd.

Hoe ver ben je met die andere 2 kisten die je meegenomen hebt?

Lijkt me nu wel zeker, ga er zelf ook maar eentje bouwen, eerst de Hotpoint90 afmaken (95% gereed), dan de katana en dan deze.

Daan

wtf ik wil alleen die DA horen (nu ja incl. prop dan)....haha

Lekker in de hover getrokken de 2e keer....xool !

volgende keer ook de startprocedure op de film he ^^

Hij ging lekker !

mvg, Z

Hoe ver ben je met die andere 2 kisten die je meegenomen hebt?

Nog niks aan gedaan, de Extra moest eerst af:D

wtf ik wil alleen die DA horen (nu ja incl. prop dan)....haha

Hehe, je kan het nog goed horen hoor:D

Lekker in de hover getrokken de 2e keer....xool !

Ja, de motor liep goed, en het was niet al te warm buiten, anders had ik het ook niet gedaan (een nieuwe motor moet je niet al te heet laten worden)

@Allen; bedankt voor de complimenten.

Ik heb een kloppende video ge-upload en in die eerdere post toegevoegd, deze; YouTube - 3.16m Extra 330L DA150

Goed, nu heel veel vluchten maken zodat de motor wat loskomt en dan maak ik wel een serieuzere video, maar een voorproefje hebben jullie nu in ieder geval al.

Vandaag een 5-cellige 5100Mah pakket gekocht (Orion) voor de ontsteking, ik had er eerst een 4 cellige 2000mah op zitten, maar na 6 vluchten was die gisteren 4.8V, DA zegt in de handleiding dat ie niet onder de 5V mag komen, dus dat pas ik even aan, het komt niet zelden voor dat ik meer dan 7 vluchten maak op een dag, zeker als de motor ingelopen moet worden.....

To be continued:)

32*10 Mejzlik kan hij makkelijk aan, maar de gasresponse is beter met de 30*12. Het geluid zal ook wat harder zijn, maar een 2-blads is sowieso niks voor de wedstrijden..... (in NL dan)

Grt.

we zullen volgend jaar wel eens komen bewijzen dat 2 blad WEL stil kan.

door te kleine props en dus veel lawaai te gebruiken en nu net DE reden waarom er ook volgend jaar in mijn club geen F3M wedstrijd zal zijn.

jammer maar er blijven altijd een paar die hards die zich van niets iets aantrekken.

we zullen volgend jaar wel eens komen bewijzen dat 2 blad WEL stil kan.

Ben benieuwd dan:) Hij is met de Mejzlik 32*10 ook wel redelijk stil, maar zodra je wat harder met wat meer gas vliegt (vanaf 80% gas) dan gaat de prop toch snerpen. Dat heeft niks met gasbeheersing te maken, soms moet je gewoon wat meer snelheid hebben voordat je een figuur ingaat. Maar ik ga komende winter eens een beetje experimenteren met props enzo, ik zou toch graag met deze kist weer aan de F3A-X meedoen. (maar anders kan het altijd nog met de Knol)

Grt.

Maar ik ga komende winter eens een beetje experimenteren met props enzo, ik zou toch graag met deze kist weer aan de F3A-X meedoen.

JA! Kom weer in de F3A-X vliegen volgend jaar Alex! Kan ik die kist ook eens van dichtbij bekijken :) Oh, en leuke concurrentie natuurlijk (Of ga je B-programma vliegen volgend jaar? Nee toch?)

en wat zijn de programma's ?

het voorlopig nieuwe inters programma F3M vind je op grossevoltige.com

en wat zijn de programma's ?

Toevallig net ff contact gehad met Remko daarover, ik kreeg dit antwoord;

We zitten momenteel de voorbereiding te maken voor onze F3A-X jaarvergadering. Deze zal in november in Veenendaal plaatsvinden. Uitnodiging komt nog. Daar worden ook de nieuwe 2009 programma's gekozen door de aanwezige vliegers.

Ff geduld nog, maar dat is niet erg, kan ik de mooi de kist op mijn gemak afstellen.

Grt.

Back