Afbouwverslag 3.16m Extra 330L "Patty Wagstaff".

Ook de ontstekingsaccu heb ik maar demontabel gemaakt, hier nog de 3700Mah op het plankje;

HPIM5287.JPG

Nieuwe accu; (ik koop ook wel eens bij Q:D)

HPIM5288.JPG

Grt.

Klopt Gerard;

2x 2 cel lipo 4000Mah voor de besturing
1x 5 cellen Ni-Mh voor de ontsteking

Een lipo mag bij DA niet direct op de ontsteking, alleen 4 of 5 cellen accu's. Nu zijn er ook wel (van bijv powerbox) regulators die dat terugregelen, maar ik ben erg gecharmeerd van de emcotec schakelaars met zo'n pennetje, en die regelt niks terug.

Grt.

Ok bedankt! Is hij wel identiek? (ik neem aan dat je hem van dichtbij/binnenin hebt gezien?)

Vandaag weer wat gevlogen met de Extra; het lukt me niet om de motor zuiver te laten opnemen, hoe ik hem ook afstel. Na vorige week zaterdag moest ik hem al heel veel rijker zetten op de L-naald, dat was vandaag ook zo. Ik ben nog niet direct een DA-fan op basis van mijn ervaringen met deze motor:D Ik ga er nu een 3W-inlaatkelk opzetten met filter, mogelijk lost dit de problemen op. Bovenin loopt hij perfect en issie beresterk, maar het opnemen vanuit stationair is nog niet optimaal. Als hij zonder motorkap draait, dan zie je ook echt brandstof uit de carb druppelen, dus ik heb goede hoop dat het met de kelk opgelost is. Ff geduld nog tot ik hem in huis heb......

Grt.

Ben je zeker dat hij dan niet te rijk staat onderin... Dan neemt hij altijd slecht op he.

Nee, want zodra ik hem armer zet, dan blijft ie niet eens stationair draaien.....

Maar als het met de kelk niet goed is, dan moet ie maar weer een reisje richting DA maken, is wel jammer, heb net het nieuwe F3A-X B programma ontvangen, had willen gaan trainen al:D

Grt.

Heel raar... je hebt hem toch niet te warm laten lopen bij je eerste torque'jes zeker lol
Maarja moest er iets zijn heb je hem waarschijnlijk heel rap terug van Toni Clark

Nope, hij is zeker niet te heet geworden, die torquejes waren heel kort en het was ijskoud buiten:D

We'll see:p

Nee, want zodra ik hem armer zet, dan blijft ie niet eens stationair draaien.....

Maar als het met de kelk niet goed is, dan moet ie maar weer een reisje richting DA maken, is wel jammer, heb net het nieuwe F3A-X B programma ontvangen, had willen gaan trainen al:D

Grt.

Ik denk dat je misschien wel overdruk in je motorkap hebt .
Je blaast precies op de onderdrukmembraam .:(

Als je daar eens een messing buisje op soldeert en dan een slangetje er op en in de romp ermee .

Bij mijn Decathlon was er een duidelijk verschil in afstelling te merken . ;)

Mvg Johan

Ja, maar zonder motorkap draait ie exact hetzelfde, dus of het daaraan ligt weet ik niet.....

Kan je zachtsolderen .

Ik neem een messing hulsje die bij de grotere servo,s zitten omdat die een platte kant hebben die je goed op het dekseltje kan solderen .

En over het hulsje komt nog een stukje messingbuis waar het schlangetje
op gaat .

Alles wel eerst een beetje blank schuren met de dremel en alles in een keer solderen .

Dekseltje wel effe afschroeven . :D

MvG Johan

• Use 4.8 or 6 volt batteries only. Higher voltage will damage the ignition system and
will void the warranty. We recommend a 1200 mAh or larger capacity pack. With this
size, the ignition should last longer than your receiver pack will. If the meter shows
5.0 volts or less, don’t fly, re-charge.

Ik hat op mijn DA ontsteking ook een 5 zeller .

werkt bestens .

Mvg Johan

Ja, ik heb DA zelfs nog gemaild voordat ik van 4 naar 5 cellen overschakelde; als je een versgeladen 5 cellen pakket hebt, dan heb je soms spanningen van ruim 7 volt. Volgens DA is dit geen enkel probleem voor de ontsteking, dus die accu heb ik dan ook in gebruik nu.

Grt.

Back