Afbouwverslag 3.16m Extra 330L "Patty Wagstaff".

De vorderingen van vandaag.

HPIM5260.JPG

HPIM5261.JPG

HPIM5262.JPG

HPIM5263.JPG

HPIM5264.JPG

HPIM5265.JPG

HPIM5266.JPG

HPIM5267.JPG

HPIM5268.JPG

HPIM5269.JPG

HPIM5270.JPG

HPIM5271.JPG

HPIM5272.JPG

Wat er verder nog moet gebeuren;

Tank in elkaar zetten en monteren in de romp
Brandstofslangen monteren
Ontluchting en vulaansluiting in de romp maken
Kabels solderen van de lipo's naar de Emcotec
Zender programmeren

En vliegen:D

Ziet er netjes uit 8)

Is best nog wel eens puzzelen om je kabels netjes afgewerkt te laten "ogen"

Ik had vorige week oorlog in een smalrompje :P

Heb je een deadline? (weekend is ideal, 19 graden, droog en 4 knopen)

En de Extra is klaar, enkel nog de zender instellen.

Komend weekend de maiden, als alles meezit.

HPIM5273.JPG

HPIM5274.JPG

HPIM5275.JPG

HPIM5276.JPG

HPIM5277.JPG

HPIM5278.JPG

HPIM5279.JPG

HPIM5280.JPG

Bravo !

Man wat een tempo en toch zeer netties ! (goed je hebt de nodige ervaring, maar toch....)

Suc6 van 't weekend !

mvg, Z

@Z900; bedankt!

@Twan; de lipo's komen bij hobbycity vandaan, merk weet ik ff snel niet meer.

Grt.

Een hoop kabels, maar netjes afgewerkt. Als ik jou was zou ik ook eens kijken naar 'sleeving', daarmee kun je je kabels nog netter afwerken tegen een lager gewicht (niet dat het gewicht hier zo'n issue zal zijn :P)

Ik bedoel dan dit spul:
braided_sleeving_colors.jpg

Vind het persoonlijk mooier dan de wartel die je nu gebruikt.

Wat zit er om de tie-wraps om de accu's? Is dat brandstofslang, of een specifiek iets?

Ja, die sleevings ken ik wel, wordt veel in de helicopter-scene gebruikt. Vind het persoonlijk wat minder handig werken, maar goed, het is een keuze. Het is ook iets duurder, en gewicht is zeker geen issue:D

Wat zit er om de tie-wraps om de accu's? Is dat brandstofslang, of een specifiek iets?

Siliconenslang, zo kan ik de accu's redelijk strak met de tie-wraps aantrekken, zonder de lipo in te laten deuken. Werkt leuk hoor:)

Vanavond nog even wat beschermingszakken maken voor de vleugels en staart, en alles nog een extra keertje controleren, kan nooit kwaad.

Grt.

Gewicht kan wel een rol gaan spelen voor lange kabels naar de staart... wij hebben dit jaar eens alles bekeken wat lichter zou kunnen en hebben zo in een vilegtuig bijna 200gr onnodig kunnen weghalen. Je kan zeggen 300gr is niets maar als je daardoor geen lood in de neus moet steken (500gr ofzo ter compensatie) spaar je heel snel heel veel gewicht uit.
Doet er hier niet veel toe, maar ik wou toch even duidelijk maken dat gewichtsbesparing ook in een 3m van de orde is.

Je kan zeggen 300gr is niets maar als je daardoor geen lood in de neus moet steken (500gr ofzo ter compensatie) spaar je heel snel heel veel gewicht uit.

Ja, 300 gram is wel de moeite, maar dat is hier natuurlijk lang niet aan de orde. Als ik aan 30 gram spiraalslang zit, dan is het al veel.

Het zwaartepunt lijkt nu prima in orde, ik heb het achterste genomen van wat de handleiding aangaf en daar hangt ie keurig op nu, ik zal moeten vliegen om te zien of dat juist is:)

Grt.

Alex,

Klinkt alvast goed dat je geen extra gewicht heb moeten toevoegen om het zwaartepunt goed te krijgen of heb ik weer iets niet goed begrepen:confused:

Stevo

Eej Stevo, heb je goed begrepen hoor:D Maar ik heb sinds ik in de Big en Giant Scale zit, nog nooit lood nodig gehad:) Kwestie van dingen verplaatsen:)

Grt.

toppie! altijd leuk als de dingen juist in de plooi vallen en ik ben eigenlijk ook wel vies van een klomp lood in de neus of staart maar soms kan het nu eenmaal niet anders.

Ook heel positief dat het zwaartepunt volgens het plan uitkomt met de gebruikte middelen. Heb het in een ver verleden ooit al eens anders gezien.

Stevo

Hoi Alex,

Ziet er goed uit en nog hard door gewerkt, ben zeer benieuwd hoe de eerste vlucht verloopt.

Succes.

Daan

Bedankt Daan:D

Ik was het eerst nog niet van plan, maar heb de wielkappen ook maar gemonteerd;

HPIM5281.JPG

Even om een idee van de grootte te geven;

HPIM5282.JPG

HPIM5283.JPG

HPIM5284.JPG

HPIM5285.JPG

Meer over deze kist als de maiden is geweest......:)

Grt.

Alex,

is het rompvolume te vergelijken met de 3 meter Knol ? Je ziet namelijk soms nogal wat verschillen hierin.

Thanks,

Peter

Alex,

is het rompvolume te vergelijken met de 3 meter Knol ? Je ziet namelijk soms nogal wat verschillen hierin.

Het rompvolume zal iets groter zijn, al scheelt het niet heel veel; de romp van deze Extra is 15cm langer dan de Knol, maar is wel iets slanker aan de achterkant.

Grt.

Back