Algemeen 1/8 brushless truggy topic

Zijn de lagers wel nog goed in dat linker wiel? Haal het diff er uit en draait aan de wielmoer met het wiel er af. Voor hetzelfde geld zit het ergens vast.

hee even een vraagje, ik heb in mn auto een 16t motor tandwiel, maar mn esc motor en accu's zijn allemaal handwarm na een halfuur drie kwartier rijden, zou ik hem nog zwaarder kunnen gearen?

ik rij met een leopard 1/8 combo (motor 2000kv 82 mm en esc is een ezrun 1/8 kloon)

hee even een vraagje, ik heb in mn auto een 16t motor tandwiel, maar mn esc motor en accu's zijn allemaal handwarm na een halfuur drie kwartier rijden, zou ik hem nog zwaarder kunnen gearen?

ik rij met een leopard 1/8 combo (motor 2000kv 82 mm en esc is een ezrun 1/8 kloon)

Je kan in principe zwaarder gearen maar dan gaat de acceleratie naar achter gaan.

hij trek nu gene wheelies, dus als ik lichter gear, zal hij dn sneller accelereren en miss wheelies trekken? heb nog een kleiner tandwiel liggen

hey hey niet haten op de noobie, das mijn werk:)

Maar de achterdiff hoef je niet te sperren, dat levert alleen voordeel op als je banden een erg verschillende hoeveelheid grip hebben...

Vandaag met de Losi lekker aant racen geweest op kleigronden! De klei was alleen iets of wat te vochtig met als gevolg dat ik precies in een bereput heb gereden.
Heb eigenlijk nog nooit op klei gereden, iemand een idee dat je dit best meteen proper maakt of gewoon laten drogen?
ivm met lagers, die gaan vervangen worden dus hier moetk me geen zorgen maken..

Veel poetsplezier :D
De klei wordt na het drogen keihard, dus dat is ook helemaal geen pretje om schoon te maken...

Eerlijk gezegd, alles demonteren en afspuiten of de afwasmachine in :D

Het aloude WD-40 doet wonderen.... Lekker inspuiten en in laten trekken , daarna afblazen met de compressor...

Als het echt erg is kan het zijn dat je het een keertje moet herhalen. Rijden hier ook vaak op een zand/klei ondergrond met alle nare gevolgen vandien dus pas het zelf ook geregeld toe ;)

Klusje voor morgen uiteindelijk.
Zal het eens proberen met de wd40 en afspuiten ga ik uiteraard ook doen :)

Afhankelijk van de hoeveelheid klei kan het raadzaam zijn om het ergste er even af te steken met b.v. een schroevendraaier. Dan kan de WD-40 makkelijker zijn werk doen ;)

Lekker inspuiten en even goed in laten trekken , als je dan het blaaspistool er langs haalt is 90~95% van de rotzooi er zomaar af. Dan nog een keertje sprayen , intrekken en afblazen en hij lijkt wel nieuw uit de doos ;)

IMG_1222.jpg

IMG_1215.jpg

IMG_1210.jpg

IMG_1219.jpg

wat is het doel van die verhoging achteraan de battery slot? ESC mount ofzo?

lijkt me handiger die er af te halen en dan de esc op het chassis te mounten...

Back