Algemeen Kyosho FW05S/T/T+/R/RR topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snoebel, 16 aug 2006.

  1. tommie

    tommie

    Lid geworden:
    3 sep 2006
    Berichten:
    148
    Locatie:
    Limburg (NL)
    mijne zal zo'n 4 liter gereden hebben, maar schakelen gaat nog altijd goed hoor, vaak haal ik de twee niet eens omdat ie me dan te snel gaat :p

    ik heb wel laatst dit tandwiel vervangen omdat het kapot was gegaan...
     
  2. de_jakke

    de_jakke Guest

    hier ben ik weer met enkele vraagjes...

    Heb men auto in de setup set gehangen, camber vooraan ingesteld...verder geraak ik niet
    Ik zie niet in waar ik op m'n FW05T vooraan de toe kan instellen, evenals de camber achteraan.
    Ik zie vooraan enkel schroefjes boven en onder mijn as, achteraan enkel voor en achter de as.
    Caster gaat al helemaal niet, niet dat ik het nodig heb...

    Nog iets :oops: waartoe dient dat wit plexi spul met gradenverdeling (volgens mij om de toe te meten?) om bovenop de instelblokjes te zetten?
    De schaalverdeling komt ver buiten witte streepjes bovenaan m'n instelblokjes, dus veel instellen zal er niet bijzijn vrees ik
     
  3. alfaracer

    alfaracer Guest

  4. de_jakke

    de_jakke Guest

    is idd al vrij handig, weet ik tenminste al meer over hoe die plexi meetlat te gebruiken!
    Iemand die een fw05t heeft en me kan vertellen hier ik de camber achteraan en de toe vooraan instel?
     
  5. Oxize

    Oxize

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Hof van Twente
    2 weken geleden drijfstang gebroken van me Kyosho FW05T++.

    Heb 2 nieuwe motoren besteld.

    1 standaard Kyosho GXR15 die dient voor trainingsmotor
    1 wedstrijd motor Os Max TZ P3 + extra onderdelen om alles rijdend te krijgen met dit blok.

    GXR15 zit er sinds er paar dagen alweer op en moet nog ingereden worden. De Wedstrijd motor duurt nog wel even.

    Heb verder 2 maanden geleden 2 kappen gekocht. 1 Toyota Supra GT kap en een Protoform Dodge Stratus 3.1.

    De Dodge Stratus kap ligt bij Airbrush Attack om gespoten te worden. Kap is verder al afgetekend en gesneden, maar is nog niet gespoten. Ligt er nu al ongeveer 2 maanden. Hoop hem snel te ontvangen ;)

    Zal binnenkort even wat foto's maken van die Toyota kap. Ziet er wel wreed uit :)

    @Snoebel: Die oude GXR15 motor van Maurice is wel mishandeld zeg ;) Dikke zwarte bakranden en roest onderin de motor.
     
  6. alfaracer

    alfaracer Guest

    @ jakke

    lees dit ook eens (is wel in duits), en dan vooral bijschrift bij foto over voorwielophanging; daar staat dus dat je toe vooraan eigenlijk niet kan verstellen, maar je kunt wel iets doen.
    testverslag FW05T

    Wil je een volledig afstelbare auto, zou je mijn FW05R kunnen overnemen.... :wink:
     
  7. tommie

    tommie

    Lid geworden:
    3 sep 2006
    Berichten:
    148
    Locatie:
    Limburg (NL)
    je kunt de schroefjes iets verder in of uit draaien... Heb er zelf ook mee zitten spelen maar voor beter resultaat zijn er toch wat extra onderdelen nodig van de fw05t+, deze heeft verstelbare armen.
     
  8. de_jakke

    de_jakke Guest

    @ alfaracer, mijn FW is net nieuw, dus nee bedankt...
    @ tommie, wist niet dat een + verstelbare armen had, daar ga ik dan eens voor kijken, is handig!
    Heb je toevallig partnummers van die onderdelen?
     
  9. tommie

    tommie

    Lid geworden:
    3 sep 2006
    Berichten:
    148
    Locatie:
    Limburg (NL)
  10. Oxize

    Oxize

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Hof van Twente
    Nieuwe Toyoya Supra GT kap:

    [​IMG]

    Stabs zijn hier goed te zien voor de mensen die het er nog op willen zetten.
    [​IMG]

    Schakelaar met 2 uitgangen is altijd makkelijk voor laden.
    Heb je een extra laad kabel waaraan je de lader kan zetten.
    [​IMG]

    Nieuwe Trainings-motor(GXR15):
    [​IMG]

    Met de kap erop wordt motor ietsjes te warm. Dus moet nog een aantal gaten iets groter maken of een stuk uit de acherruit weghalen.
    Moet ik nog even bekijken.
     
  11. de_jakke

    de_jakke Guest

    Die stabs, da's normaal voor zachter dan achter zeker?

    @ Tommie: great, heb alle onderdelen gevonden, ga me er wel een hoopje 1284 (kogelkopschroefjes) bijnemen!
     
  12. mopar

    mopar

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Schriek City
    @ de_jakke: ik heb gelezen dat je voor een zeer aannemelijke prijs regelbare shocks hebt gekocht voor je FW-05T, al enige ervaring hiermee?
    Ik wil er namelijk ook plaatsen op dezelfde wagen en dan ook foam banden met stabilisator achteraan.
    We zijn gisteren gaan rijden (volledig standaard wagen) op een unieke locatie (steentjes vrije gladbeton welke al licht uitgesleten is) waarop we voluit kunnen gaan en daarop is goed te merken dat we vééééél grip tekort komen....
     
  13. tommie

    tommie

    Lid geworden:
    3 sep 2006
    Berichten:
    148
    Locatie:
    Limburg (NL)
    ik heb ook nog altijd problemen met de grip, bij het minste of geringste slipt ben ik al aan het slippen, met een beetje snelheid door de bocht is er dus niet bij...

    Sinds kort ook verstelbare shocks en stabilisatorstangen aangeschaft. Het mag nog niet echt baten, ik heb nu nieuwe bandjes aangeschaft, als deze ook neit werken toch maar foam bandjes aanschaffen denk ik...
     
  14. de_jakke

    de_jakke Guest

    mopar: ze zien en voelen er zeer degelijk uit, ik heb ze gevuld en geïnstalleerd, maar ben de wagen nog volledig aan het afstellen.
    Volgens mij zijn die shocks even goed als de alu's van kyosho (je betaald toch de naam) zelf, ze zijn ook uit alu en worden geleverd met 2 veersterktes.
    Zelfs als die veersterkte niet goed is kan je gewoon nog sterkere nemen (de 2 "zwaksten" zitten bijgeleverd) en kom je nog altijd goedkoper uit dan 2 kyosho's!
    Ze zijn verstelbaar en er zitten nog wat stelringetjes en kogelkopschroefjes bij, voor de prijs van 2 kyosho's heb je er 4.
     
  15. tommie

    tommie

    Lid geworden:
    3 sep 2006
    Berichten:
    148
    Locatie:
    Limburg (NL)
    net toch iets vaags meegemaakt, mn gas/rem servo deed het niet meer, naja kapot dan maar...
    beetje aan het spelen met de motor en wat bleek de cabarateur zat compleet vast, geen beweging meer te krijgen in die schuif :s
    Uiteindelijk met veel wd40 weer aan de gang gekregen...

    iemand dit al eens gehad of iemand een verklaring ervoor?
     
  16. Oxize

    Oxize

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Hof van Twente
    Korreltjes zand tussen de schuif of wat troep? Even doorspoelen met nitro.
     
  17. mopar

    mopar

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Schriek City
    Vraagje over "foam specs" is zie dat het verschil vooral zit in de achter diff. bij een T zijn hier 2 kleine tandwieltjes en in een R en RR zijn er dit 4, iemand een idee of dit echt noodzakelijk is, het vermogen van de motor veranderd niet bij een ombouw bij een T naar T foam dus zou dit toch ook met 2 kleine tandwieltjes moeten kunnen, of zie ik dit helemaal verkeerd?
    Bij een echte R en RR zit er een andere motor op welke waarschijnlijk een groter vermogen heeft en dit lijk mij logisch.
    Konkrete vraag: moet ik de kosten doen om de diff te veranderen bij mijn T als ik foam wil gaan rijden?
     
  18. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Nee in principe hoef je dat niet te veranderen.
    Ook met snellere motor kun je best soms willen rijden met een los diff.. alles hangt af van waar je rijdt, de ondergrond en of je veel bochten moet/wilt doen.

    Ik zou zeggen speel er eens mee, die extra tandwieltjes kosten niet de wereld..

    Je kunt ook nog veel doen met dunnere/dikkere olie in de diff.

    Op zich heb je wel gelijk dat je met snellere/sterkere motor een stijver diff wilt hebben.

    Relatie met foam is er niet echt, ook rubber kan net zoveel grip even als foam. Kijk maar eens naar die c27 bandjes die veel gebruikt worden bij electro, die geven echt waanzinnig veel grip.
     
  19. mopar

    mopar

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Schriek City
    Bedankt Snoebel voor de info, doch ik lees daar iets over oliesoorten in de diff, moet daar veel in? Ik heb juist de volledige achteras moeten demonteren omdat het chassis verplooid was (tegen full speed in de decor omdat er te weinig grip was en de ondergrond te stoffig) en ik zag aan de onderkant een opening met zelfs een kleine uitsparing in het chassis, doch olie heb ik niet gezien, is dit normaal of is de olie verdwenen bij de aanrijding?
    Er is hier ook niets dat op een afdichting van de diff behuizing lijkt.
    Sorry voor al deze vragen, maar ik ben wel op de hoogte van al de techniek maar niet op zulke kleine schaal (normaal sleutel ik aan 1/1). :oops:
     
  20. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    het differetieel wordt volledig gevuld met siliconen olie. Wat het beste is voor jou zul je moeten proberen.

    M.v.g. Mark
     

Deel Deze Pagina