Algemeen Kyosho FW05S/T/T+/R/RR topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snoebel, 16 aug 2006.

  1. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    @ Mopar

    De olie zit in de diff, jij spreekt denk ik over de diff behuizing. (Uitsparing in chassis zit er voor het tandkrans-tandwiel, die zit om de diff heen).

    Diff moet echt helemaal vol, zoals ook Mark al vertelde. Lucht zorgt er meteen voor dat de werking nul wordt ! Als je hem openmaakt moet je mooi heldere olie zien, is ie wit dan zit er lucht bij.

    Afdichting is een heel klein rubber ringetje, erg lastig om die op de plaats te houden als je hem dicht maakt. Even rustig met beleid doen, dan gaat het wel.

    Na vullen 15 min open laten staan, zodat je zeker weet dat alle luchtbellen eruit zijn.
     
  2. mopar

    mopar

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Schriek City
    Bedankt voor de snelle en zeer duidelijke uitleg, bij de exploded view zie ik idd dat de diff zelf een dicht geheel vormt in de behuizing, ik veronderstel dat alles in orde is omdat er geen olie zichtbaar was op het chassis.
    Ik ga voorlopig al foambanden 26mm breed vooraan en achteraan plaatsen en regelbare shock's met stab achter en dan eens proberen of er meer grip kan gevonden worden.
     
  3. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    30mm achter is geen moeite anders, andere ophanging of de joints vervangen. Is al diverse malen ter sprake gekomen in dit topic !
    26mm zul je behoorlijk snel kaal rijden, de 30mm gaat toch iets langer mee. Ik zit nu op 1 staat tot 2 met slijten. (Gebruik 26mm voor 30mm achter) met zelfde shore en zonder afdraaien.

    Grip is iets wat je moet uitproberen, geldt voor alle auto's natuurlijk. Speel maar eens met stabs, andere veren, andere olie (in diff en schoks), maar ook camber en toe doet erg veel !
    Verschillende banden (shore verschil) doet ook veel.

    Ook one-way diff voor, diff voor of vaste as doet veel aan weggedrag.

    Tis een balance vinden in stuur, rem en wegligging. maar dat is net het leuke (en mooie) van deze auto's, ze geven heel veel mogelijkheden en zijn prima af te stellen voor verschillende omstandigheden en manier van rijden. De een wil nu eenmaal meer rem en de ander wilt een hogere bochtsnelheid, wil niet zeggen dat de ene manier sneller is dan de andere.

    Toch is het leren rijden met de auto het meest belangrijke, met een auto met butt wegligging leer je wel goed rijden :)
     
  4. de_jakke

    de_jakke Guest

    heb net mijn nieuwe shocks hergeïnstalleerd, hardere veren achter als voor genomen.
    rijhoogte ligt net onder de 7mm achter, en iets lager voor, is dat goed voor een fw05t?
    nu wachten op m'n onderdeeltjes van op kyosho.de dat ik toe en camber kan instellen, respectievelijk vooraan en achteraan.
    ik vraag me af wat die mensen van kyosho bezielen, iedereen vertelt me om toe-in vooraan in te stellen, hij komt af fabriek met toe-out...
     
  5. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Waarom zeggen ze om hem toe in te geven? Ik geef hem ook liever iets uitspoor dat geeft een stabieler rijgedrag bij het recht uit rijden.

    M.v.g. Mark
     
  6. svendc

    svendc

    Lid geworden:
    28 apr 2007
    Berichten:
    213
    Locatie:
    Herzele
    gewoon vooraan 1 graad toe uit. kgeef nooit toe in.


    sven
     
  7. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Wie heeft het over toe in dan ? Ik zie geen berichtje die het daar over heeft. Of mis ik iets ?

    4WD heeft normaal voor 'wat' toe uit en achter 'wat' toe in.

    Ik rij zelf met 1.5 graden voor toe uit en 1 graad toe in achter, soms doe ik voor iets meer om beter de bocht in te kunnen sturen. Hij gaat dan op rechte stuk ook beter rechtuit, maar dat gaat wel ten koste van top snelheid en banden slijten harder.
     
  8. de_jakke

    de_jakke Guest


    Hier mis je niets, gelezen op andere site... :?
    Gisteren even gaan rijden, lang heeft het niet geduurd, achterband is WEER los :mad:
    Hij trekt bij volgas nog altijd naar rechts ook trouwens, volgens mijn setup tool komt het doordat hij links op 1 graad toe-out staat, en rechts op bijna 3!
    Klinkt logisch dat hij opzij trekt, maar hoe kan dat bij niet instelbare toe vooraan er zoveel verschil op zit?

    Kan niet wachten op mijn + onderdeeltjes zodat ik alles kan instellen!
     
  9. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Toe out spreek je over dus neem aan aan voorkant ? Maar dan is verschil links en rechts toch simpel stuurtrim ?

    Maar hij trok toch scheef als je gas gaf, toch niet als je gewoon aan het rijden (uitlopen) was ?
     
  10. de_jakke

    de_jakke Guest


    Even verduidelijken: mijn linkervoorwiel heeft +/- 1° toe out, maar mijn rechtervoorwiel heeft +/-3° schematisch komt dat op (overdreven) |---/
    door mijn stuurtrim aan te passen zou het idd logischerwijs op (weeral overdreven) \---/ moeten komen.
    Heb al dikwijls mijn stuurtrim aangepast maar het helpt niks, als ik hem een ietsiepietsie tikkeltje naar links zet trekt hij weer naar links :? :cry:
    Lichtjes tegensturen bij volgas geeft dan weer een slingerende auto, lijkt op een koe op rolschaatsen :|
    Snap er de ballen van, terwijl mijn 10jaar oude electro kyosho wel mooi(er) rechtdoor kan rijden...

    wanhopig...
     
  11. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    heb je geen speling op de lagers? Speling kan ook de auto raar doen reageren, ff nakijken dus.

    m.v.g. Mark
     
  12. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Uit elkaar met dat ding, moet echt iets mis zijn.

    Denk idd net zoals Mark aan een lager, maar ook steekasje krom, joint kapot, olie uit schokbreker, stuurinrichting krom of kapot, speling op servo, lagertje (of die plastic ringetjes bij origineel) in stuurinrichting kapot ? Het moet iets in die richting zijn.

    Je auto moet echt met 2 graden toe uit (1 + 3 is 2 op ieder wiel) als een speer rechtdoor kunnen rijden.
     
  13. rs4evo3

    rs4evo3 Guest

    met meer toe out word je auto toch rustiger waardoor stabiler word maar minder graag de bocht om wil?
     
  14. de_jakke

    de_jakke Guest

    1 ding weet ik zeker dat het niet is: de shocks, die zijn nieuw, de alu-instelbare versie (en gevuld)...
    ik ga hem na mijn verlof eens uit elkaar halen vooraan, en eens checken, tegen die tijd zouden mijn onderdeeltjes van kyosho.de ook moeten aangekomen zijn (duurt wel lang)
    in ieder geval bedankt voor de tips (iedereen)
     
  15. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Bestel je het rechtstreeks bij kyosho.de? Ik bestel mijn spullen bij Vg modelbouw in lelystad en dat gaat altijd vrij vlot. Als zij het niet hebben dan heeft 2 brothers uit bussum het misschien wel.

    M.v.g. Mark
     
  16. de_jakke

    de_jakke Guest

    yup, recht van kyosho, net melding gekregen dat mijn pakje onderweg is...
     
  17. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Duurt meestal 8 tot 10 dagen..
     
  18. mopar

    mopar

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Schriek City
    brandstof vraagje specifiek voor FW05T: ik zit zowat door de brandstofvoorraad heen welke nu 10% nitro bevat, koop ik best terug een verhouding van 10% of kan dit hoger(of lager) en wat zijn de mogelijke gevolgen (positief en negatief) van een andere mengverhouding?
     
  19. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik zelf rijd altijd met 16 %. Maar 10% werkt ook prima hoor.

    M.v.g. Mark
     
  20. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    16% loopt wat makkelijker stationair en heeft wat meer pit. Door het hogere nitro gehalte blijft motor ook iets koeler, iets wat je niet meteen zou verwachten :)
     

Deel Deze Pagina