Algemeen Kyosho FW05S/T/T+/R/RR topic

Bedankt voor alle antwoorden op mijn brandstofvraagje, ik ga zeker 16% rijden, doch bij de ombouw om 30mm banden achteraan te plaatsen merk ik iets vreemds: de aandrijfasjes (cardans) achteraan kan ik wel 5mm van links naar rechts bewegen en dit was vroeger zeker niet het geval, is dit normaal?
Ombouw is met originele Kyosho parts gebeurt (VZ202) en volgens de site van Kyosho met exploded views zou de cardan VS023 dezelfde zijn bij een RR als een T of zie ik dit verkeerd?

Ja, de vs023 is wel goed, speling van 5mm is wel vrij veel. De andere steekasjes (voor vrijloop) zijn nog korter, dus die gaan je niet helpen. Een klein rubberringetje achter de kop van de steekas (net zoals je doet bij de VS024) wil wel helpen om in ieder geval het 'rammelen' tegen te gaan.

Heb je de ophanging misschien veel te ver uit elkaar staan ? De VZ202 moet heel kort bij de VZ004 staan, een 2mm ongeveer speling.

Misschien een overweging om te wisselen naar cardan versies ? Deze zijn met vaste verbinding aan 1 kant en hebben daardoor geen speling meer.
De auto loopt een stuk soepeler door die steekassen. Leuk extra voordeel, bij een crash raak je steekasjes ook niet meer kwijt :-)

Ik heb ondertussen de speling kunnen verkleinen op de asjes door idd de VZ202 dichter bij de VZ004 te brengen (was ook nodig om de camber juist te stellen) en de "grip" is ondertussen ook gevonden met de foambanden en de regelbare schokdempers (alles in HongKong besteld en zonder import aan huis geleverd gekregen voor een fractie van de prijs hier in Europa).

Nu hebben we wel een ander probleem, ik denk dat de gloeiplug kapot is, ze gloeit alleen aan de bovenzijde (dus hoog in de plugbehuizing) we kunnen de motor starten maar van de moment dat de batterij eraf gaat slaat de motor af, of kan dit een ander probleem zijn?

Ik wil bij deze nogmaals iedereen hier op het forum bedanken voor alle goede raad voor mijn problemen en vragen ivm de afstelling en ombouw van mijn FW-05T(+ naar R neigend).

Als beginnend brandstof rijder leer je via dit forum zeer veel waar je anders the hard way wel achter komt!

Groeten Raf.

Iemand bekend met Jaco foambandjes???
Ik heb via ebay uit Hongkong een paar setjes foambandjes besteld (sehr billig), ben benieuwd of er iemand hier al mee gereden heeft.
Ik ga ze proberen op de HPI RS4 en op de FW05T.
Heb ook Twister bandjes en Matrix bandjes van foam, ben benieuwd welke het beste bevalt.

gr.
Arnaud

Ik rij met Jaco nitro shoes, nog geen andere geprobeerd, maar van rubber naar foam was een formidabel verschil, voorlopig rij ik op een parkeerplaats en (nog) niet op een circuit.
Oh ja met een FW-05 T zogoed als omgebouwd naar een R, en ja in Hong Kong kan men koopjes doen (zonder inport te betalen)!!!

Bestel je het rechtstreeks bij kyosho.de? Ik bestel mijn spullen bij Vg modelbouw in lelystad en dat gaat altijd vrij vlot. Als zij het niet hebben dan heeft 2 brothers uit bussum het misschien wel.

M.v.g. Mark

inderdaad er zijn er nog wel meer in nederland die het hebben of kunnen bestellen..

het is zonde om ook nog 14,50 verzendkosten te betalen als je het uit duitsland laat komen..!!

Ik rij met Jaco nitro shoes, nog geen andere geprobeerd, maar van rubber naar foam was een formidabel verschil, voorlopig rij ik op een parkeerplaats en (nog) niet op een circuit.
Oh ja met een FW-05 T zogoed als omgebouwd naar een R, en ja in Hong Kong kan men koopjes doen (zonder inport te betalen)!!!

Ik rij ook alleen maar op een feestplaats/kartbaan. Ik heb trouwens de FW05T binnen gekregen gisteren, lijkt me kwalitatief trouwens beter dan een HPI RS4, ik vindt de kyosho een stuk beter aanvoelen. Hoe het rijdt, kom ik hopelijk dit weekend nog achter als het weer het toelaat.

Van FW05T naar R, welke parts heb ik dan allemaal nodig (heb je een partlist hiervan misschien?), kun je me iemand uit het verre oosten aanraden?
Ik wilde eerst de RS4 volledig alu/carbon maken, maar ik denk dat we die maar standaard laten en ons geld in de Kyosho smijten, als de marder dat al niet heeft verslonden :):):)...
Zal zo es wat foto's van de FW05T uppen...

gr.
Arnaud

ff de foto's...
fotos0073ms3.jpg

fotos0071do4.jpg

fotos0072is5.jpg

hey

niemand meer op dit forum ?? :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, welkom op het modelbouwforum.

Mooie keuze van auto !

Dit topic is al een tijdje erg stil, denk dat iedereen probleemloos rijdt tegenwoordig :-)

Tis een hele populaire auto.

Hoi, welkom op het modelbouwforum.

Mooie keuze van auto !

Dit topic is al een tijdje erg stil, denk dat iedereen probleemloos rijdt tegenwoordig :-)

Tis een hele populaire auto.

Tis hier erg stil, maar ik rijd niet helemaal probleemloos rond, had wat elektronicaproblemen, storing in de servo's...
Is nu opgelost en afgelopen zondag heerlijk op de Festplatz geheizt...

Arnaud

toch nog een paar mensen :P
ik dacht van heb ik eindelijk een kyosho forum gevonden
zit er niemand meer op :(

mijn naam is Dylan
en heb een fw05t..
alles standaard op me uitlaat bocht na en me zelfgemaakte achterbrug

mvg Dylan

Stel je vragen maar, zijn altijd genoeg mensen die antwoorden hoor :-) (Waaronder ikzelf, rij al 3 seizoenen FW-05RR, heb een T gehad en een 4-takt versie van deze auto.

ik heb wel een vraagje
ik heb dus een fw05t met trekstarter
en ik word dus helemaal gek van alle touwtjes die ik kapot
trek..is daar geen rotostart voor of iets ?

mvg Dylan

ik heb wel een vraagje

mvg Dylan

Touwtje kapot trekken? Ik heb de mijne nu een jaar ongeveer, maar nog nooit het touwtje kapot getrokken. Auto loopt verder wel goed?
Misschien iets rustiger trekken, ik vind de FW namelijk erg makkelijk en soepel lopen aan aanslaan. Ik moet met mijn HPI RS4 Evo3 veel meer moeite doen om hem aan te krijgen.
Misschien bij het starten je gas iets trimmen?

Als je telkens je touwtje kapot trekt kan het zijn dat je motor verzopen is. Je herkent dit als de trekstarter heel zwaar gaat.
Je moet dan de plug eruit halen en dan een doekje op de koelkop leggen en dan aan de trekstarter trekken zodat alle overtollige brandstof er uit loopt. Dan de plug er weer in en na 2 keer trekken loopt hij.
Ik heb zelf ook deze motor, alleen dan op mijn S3 zitten.
Als de trekstarter zwaar gaat moet je niet doortrekken, anders trek je het touwtje kapot.
Succes.

M.v.g. Mark

ik heb wel een vraagje

mvg Dylan

Ik kan me volledig inleven, heb hetzelfde meegemaakt , het eerste wat er bij mij gebeurde was het koordje over nog voor hij 1 sec had gedraaid.....

En tegenwoordig start ik met een zelfgemaakte startbox met startpaneel, kleine aanpassing aan de bodemplaat en klaar is kees, bij het minste contact van het vliegwiel met de startbox draait de motor, een echte luxe!!!!

Ik heb een fw06 en die loopt ook super je trekt 1 keer aan de trekstarten en hij is aan.
wel ff 1 tip controleer regelmatig het inbusje die je uitlaat vast houd, ik heb al 2 keer gehad dat me uitlaat eraf vloog.

gr tim

Back