Algemeen Kyosho FW05S/T/T+/R/RR topic

net terug van flink scheuren op de parkeerplaats, banden zijn bijna helemaal kaal :P

rechtdoor rijden is redelijk verholpen, heb iets met de toe gespeeld en dat hielp wel.

stabilizer sets nog wat op gezocht, kwam wel een set van tamiya tegen voor de TA05, ik zou denken zoiets moet toch wel kunnen passen of bekijk ik het dan echt verkeerd?
linkje:http://www.rcdiscounter.nl/product_info.php?products_id=928

op de kyosho.de site ook nog vanalles gevonden, maar 51 euro voor twee shocks zonder veren vind ik eigenlijk wel veel, dus ik ga die goedkopen maar eens uitproberen :)
op de kyosho.de site ook nog stabilizer stangen gevonden, maar die zijn volgens mij geheel zonder bevestigingsonderdelen..

dus, zouden die van tamiya passen?

Ik weet niet of die van tamiya passen. Maar waarom niet gewoon die van kyosho? Dan weet je zeker dat het past en er staat ook wel een bevestigingssetje op de site.
Die schokbrekers kosten wel wat maar dan heb je ook wat. Ze werken heel behoorlijk.

M.v.g Mark

mjah je hebt wel beetje gelijk, binnenkort toch maar even bellen met lokale modelbouwwinkel en vragen of ze iets hebben van stabilizer bars en schokbrekers.
spaart weer gezeur met vanuit duitsland bestellen enzo...

Na ff zoeken :

Setje voor achter VSW051 : (zitten alle drie de sterktes in 1 set)

77585ed37fe1f72685df227f74926bfb.jpg

Setje voor voor VZ084 (normaal) of VZ084S (zacht):

b4b76c5011c024c1d78988194bf5e038.jpg

Schokbrekers VZ075:

aefb3af1fbf75cccea71c511f64244ba.jpg

Veren voor de schoks : Zie eerdere posts van mij in dit topic, hele verzameling voor te krijgen, maar de standaard set op RR is erg goede keus ! (Goud achter, zwart voor)

snoebel zei:
Na ff zoeken :

Setje voor achter VSW051 : (zitten alle drie de sterktes in 1 set)

Setje voor voor VZ084 (normaal) of VZ084S (zacht):

Schokbrekers VZ075:

Veren voor de schoks : Zie eerdere posts van mij in dit topic, hele verzameling voor te krijgen, maar de standaard set op RR is erg goede keus ! (Goud achter, zwart voor)

Goh die dingen komen me bekend voor :wink: :D

@Snoebel: Vandaag ff nieuwe accupack gekocht. Die oude bleek bijna te gaan lekken. Verder bekabeling helemaal vernieuwd en extra speciale laadplug gemaakt die direct verbonden is met de on/off schakelaar. Werkt super :)

Beetje jammer dat kyosho.de geen order-status heeft, zodat je kan zien hoever het met je order is. :cry:

Ik heb een probleempje...
De as van m'n versnellingsbak (optioneel op m'n FW-05S, dezelfde als de FW-05T) is gescheurd, maar nu hebben ze dat bij Kyosho.de niet meer op voorraad.
Komt dit meestal terug op voorraad of ben ik een complete auto armer?

Groeten,
JaZz.

Ja hoor maak je geen zorgen die komen wel weer binnen.

Als je snel weer wilt rijden, ff kijken bij K-factory of 3racing, dacht dat die beide een 'imitatie' hadden.. beide 'titanium'.

bedankt voor de artikelnummers!

heb ze me opgeschreven, deze week anders maar even bestellen.

het probleem met het sturen heb ik gevonden, het was iets op te lossen met de toe afstelling, maar ik vond mn servo toch een beetje raar doen. Even uit elkaar gehaald en wat blijkt, er zijn een aantal tandwieltjes afgebroken binnenin de servo...
Dus dat wordt een nieuwe kopen, jullie nog tips voor een goede stuurservo?

groet,
Tom

Servo ligt beetje aan je wensen en budget.

Reed vroeger met een Htec 625MG. (hier zijn de meningen over verdeeld, maar heeft mij nooit in de steek gelaten. Is niet supersnel)

Rij nu met een Thunder Tiger (ACE) 1015. Is duur, maar supersnel en betrouwbaar. Is wel een digitale servo

waar je ook steeds moet op letten is of je setup van je draagarmen van je wielen even hoog staan t o v elkaar, zo had ik als ik de wagen net kocht dat als ik mijn chasis voor en of achter optilde het linkse wiel eerder van de grond kwam dan het rechtse. Kan je regelen met die kleine inbusjes die de draagarmen tegen je chasis optillen
Wat je ook regelmatig es moet bijstellen, zijn de grote inbusschroeven (M5) waarin die kleine zitten (M2.5MM) die je toe in en toe uit regelen achteraan of je camber vooraan.
Als de speling van die grote inbusschroeven te groot wordt gaan de wielen in de bochten zwabberen en snijdt je niet meer zo snel een bocht aan.
Dat merk je heel goed.

sven

Hoe laag staan jullie chassisplaten tot op de grond op vlak (circuit) asfalt? Vandaag beetje getrained. hij staat nu ongeveer 9mm/10mm van de grond. Hij kan nog een heel stuk lager. Krijg hierdoor nog meer downforce. Nog punten waar ik op moet letten? Ik heb het gevoel dat ik nog veel meer grip kan krijgen.

bij mij v one rrr staat die rondom op 6 mm. dit kan best een aardig merkbaar verschil opleveren. je moet er wel rekening meehouden dat je dit vaak bij moet stellen aan gezien foambanden kleiner worden bij slijtage.

mvg jarno

hebben jullie wat foto's van jullie auto's, ben wel benieuwd naar wat geupgrade fw05-t tjes :D
geeft altijd weer inspiratie voor nieuwe aankopen :D

1.even een vraagje ivm overstap van rubber naar foambanden op mijn FW-05 T+

De T+ heeft geen last om achter een 30mm slof te leggen. Heb zelfs nog over.

maar mijn vraag is nu moet ik iets veranderen aan mijn afstelling om met faom te rijden?

Wat me opviel is dat het chasis ietsjes hoger ligt ( laat ik de stelschroeven van de alu shoks beetje zakken).

2. dan nog dit ik heb me andere shokolie gaan halen en heb voor vooraan 900cps en achteraan 700cps is dit niet beetje hard?, ik heb het nog niet uitgeprobeerd.

Las hier onlangs naar mijn grote verwondering dat in standaard set maar 100cps gebruikt wordt.

Sven

tommie zei:
hebben jullie wat foto's van jullie auto's, ben wel benieuwd naar wat geupgrade fw05-t tjes :D
geeft altijd weer inspiratie voor nieuwe aankopen :D

Zal vanavond wel even wat posten.

Heb mijn nieuwe chassisplaat en reserve carbon upperdeck binnen van Kyosho.de. Vanavond maar eens inbouwen. :)
De kappen van PKracing waren gisteren ook verzonden. Ik hoop deze vandaag of morgen binnen te krijgen.
1 kap ga ik zelf spuiten en de andere kap gaat naar mustang.

@Sven: Ik gebruik zelf 700 cps voor en 500cps achter. Dit verschilt per rijder. De ene vind hard fijn. De andere weer iets zachter. Ligt er ook aan welke (RR) onderdelen je erop heb zitten.

Edit:

chassis.jpg

upperdeck.jpg

Ik heb voorbij weekend men FW05T gekocht bij Modelbouw Albatros in Hever (BE)
Hij was in aanbieding voor 254 inc zenderset.
Zeer goede uitleg gehad over het inrijden, startprocedure etc, maar ik heb nog een vraagje...
Ik moest inrijden met een halve tank per keer, en zo 1l inrijbenzine opmaken, daarna mag ik hem gratis binnendoen om te laten afstellen.
Nu mijn "probleem": de nitromethaan spuit er gewoon uit langs alle kanten, de motor is vettig, overal spatten op het chassis, er komt gewoon een nevel nitro uit men uitlaat als ik start etc... Is dit normaal of scheelt er iets?
Ik heb de schroeven etc gechecked maar vond niks los...

dat is normaal, de motor zal nog rijk staan. Deze carburateurs zijn wel heel gevoelig met afstellen dus doet dat in kleine stapjes.

@oxize Waarom heb je geen bodemplaat van een RR genomen? Alleen omdat er een motor van kyosho er op hebt zitten?

M.v.g. Mark

@oxize
Ja, ik had hetzelfde met de carbon bovenplaat.. waarom niet meteen een upgrade naar RR ? (Deze is van een R !!!)
De plaat die erop zat was toch al carbon of fiber ? Vind het behoorlijk zonde van je geld.. had ik besteed aan een betere motor !

@de_jakke
Gedrag met inrijden is normaal, gewoon flink poetsen ;-)

Back