Algemeen Mugen MSX3 Topic

• Topicstarter Topicstarter Donno
  • Startdatum Startdatum
hoi
ik heb nu mijn motortje openliggen

en het valt mij op dat er nogal veel nitro door de backplate naar de trekstarter sijpelt

langs het asje

is hier iets tegen te doen??

en oja hoort er een koppakking in want deze ben ik niet tegengekomen

Hoi,

Ik dacht ook dat ik de pakking misste maar het bleek dat die nog in de koelkop vast zat dus als ik jullie was zou ik nog eens goed kijken want zonder pakking wordt het niks.

Hallo,

Ik rijd sinds kort met een MSX3 en ben er tot nu toe erg tevreden over, heel wat sneller en beter dan die TGS van Tamiya! Maar ik heb een lek in mijn brandstoftankje, weet niet precies waar. Na een stukje sturen zit heel de auto onder de bagger. Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben gehad of is het gewoon pech? :(
Verder is het wel wat vreemd dat bij volgas de auto mooi rechtdoor loopt maar zodra ik het gas loslaat de auto naar een kant trekt, heb alle wielstanden al gecontroleerd en staan voor en achter, links en rechts gelijk, suggesties? 8)

petter zei:
Na een stukje sturen zit heel de auto onder de bagger.
het is nitro heb er ook last van met die van mij. 1/2 uur rijden 3 uur cleanen normaal denk ik.

petter zei:
Verder is het wel wat vreemd dat bij volgas de auto mooi rechtdoor loopt maar zodra ik het gas loslaat de auto naar een kant trekt, heb alle wielstanden al gecontroleerd en staan voor en achter, links en rechts gelijk, suggesties?

kan speling zijn die bij gas weg wordt gedrukt en bij gas los, los komt. zou ff alles nakijken of er VEEL speling op zit.

Heey mensen, Modelsport-Hoofddorp heeft de meeste onderdelen van de Mugen MSX3 zo op voorraad liggen. Ook de motoronderdelen van het standaard motortje wat op de MSX3 zit. De webshop is nog niet af en de parts van de MSX3 staan er ook nog niet op, maar als je een mail stuurt naar sales@modelsport.nl kan je gewoon de prijzen van bepaalde parts opvragen als je die wilt weten, wel even de nummers van de parts erbij zetten, en dan komt het helemaal goed.

Greetz.

Bartje.

kyoshodriver-->Bartje zei:
Heey mensen, Modelsport-Hoofddorp heeft de meeste onderdelen van de Mugen MSX3 zo op voorraad liggen. Ook de motoronderdelen van het standaard motortje wat op de MSX3 zit. De webshop is nog niet af en de parts van de MSX3 staan er ook nog niet op, maar als je een mail stuurt naar sales@modelsport.nl kan je gewoon de prijzen van bepaalde parts opvragen als je die wilt weten, wel even de nummers van de parts erbij zetten, en dan komt het helemaal goed.

Greetz.

Bartje.

hoi

hier haal ik ook de meeste onderdelen vandaan

de service is redelijk tot goed te noemen (ligt aan wie je helpt)
de baas zelf vind ik de beste info geven

maar ik koop toch ook graag bij de rc shop in leiden (centrum) dit omdat ik daar elke dag langskom vanuit school en het dus geen extra reistijd oplevert.

mvg

frank

Er staat nu een redelijke lijst van spare parts op www.modelsport.nl
Zijn zo ongeveer de meest verkochte parts voor de msx3, andere parts kan je gewoon bestellen natuurlijk. Het best is natuurlijk om gewoon naar de winkel toe te gaan. Want zoals eerder gezegd is de service gewoon goed!

Zijn er nog mensen die ook op de MACH of een ander circuit rijden met hun MSX3, en hoe hebben jullie hem daarop aangepast? Het is namelijk goed mogelijk om met een MSX3 op het circuit te rijden, en dat is ook veel leuker dan op straat rijden! :D En als het duidelijk is wat je precies moet doen om je MSX goed op het circuit te krijgen, wordt de stap misschien wat makkelijker om ook regelmatig op een circuit te gaan rijden.

Grtz.

Bartje.

heb de nieuwe alu shock towers en radioplaat binnen gekregen.
hier wat foto's
alu1.JPG

alu2.JPG

alu3.JPG

stabilisatoren kan ik er nog niet op zetten omdat in de alu draag armen eerst gaten en draad getapt moet worden.

bij mij is het 'lipje' op de diff aan de voorkant afgebroken:S
(waar dus de shocktowers met 2 schroefjes vastzit)
kan de voorophanging niet meer vast

is dit dekseltje los bestelbaar?

FRANKY>SF.NET zei:

Waarschijnlijk is niet het dekseltje 'alleen' los bestelbaar, je krijgt waarschijnlijk een zakje met nog meer plastic onderdelen, ik denk een zakje met de volledige plastic diff behuizing. Maar dat is niet zo erg, plastic onderdelen zijn niet zo heel duur.

Bartje.

FRANKY>SF.NET zei:

Waarschijnlijk is niet het dekseltje 'alleen' los bestelbaar, je krijgt waarschijnlijk een zakje met nog meer plastic onderdelen, ik denk een zakje met de volledige plastic diff behuizing. Maar dat is niet zo erg, plastic onderdelen zijn niet zo heel duur.

Bartje.

ok er zit dan nix anders op

----------------

weet iemand een veersoort die op deze wagen past zodat de wagen in de veren 'hangt'??
met de std veren bijvoorbeeld staan de veren maximaal uitgeveerd en je moet best veel kracht uitoefenen om hem n te laten veren

ook als ik het linkervoorwiel optil til ik de hele wagen mee op
het hoort zo te zijn dat het linkervoorwiel inveert en desnoods rechtsachter ook terwijl rechtsvoor en linksachter iets uit kan veren

zegmaar netzo als bij een echte auto

Het hangt ook van je demping af. Maar als je goeie schokbrekers en veren wil hebben, dan moet je die van Serpent kopen, die zijn perfect afstelbaar, het is natuurlijk wel het allerbelangrijkst dat je ze goed bouwt. Mugen heeft ook goeie schokbrekers maar als je dan toch nieuwe wilt kan je het beste serpent schokbrekers kopen. Als je complete Mugen schokbrekers wil hebben kost het je zo ongeveer 50 euro denk ik. Dat zal bij serpent ook wel zoiets zijn.

Greetz.

Bartje.

Het hangt ook van je demping af. Maar als je goeie schokbrekers en veren wil hebben, dan moet je die van Serpent kopen, die zijn perfect afstelbaar, het is natuurlijk wel het allerbelangrijkst dat je ze goed bouwt. Mugen heeft ook goeie schokbrekers maar als je dan toch nieuwe wilt kan je het beste serpent schokbrekers kopen. Als je complete Mugen schokbrekers wil hebben kost het je zo ongeveer 50 euro denk ik. Dat zal bij serpent ook wel zoiets zijn.

Greetz.

Bartje.

maar 'hangt' de auto er dan in??

bij mij wel heb die alu schokbrekers van pk en hangt nu in de ophanging eigelijk zou ik stugere veren moeten hebben.
zie foto's paar posts terug

mark

Back