Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als je een tik geeft op de krukas, loop je kans dat je het schroefdraad beschadigd als je iets scheef slaat. Door nu een schroefje helemaal in de as te draaien (die normaal dus de clutch bell tegenhoudt) voorkom je schade omdat het gaatje gevuld is.Rienk Jan zei:Oke, dat moet wel lukken, alleen begrijp ik het stukje van 'boutje in de as draaien om te voorkomen dat het schroefdraad beschadigd raakt' niet helemaal.
Ik neem aan dat je met dat ringetje het bronzen ringetje bedoelt dat aan de kant van het veertje en moertje komt. Als deze in de spur gear gesmolten is, dan slipt je spur teveel waardoor het ringetje over de as van de versnellingsbak draait (dient als glijlager dus) en daarbij teveel warmte produceert. Je moet je slipper clutch dan wel strakker zetten. En als je een nieuwe spur monteert een beetje vet op het asje doen.Jellefcu zei:Hoe het hoort zo zag het eruit, maar hij deed het niet meer, maar dat roze spul was wel vastgekleeft aan de spurgear, de oude is door midden gezaagd door een vriend toen ik even was douche, hij deed dat om dat ringetje eruit te krijgen.
Maar wat kan eht dan zijn als dat roze nog wel zichtbaar was?
Jelle
Is die slipperclutch, dat moertje tegen/aan de veer?Sleurhutje zei:Ik neem aan dat je met dat ringetje het bronzen ringetje bedoelt dat aan de kant van het veertje en moertje komt. Als deze in de spur gear gesmolten is, dan slipt je spur teveel waardoor het ringetje over de as van de versnellingsbak draait (dient als glijlager dus) en daarbij teveel warmte produceert. Je moet je slipper clutch dan wel strakker zetten. En als je een nieuwe spur monteert een beetje vet op het asje doen.Jellefcu zei:Hoe het hoort zo zag het eruit, maar hij deed het niet meer, maar dat roze spul was wel vastgekleeft aan de spurgear, de oude is door midden gezaagd door een vriend toen ik even was douche, hij deed dat om dat ringetje eruit te krijgen.
Maar wat kan eht dan zijn als dat roze nog wel zichtbaar was?
Jelle
Voor mij was het regelmatig wegsmelten van het busje en strippen van de tanden de reden om een stalen spur te nemen. Sindsdien nooit meer een spur gear hoeven vervangen (alleen toen ik van 49T naar 47T ging).