Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
na dat de motor is afgeslagen start hij wel direct weer bij een klein beetje gasgeven

ben eruit laagtoerental sproeier een halfe slag verder uidraaien motor loopt nu al een minuut of 10 bedankt voor de reacties

Nog even over die laadbus bij de savage x radio box.
Welk klemmetje heb ik precies nodig, iemand een afbeelding daarvan:confused:
Het staat ook niet in het boekje:(

RJ

fail save

hoi heb een ansmann failsave op mijn savage 3.5 geplaatst ingesteld zo als het staat beschreven doe de zender uit maar de fail save werkt niet .
ik gebruik 4 oplaadbare battarijen dus 4.8 volt dit mag volgens mij geen probleem zijn

vraagje over 3-speed-bak

Na het plaatsen van de drie kleine tandwielen op de as (zelfde as van slipkoppeling)
moet er een afstandsbusje geplaats worden. Is het de bedoeling dat je dat van je "oude" 2-bak inkort???

vraagje over 3-speed-bak

Na het plaatsen van de drie kleine tandwielen op de as (zelfde as van slipkoppeling)
moet er een afstandsbusje geplaats worden. Is het de bedoeling dat je dat van je "oude" 2-bak inkort???

Neen, die nieuwe (kortere) zwarte plastic spacer moet bij je ombouw setje zitten.

Edit: Ik had toen ook lopen zoeken, maar het zit in het tandwiel. Ik dacht dat het afval was ;-)
Plaatje: HPI Racing Europe - Product Information (#77054 - SPUR GEAR 44 TOOTH (SAVAGE 3 SPEED))

Laatst bewerkt:
Hey ik ben met mn eerste tankje bezig en wil even weten of hij nou goed draait;
er komt aardig wat witte rook uit, hij stijgt en daalt uit zichzelf in toeren en heeft tikje hoog, ratelent geluid.

Hey ik ben met mn eerste tankje bezig en wil even weten of hij nou goed draait;
er komt aardig wat witte rook uit, hij stijgt en daalt uit zichzelf in toeren en heeft tikje hoog, ratelent geluid.

Op deze manier kunnen wij nooit achterhalen of hij goed draaid of niet!

Waarom zou hij dat niet doen dan?

Towerhobbies.com! xss is $370, x $430
Voor mijn xss + alle toebehoren was ik zo'n 500 euro kwijt uiteindelijk.
Nog even vraagje: Is het schadelijk om je motor gewoon het tankje leeg te laten zuipen en hem zodoende te stoppen, of kan dit geen kwaad?
Hij slaat dan gewoon vanzelf af als je nog een laagje van een cm hebt zitten maar ik weet niet of die dan niet even te arm draait.

Laatst bewerkt:
Dit doe ik namelijk ook altijd, lijkt mij dat die dan wel te arm draait maar ik zou het zelf niet weten! Zou hier ook wel antwoordt op willen hebben

Towerhobbies.com!
Nog even vraagje: Is het schadelijk om je motor gewoon het tankje leeg te laten zuipen en hem zodoende te stoppen, of kan dit geen kwaad?
Hij slaat dan gewoon vanzelf af als je nog een laagje van een cm hebt zitten maar ik weet niet of die dan niet even te arm draait.

Dat is toch al vaker behandeld? Ook in het topic wat de manier is om je motor te stoppen.

Het is niet ideaal je motor loopt dan inderdaad te arm laatste stukkie geen brandstof. Als je dit stationair doet is natuurlijk wel iets minder erg dan als je volgas rijdt met veel meer toeren en hij loopt dan leeg. Maar goed het is zeker niet nodig als je de volgende dag ofzo of die week erna weer gaat rijden. Het kan volgens mij wel handig zijn als je hem wegzet voor maanden/jaar ofzo zoals je hier ook wel eens leest want dan is hij iig leger dandat je met een fles zou krijgen. Maar ja dat doet bijna niemand.. Gewoon even de manieren doen die al vaker genoemd zijn.

Vandaag de savage voor de helft inmekaar gezet (groot onderhoud:rolleyes:)

Ook de Fiberglass brake conversion kit, oftewel carbon remschijven.... gemonteerd.
Iemand daar al ervaring mee, en ook met het afstellen? Vond de schijfmeenemer trouwens wel erg groot en zwaar:o!

Maar nog even wat anders, hebben jullie ook 3-4mm speling op de centrale as van de versnellingsbak? Is dit erg, valt dit op te lossen?

RJ

Hmm ik geloof dat dat wel een beetje te veel van het goede is 3-4 mm maar ik kan er niet met zekerheid een uitspraak over doen.

Vandaag heb ik weer een beetje mijn savage verder ingereden tussen de buien door, alleen nu begon het een keer plotseling te gieten terwijl ik aan het rijden was. Dus toen ben ik naar snel naar een schuilplek gereden, waarvoor ik eerst een stijle heuvel mee moest pakken waarbij mijn motor weer eens afsloeg. Toen ik droog zat en hem aan probeerde te krijgen lukte dat ineens niet meer. Waar kan dit mee te maken hebben? De keren daarvoor kreeg ik hem wel weer makkelijk aan de praat. Dat brengt mij bij de volgende vraag:
Is het normaal dat je motor afslaat als je iets te veel gas geeft bij stap 2 van het inrijden (rondjes rijden, steeds tot halfgas en even afkoelen). En hoelang hoor dat "even" te duren? En hoeveel gas kun je geven wanneer je motor helemaal volgens dit proces is ingereden? Hij komt wel steeds losser merk ik maar ik heb nu al 3 tankje gereden terwijl 2 genoeg zou moeten zijn, gaf ik dan misschien toch niet vaak genoeg gas?
:help:

Back