Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Ok bedankt voor de tips, ik zal ze zeker in mn achterhoofd houden (zoniet in mn voorhoofd). Ik heb gehoord dat afterrun wel je o-ringen in je carb aantast, is dit zo? En dan zal ik sowieso mn tyrap los moeten knippen :rolleyes:
Op zn kop houden, dat ik daar nog niet aan gedacht heb 8O

Met een compressor schoon blazen. Is trouwens geen overbodige luxe een compressor.
En nee afterrun olie tast niet je o ringen aan. wd40 maakt meer kans in deze catogorie

Aangezien er de laatste tijd weer een hoop kleine vraagjes gesteld worden over Savages, kick ik dit topic ff. Zodat die kleine vraagjes hier terechtkomen, of mss niet eens meer hoeven gesteld te worden.

Tegelijk heb ik ook iets gemerkt... Mijn one-way slipte door (heb ik hier al eens vermeld) en een paar dagen terug wou ik de motor er maar eens afhalen, zodat ik dat lagertje mee kon nemen naar de winkel, bleek dat het nu in beide richtingen blokkeerde. Nou dat vond ik niet erg, is me weer wat geld uitgespaard. Ik dus lekker gereden die middag, geen verschil in vermogen oid gemerkt, dus ik denk dat voor Force-based motoren een vaste zeskant een goede (of betere) oplossing is dan een one-way. Nuja, op het eind slipte het lager weer in beide richtingen. Dus het zal toch wel vervangen moeten worden.

Goed nu het savage topic weer teken van leven geeft zal ik het hier proberen...

De savage van een vriend van me heeft een probleem:
De koppeling heeft te veel speling (3mm) en daarom heeft iemand van quartel een lagertje voor het schroefje gezet zodat er nog maar een mm ofzo speling is.
Elke keer hebben we met verschillende lagertjes en spelingen en koppelingsklokken de koppeling soepel gekregen, maar telkens nadat de motor even gedraait had of soms al na een paar keer trekken aan de trekstarter liep de koppeling zwaar.
Het bleek steeds weer dat het lagertje bedoelt als opvulling muurvast zat, maar hoe is me een raadsel. Weet iemand hier een oplossing op?

Telkens na heel even rijden is de koppeling naar voren gedrukt en zit daar tegen dat opvullagertje/ringetje aan. We hebben echt al van alles geprobeerd maar niets werkt.
Ik heb gezien dat bij mijn motortje waarbij de koppeling wel goed loopt, er een ringetje (vast, draait niet over as) voor zit die wel tegen het binnenste ringetje van het lagertje v/d koppelingsklok aandrukt, maar niet tegen het buitenste. Maar in de savage ss handleiding staat dat er voor de koppelingsklok een ringetje hoort die net als het koppelingslagertje 10mm in doorsnede is, die dus wel tegen het buitenste ringetje van de lager drukt.
Ik begin er steeds minder van te snappen, heeft iemand nog een idee waar het aan kan liggen?
Om het misschien iets duidelijker te maken hier schematisch:
Voor het rijden: schroefje-opvullagertje-lagertje (koppeling heeft speling aan weerszijden) --> vliegwiel koppeling soepel
Na het rijden: schroefje- muurvast opvullagertje-lagertje (koppeling drukt naar links, rechts ruimte over) koppeling stroef

Hallo wie weet de standaard afstelling van de 3 naalden van een hpi K.6?

ik heb hem overgenomen maar die gast had alles dicht gedraaid.

Ik heb het gezien thnx want hij maakt te weinig toeren kan het ook aan de brandstof liggen? en rookt veel.

hallo ik heb nog een probleem, ik had de diff voor stuk nu heb ik er een nieuwe ingezet maar als ik rem slaat hij voorover dus maakt hij een salto hoe kan dat?

Uhh misschien omdat je te snel afremt en het zwaartepunt van de savage nogal hoog ligt?? Ik snap dat niet iedereen even slim is maar dit had je zelf ook wel kunnen bedenken lijkt me..

nou ik heb er 2 maar die ander doet dat niet dus zal die wel geen zwaartepunt hebben:D)

Back