Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Ik snap eigenlijk ook niet waarom je achterdiff dan ook kapot is:confused:

Nou, het is heel simpel. Blastinator zegt dat na hij zij voorrste diff vervangen had zijn Savage over de kop slaat bij het remmen terwijl dit daarvoor niet zo was.

Grootte kans dus dat zijn achterste diff ook aan vervanging toe is.

Wanneer je vol op de rem gaat en er speling in je achterste diff zit, zullen dus alleen de voorste wielen remmen, of iig harder dan de achterste. Daardoor zou je wel eens over de kop kunnen rollen dunkt me. ;)

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, ben niet echt bekent met de savage maar zover ik kan beoordelen zitten op deze ook voor en achter schijfremmen op. Zou het toch eerder daar zoeken en niet bij de diffs.

Als de Savage overkop slaat, ligt het in 99% van de gevallen gewoon aan het feit dat de rem te strak staat afgesteld. Je moet het niet zo ver gaan zoeken, Superpikkie ;).
Je kunt de rem van de Savage mechanisch afstellen op de auto zelf, ofwel elektronisch op je digitale zender.

heey savage vrienden.

ik heb even een vraagje.
ik ga mijn savage ombouwen naar brushless.:cool:
de setup ligt al klaar(en gedeelte besteld),
maar nu moet ik nog een tandwiel hebben weet iemand welke mode het is.
en zijn er al andere op het forum die dit gedaan hebben een ombouw naar brushless.

ik hoor graag van jullie.

m.v.g niels

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, ben niet echt bekent met de savage maar zover ik kan beoordelen zitten op deze ook voor en achter schijfremmen op. Zou het toch eerder daar zoeken en niet bij de diffs.

Hmm apart, kan zijn dat je gelijk hebt hoor. Dat zijn remmen gewoon te strak staan, naar ehh ...

Die remmen waar jij het over hebt, zitten op de cardanas. Als er dus speling op je diff zit dan remt je cardanas wel af maar je achteras dus niet !!! ;)

Volgende keer ff beter lezen voordat je commentaar levert??:yes:

ik krijg niet het volle vermogen uit mijn 4.6 hoe kan dat? nieuwe plug erin en nitro 26%

Pff dat kan aan meerdere factoren kunnen liggen. BV je motor goed afstellen, misschien loopt er wel iets niet echt lekker in de aandrijf lijn o.a. je weet het niet..

PS :25% bedoel je..

Hmm apart, kan zijn dat je gelijk hebt hoor. Dat zijn remmen gewoon te strak staan, naar ehh ...

Die remmen waar jij het over hebt, zitten op de cardanas. Als er dus speling op je diff zit dan remt je cardanas wel af maar je achteras dus niet !!! ;)

Volgende keer ff beter lezen voordat je commentaar levert??:yes:

Het was niet echt commentaar maar eerder een uitleg over hoe ik deze situatie van het probleem zie.:)

Heb ook gezegt dat ik niet bekent ben met de savage m.b.t. de remmen, hoe en waar deze precies geplaatst zijn. Dat deze op de cardanas geremt worden had ik al wel gedacht maar wist niet precies waar. Bij de 1:8 buggy zitten deze meestal op/bij midden diff.

Echter weet ik wel hoe diffs werken, vandaar uit heb ik ook mijn conclussie getrokken dat het in mijn ogen een beetje ver gezocht is. Al sluit ik niks uit natuurlijk. Als de diff speling hebben zal je onpower meteen merken dat er iets mis is en bijna niet offpower.

In mijn ogen nog steeds remmen voor te strak, maar ben benieuwt. De topic starter heeft nog geen reactie/uitleg gegeven over dit feit.

Voel je zeker niet aangevallen dat vast niet de opzet;)

Een klein detail in je redenering is het feit dat de Savage geen middendiff heeft :wink:. Er is dus maar een rem die de hele auto moet afremmen, er kan niet gespeeld worden met meer remkracht op de voor- of achteras

De meest waarschijnlijke oorzaak is idd de rem die te strak staat, waardoor je een koprol maakt. Het kan heel misschien ook zijn dat je achterdiff naar de vaantjes is, waardoor de volledige remkracht op de voorste wielen terechtkomt. Maar dan krijg je ook geen aandrijving meer op je achterwielen, dus die zouden niet mogen draaien als je je auto van de grond houdt en even gasgeeft. (bij draaiende motor wel te verstaan :lol:)

Laatst bewerkt:
Owkee dat wist ik dus niet, maar ik had al gezegt niet bekent te zijn de savage.
Maar kan het niet liggen met wat of waar hij de diffs mee gevult heeft.
Misschien te dikke olie of mischien vet???

Een diff komt alleen in werking bij een verschil in snelheid tussen de twee wielen, of in geval van een middendiff een verschil in snelheid tussen de twee assen. Lijkt me dus hier niks mee te maken te hebben...

ik heb een nieuwe diff geplaatst achter en het is over, er zat blijkbaar toch teveel speling op.

Maakt overigens niet uit hoe hard je achterste dif remt, wat sowieso al onwaarschijnlijk is (speling = miss 1 mm?). Gaat erom dat je te veel wrijving aan de voorwielen krijgt en aangezien je een versnelling hebt op het zwaartepunt, dat hoger dan de voorwielen ligt,
rolt hij over de voorwielen heen. Achterdiff heeft er vrij weinig mee te maken lijkt me...

geen compressie

Hallo,

Ik heb een savage 3.5(3 a 4 weken) en rijd goed, alleen heb ik al een week dat hij goed start maar als ik aan de trekstart trek heb ik compressie en dan soms niet(ik bedoel dat ik soms doortrek(doorschiet)). Wat is hier de oorzaak(ligt het aan de veer in de trekstarter zelf?)
Maar voor de rest start hij goed.

alvast bedankt
stelcos:cool:

Back