Algemeen Savage Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Mattijn, 26 jan 2006.

  1. neoblader

    neoblader Guest

    hoi,

    je zou het makkelijkste je gear ratio kunnen veranderen en grote spur tandwiel bijvoorbeeld.
    ik heb de dual disk brake ook, moet je goed afstellen anders sla je bij het minste geringste rembewegingtje 20 keer over de kop.

    M.V.G.
    Tjeerd
     
  2. Patrick_1982

    Patrick_1982 Guest

    @ Neoblader,

    Ik ben het zeker met je eens, de snelheid maakt geen reet uit op de off-road. Trekkracht vindt ik veeeel belangrijker.

    Maareh over dat aluminium, dit wordt alleen maar breekbaarder bij koude temperatuur, en breek dan net zo snel als plastic.

    @Mattijn;

    Ik zou gaan voor de 3 gear i.c.m. een 52tands spur gearm dan heb je echt trekkracht onderin!

    Suc6
     
  3. eddepet

    eddepet Guest

    ik heb een savage met een picco 26.
    er zit een 3 bak in.
    er zit een dubbele remschijf op.
    wheelie bar die ook echt nodig is want elke keer dat ik gas geef is ook echt een wheely.
    ik heb er trouwens een koppeling met 2 schoenen
    in maar wil eigenlijk naar 3 schoenen ombouwen,
    niet dat hij nu niet goed is maar voor de heb.
    ik ben de laatste tijd een beetje aan het springen met de savage maar valt niet mee om elke keer goed te landen.........
    heeft iemand daar misschien tips over ?????
    of zijn jullie niet zo van die springers?

    gr eddy
     
  4. Mattijn

    Mattijn Guest

    was vorig weekend gaan springen, ik heb me het filmpje gekeken wat ik had gemaakt, en had beetje gekeken welke fouten ik gemaakt had, ff klein lijstje van tips:

    -Net voor het jumpe gas los laten
    -bijsturen in de lucht [meestal remmen]
    -als je land niet gelijk het gas erop want dat trekt hij een wheely

    en gewoon rustig beginnen :p, niet gelijk vol over de schans :p, en misschien is het ook handig om het op een zandvlakte te doen, dan komt de auto niet zo hard terecht, en kun je je schans aanpassen met een schep :p

    -mattijn
     
  5. Mattijn

    Mattijn Guest

    ik bedoelde trouwens niet kiezen uit die 2, maar gewoon in het algemeen wat is het beste hopup artikel voor trekkracht, maar ga sowiso sparen voor de 3gear :p

    -mattijn
     
  6. neoblader

    neoblader Guest

  7. Mattijn

    Mattijn Guest

    ah goede link ;)
    Ik vind ze van die site wel erg pessimistisch, als hij naar voren of achter helt hoeft hij niet gelijk stuk te zijn :p. maarja, wel bruikbaar :)

    -mattijn
     
  8. Patrick_1982

    Patrick_1982 Guest

    Kan het niet helemaal met het bovenstaande eens zijn.
    Als ik aan het springen ben, kom ik gewoon met de topsnelheid van mijn auto op de schans aangereden en laat ik niet mijn gas los voordat ik los kom, mijn gas gaat er van af het moment dat ik daadwerkelijk los ben, en dan is het een kwestie van inderdaad bijsturen....

    - Gas erop om de neus omhoog te brengen
    - voorzichtig de rem aan tikken om de neus naar benenden te brengen.


    Kijk gewoon heel goed hoe de auto in de lucht komt, en handelen aan de hand van de tips hierboven.
    En inderdaad begin voorzichtig aan, niet gelijk met een idiote snelheid over de schans springen.................... ik doe het nu wel, maar kan het ook wel redelijk, maar ook ik beland nog wel is verkeerd :-D :-D

    Oefening baart kunst!!!!!!!

    Suc6
     
    rob444 vindt dit leuk.
  9. eddepet

    eddepet Guest

    oke gasten daar kan ik wat mee en die filmpjes zijn ook niet verkeerd!
    zitten echt leuke dingen bij.
    ik ga morgen zeker weer oefenen.
    ik rij altijd effe in de pauze samen met een collega
    want wij werken naast een groot stuk terrein waar niemand wat mee doet.............dus daar kunnen we mooi kloten zonder dat iemand daar last van heeft.


    bedankt!
    gr eddy
     
  10. Mattijn

    Mattijn Guest

    Kan heel goed want ik heb pas 1x gejumpt, en ik dacht dat dat het goede was, want 1jump hielt ik het gas erop, en toen wilde die dus een salto maken, maar omdat ik niet genoeg vaart had lande die lekker op de dak :p, heb ook nu weer zin om te rijden :cry: , hopelijk komt me bestelling snel binnen :p

    -mattijn
     
  11. Patrick_1982

    Patrick_1982 Guest

    hahahaha zo zie je maar weer............. wat je zei klopt
    Als je tijdens de jump het gas erop houdt dan gaat de auto inderdaad een salto maken, wil je dit doen moet ja A, genoeg vaart hebben en B, genoeg hoogte.

    Wil je dit niet dan moet je het gas loslaten het moment dat je van de schans loskomt.

    Suc6 met springen :-D
     
  12. Mattijn

    Mattijn Guest

    lol als je vette jump wil zien moet je kijke op www.beatyourtruck.com en dan bovenaanklikken op beatings, egt zoo mannelijk*! :p

    -mattijn

    *raar stopwoordje van mij, betekend gewoon "vet"
     
  13. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    Als je een vette sprong wilt zien moet je HIER en HIER Klikken :D

    En kijk ook eens bij SlapMaFro!
     
  14. neoblader

    neoblader Guest

    ey ey ey geen revo's in het savage topic hè ;) ;)

    leuk sprongetje
     
  15. Mattijn

    Mattijn Guest

    Huh!?, ik had vraag gepost over achteruit rijden in de l ucht [ivm bijsturen in lucht] en die is verdwenen :S [nee ik had het niet gedroomt want iemand had al geantwoord :p]

    -mattijn
     
  16. neoblader

    neoblader Guest

    ik had al geantwoord op die vraag ja, maar er is meer verdwenen uit het topic, alsof de database een 30 minuten is terug gezet.
    anyways, met die hele beredenering die ik niet opnieuw ga typen kukel je waarschijlijk voorover als je achteruit gaat rijden :)

    M.V.G.
    Tjeerd
     
  17. nusti

    nusti

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    967
    Locatie:
    Tilburg
    Ik zou het iig niet proberen om in de lucht achteruit te schakelen....zoals je het beschreef wilde eje het zo doen.
    In de lucht draaien je wielen nog als je achteruit gaat schakelen is de kans groot dat je de versnellingsbak aan gort draait. Je krijgt dan hetzelfde effect als je nog vooruit aan het rijden bent op de weg en ineens naar de achteruit schakeld.
    Corrigeren is echt het makkelijkst met gas en rem en het werkt echt heel goed....
     
  18. Mattijn

    Mattijn Guest

    ja, ik was het ook niet van plan te doen, ik vroeg het me alleen af :p, had 1x perongeluk de achteruitknop omgehaalt onder het rijden, klonk niet zo fijn :|, maar gelukkig nix mis.

    -mattijn
     
  19. eddepet

    eddepet Guest

    [​IMG]
    kijk van de week even een paar keer gesprongen met de savage!
    als het mij gelukt is staat er een foto bij ............ik ben benieuwd!

    wel lachen hoor dat springen! ;-)

    gr eddy
     
  20. eddepet

    eddepet Guest

    en fijne wheely's gemaakt weer ook wel erg leuk!

    zijn er trouwens nog of road rijders in de buurt van medemblik hoorn?
    want dan kunnen we eens met een paar gasten gaan knallen met die dingen!

    laat het even weten!

    gr eddy[​IMG]
     

Deel Deze Pagina