Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Ik zit achter een 2e handse savage aan !!
Deze schijnt helemaal goed te zijn alleen zegt die jongen van wie ik hem koop dat de servo met ducktape er op moet ??? :S:S:S:S (ik heb meerdere auto,s ik vind dit vreemd)
En hij zegt dat er maar 1servo ophoort op een savage .
Dus 1 servo die stuurt en gas geeft ????
Dit komt heel raar bij mij over !
Weten jullie hier meer van ??

je hebt toch echt minimaal 2 servo's nodig.
en als die ene servo al vast zit met ducktape ben ik benieuwd hoe de rest van de auto eruit ziet. klinkt erg onbetrouwbaar.
Laat hem maar een fototje van de auto sturen.

Mvg
Tjeerd

weet iemand misschien waar je goedkoop one way bearingen kan halen.
voor savage rotostart.

ik ben ook aan het kijken voor een 2dehands savage, het gaat om een savage ss nu is deze toch al een tijdje uit en vroeg ik me af wat de verschillen qua chassis zijn met oa savage ss 4.6,x,...?
zijn er nog parts voor te krijgen?

elladar zei:
ik ben ook aan het kijken voor een 2dehands savage, het gaat om een savage ss nu is deze toch al een tijdje uit en vroeg ik me af wat de verschillen qua chassis zijn met oa savage ss 4.6,x,...?
zijn er nog parts voor te krijgen?

alle savages zijn hetzelfde [behalve de X], maar de ene heeft een andere motor, of een andere uitlaat, meer hopup etc. Alle parts van elke savage passen op de SS en op de SS 4.6, maar ook gewoon op de 25.

De savage X is wel anders, heel wat onderdelen passen wel op de ss bijvoorbeeld maar er zijn wat verschillen in het chassis [ de x heeft een X chassis :P], welke onderdelen weet ik niet precies.

De verschillen tussen de 3.5 [classic], 25/ss, ss4.6 is de motor, en op de 25 en de 3.5 zitten de zelfde onderdelen [andere kleur] en de motor is anders.

de SS heeft al hopups erop zitten, en de ss4.6 heeft 0.5 cc meer :D

De X heeft de zelfde motor als de 25 maar hij is vernieuwd

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is

succes met je keuze

mattijn

kris27 zei:
weet iemand misschien waar je goedkoop one way bearingen kan halen.
voor savage rotostart.

die van mij was ook pas kapot, ik heb er eentje via marktplaats gekocht, hij was niet veel goedkoper maar ik had hem snel nodig, en hij had ze nog liggen. Maar ik zou gewoon op ebay of marktplaats kijken, nieuw zijn ze zo'n 20/25 euro

Als je ze echt goedkoop wil hebben moet je op het lager kijken, daar staat een nummer op, hf0612, dat is alleen het lager zelf.
Dus zonder het zeskant eromheen, kost ongeveer 3 euro.
Dan moet je alleen nog de mogelijkheid hebben om het zeskant van de oude af te halen en op de nieuwe te "persen".
HPI verdient hier volgens mij leuk aan.

8O 8O 8O 8O 8O 8O
Eindelijk te tijd gehad om met mijn karretje te rijden en het kleine drama genaamd STS .30 te proberen, nadat ik m ongeveer helemaal heb dichtgeplakt met vloeibare pakking!

En ik kwam er ---EIGEN CENSUUR--- achter dat ik weer een siliconen verbinding stukje nodig had voor mijn bocht en uitlaat! Waarom ie die shitzooi vreet..mag joost weten.

Ok....en natuurlijk mijn nieuwe diffs!

Eerst....meer van het oude! Motor is 170 graden en going up! Normaal gesproken zou ik dan wel een keer kappen..maar eerlijk gezegd was ik wel klaar met dit ding. Ik zette de LSN een stuk rijker (stond op factory default), maar ik ging er eigenlijk vanuit dat, net als altijd met dit K-ding, het niet zou uitmaken. Guess again! Eindelijk de verlossende ROOK!!! OH YEAH!! Koeling!!

De motor daalde vrij snel naar 140 graden en verder naar beneden. Hij bleef hangen rond de 120-135 graden. Heeft wel de neiging om af te slaan, maar behoorlijk wat power bovenin. Onderin helemaal niks! Echt helemaal nada noppes nikkus! En hij heeft de neiging om af te slaan. Ik denk dat ie een beetje verzuipt, maar ik durf dat ding niet leaner te zetten. Ik ben nog steeds niet kapot van die motor, maar ik kan nu tenminste de temp enigzins controleren.

Tot nu toe..zou ik niemand deze motor aanraden!

Oh ja...de diffs

Nou...dat is helemaal niet gek! Met 50k achterin kun je mooie gecontroleerde lange bochten driften. De auto is in zijn geheel veel meer overstuurt. Die 10k voor is misschiein iets teveel van het goede, aangezien ik enkel flauwe bochten kan maken. (langzaam rijdend) Maar het stuurt veel voorspelbaarder en ik ben er wel tevreden over! Voor de volgende keer maar iets minder dikke olie voor proberen!

Hopelijk blijven ze heel :P

P.S. Rai...ik heb geen pb van je gekregen!

Ik heb ehm verstuurt :wink: ,ik was het vergeten :oops: te versturen.

Damm,die motor is dus nog steeds niet fris 8O :(
Dat word waarschijnlijk dus toch weer een andere?,een LRP misschien?

Of ga je nog verder klooien,om ehm aan de praat te krijgen.

Ik moet die koppeling nog steeds van die motor afhalen,echt,na 1 keer rijden is de spur totaal opgevreten,koppeling is ook zeer heet,dus gaat wat verkeerd.

Ik zalehm morgens eens uit elkaar slopen
:D
Waar ik wel een beetje bang voor ben,is dat de as waar de spur op ligt,te veel klappen heeft gehad,door de slechte spurs(veeel frictie,te lijden gehad door slechte spurs).

Ik heb eerlijk gezegt wel een beetje rommelig lijstje met links gestuurt,sorrie daarvoor alvast Marc :oops:

Raimond zei:
Ik heb ehm verstuurt :wink: ,ik was het vergeten :oops: te versturen.

Damm,die motor is dus nog steeds niet fris 8O :(
Dat word waarschijnlijk dus toch weer een andere?,een LRP misschien?

Of ga je nog verder klooien,om ehm aan de praat te krijgen.

Ik moet die koppeling nog steeds van die motor afhalen,echt,na 1 keer rijden is de spur totaal opgevreten,koppeling is ook zeer heet,dus gaat wat verkeerd.

Ik zalehm morgens eens uit elkaar slopen
:D
Waar ik wel een beetje bang voor ben,is dat de as waar de spur op ligt,te veel klappen heeft gehad,door de slechte spurs(veeel frictie,te lijden gehad door slechte spurs).

Ik heb eerlijk gezegt wel een beetje rommelig lijstje met links gestuurt,sorrie daarvoor alvast Marc :oops:

Klooien:
Mmm...ik ga voorlopig nog "verder klooien" met die STS. Ik heb nu de temp redelijk onder controle. Kunnen we nu eens kijken of we het beter krijgen.

As spur:
Mijn asje is ook een beetje krom, maar ik kan redelijk rijden met mijn spur.

Ik kijk even naar de PB

Raimond zei:
Welke assen,aandrijfstangen zijn beter,serker de CVD of de HD versies? :?

Met CVD's heb je minder speling waardoor de klappen op de assen minder zijn. Hierdoor blijft het langer heel. Overigens zijn de HD versies wel sterk.

Burp zei:
Raimond zei:
Welke assen,aandrijfstangen zijn beter,serker de CVD of de HD versies? :?

Met CVD's heb je minder speling waardoor de klappen op de assen minder zijn. Hierdoor blijft het langer heel. Overigens zijn de HD versies wel sterk.

Maar met CVD's, die inderdaad minder speling hebben, verleg je het stuk gaan naar de versnellingsbak. Dan wordt het zeker een dure hobby. Dus je kunt beter goedkope dogbones en cup joints nemen, desnoods in HD, in plaats van CVD's. Spaart ook een hoop kosten die je beter aan wat anders (en/of wat reserveonderdelen) kunt besteden. Gezien de problemen met de spur, zou ik kiezen voor het investeren in een stalen spur en racing clutch bell.

Ok bedankt,sleurhutje :D ,De racing clutch bell en stalen spur spur heb ik als eerste op het lijstje staan,als broodnoodige aanschaf,anders kan ik niet rijden dus :D

Mja daar heb ik inderdaad ook al over na zitten te denken,waar ik eerst mee ga beginnen is de onderdelen aan het begin van de aandrijflijn te veranderen,omdat die simpelweg de meeste klappen te verduren krijgen.

Ik noem het altijd eraan klooien,als ik wat moet repareren aan dat ding
Marc :oops:

@Marc,ik heb je een pb gestuurt :D

Mijn dog bones waren zo'n 15 graden ingevreten in de cup joints. Dus het resultaat is hetzelfde als bij CVD's (de dwarse pennetjes zaten knel in de cup joint :? ). Nadeel is dat er behoorlijk wat wrijving ontstond en uiteindelijk de dog bone brak. Omdat ik nu alles verstevigd heb en heavy duty dog bones en cup joints op de aandrijflijn heb, verwacht ik dat hierna de dog bones en cup joints van de aandrijfassen naar de wielen sneller zullen slijten. Asl het zover is, vervang ik die waarschijnlijk ook. Tot die tijd gewoon helemaal op rijden. Al dat glimmerspul is leuk, maar veel dingen zijn absoluut geen verbetering.

Mijn motto: Wat eraf valt, schroef je weer vast. Wat afbreekt vervang je als het niet meer te repareren is door iets stevigers.

Sleurhutje zei:
Mijn dog bones waren zo'n 15 graden ingevreten in de cup joints. Dus het resultaat is hetzelfde als bij CVD's (de dwarse pennetjes zaten knel in de cup joint :? ). Nadeel is dat er behoorlijk wat wrijving ontstond en uiteindelijk de dog bone brak. Omdat ik nu alles verstevigd heb en heavy duty dog bones en cup joints op de aandrijflijn heb, verwacht ik dat hierna de dog bones en cup joints van de aandrijfassen naar de wielen sneller zullen slijten. Asl het zover is, vervang ik die waarschijnlijk ook. Tot die tijd gewoon helemaal op rijden. Al dat glimmerspul is leuk, maar veel dingen zijn absoluut geen verbetering.

Mijn motto: Wat eraf valt, schroef je weer vast. Wat afbreekt vervang je als het niet meer te repareren is door iets stevigers.

Hehe..had ik m ook ge-pmed

:P

Damm dual brake,ik probeer ehm te instaleren,daar moet je echt de hele auto voor slopen 8O.Maar de schijven lopen aan,lijkt wel of er 1 krom is ofzo :?

Raimond zei:
Damm dual brake,ik probeer ehm te instaleren,daar moet je echt de hele auto voor slopen 8O.Maar de schijven lopen aan,lijkt wel of er 1 krom is ofzo :?

Kun je iets meer vertellen?

Krom is makkelijk; leg de remschijf op tafel

Wat ik doe..om bij mijn rem te komen (Als je een hele lange schroevendraaier hebt kun je er bij komen trouwens). Ik haal de achterkant er af en de motor. Dat is zo gedaan en je kunt er prima bij.

Mijn installatie ging zo:
Ik heb de cup er op gezet en vervolgens de rem proberen te plaatsen. Snel bleek dat het zeskantje in de remschijven iets te klein was om vrij te bewegen. Met een vijl heb ik m iets meer ruimte gegeven, zodat ze mooi los hangen om de zeskant. (later lubberen die dingen toch wel uit)

Probeer te voorkomen dat je rem aanloopt...Je koppeling wordt al warm, maar dan kook je echt alles van je savy! Zet er dan misschien een ringetje tussen, of schroef de plaatjes niet zo vast op de schijven. Echt...na een paar keer goed remmen..heb je direct meer ruimte!

Zet ook je rem/gas verbinding op je auto, anders zal ie nog steeds niet echt goed remmen. Heb je die er op zitten...pas dan op voor salto's voorover :P

Back