Ik vind Savage,al met al maar slecht bedacht,het moet eigenlijk niet nodig zijn,dat je allemaal ringetjes(shimmen) moet gebruiken om de ruimtes op te vullen,hetzelfde als die koppeling,waarom hebben ze er een koperen lager voorgezet,wat helemaal uit slijt,als je ehm regelmatig gerbuikt.En wat dus warm word,door de wrijving.
Ik had er echt meer van verwacht moet ik zeggen,ook al is het gigantisch leuk,als ie ook daadwerkelijk rijd.
Bij mijn Asso zit er gewoon de koppeling achter die schroef waarmee ie vast zit,de kogellager komt er tegen aan,niks geen wrijving,warmte etc.En geen kapotte bevels,diffs etc ......
Ik wou je toch vragen,of je me wilt helpen zoeken,naar mogelijke oorzaken,niet via het forum,maar gewoon met de Savage,uit elkaar etc.
Trouwens als je die pakking er tussen weg haald,dan schuift die bevelgear(de grote)ook een stuk dichter naar de bevel die met de dogbone in verbinding staat.Staan ze dan niet te dicht op elkaar?
Als je je diff en bevel gears in de gearbox hebt geplaatst, controleer dan eens of je je diff huis/43T bevel heen-en-weer kunt verplaatsen of en je de 13T bevel gear (pinion gear) naar voor-en-naar achter kunt verplaatsen. Is dit het geval, stop dan maar want dan kun je ze binnen een paar weken weer vervangen. Het enige dat niet goed te verhelpen is de cups/assen die in de diffs verdwijnen, hier zal altijd ruimte in blijven omdat deze niet gelagerd zijn maar in de diff cup/bevel gear draaien.
Dit is inderdaad mogelijk,zelfs met de grote(43 tands) bevel gemonteert!
Ik neem aan dat ik die moet shimmen,maar waar plaats ik nu een ringentje binnen in,of juist buiten het dif huis(tower)bij de dogbone cup.
En wat voor maat ringetjes?
Ik zal vanavond effe weer losschroeven,kijken of het diff ook veel ruimte heeft om te bewegen.