@Raimond: Dit heb ik aangepast aan mijn Savage (25 ATV/Quad):
- NovaRC diff cups
- GPM Racing Diff Gearboxes
- HPI HD cup joints
- HPI Steel pur (49T)
- HPI HD clutch bell (15T op de originele S-25 motor, 17T op de STS.28)
- Hong Nor alu clutch shoes (light met zware veer op de STS.28, de S-25 heeft standaard teflon van HPI)
- HPI alu uitlaat (van een SS, dankzij Burp)
- Futaba S3305 servo op gas/rem
- 5x NiMH 2500mAh penlites
- Spektrum DX3 TX / RS3000 RX
- 8 meter Duct Tape :wink:
- Overal zand en blubber (soms ook graspollen overal tussen)
Dus behoorlijk standaard nog wel. Beste investeringen waren de stalen spur en racing clutch bell (na 6 spurs opgerookt te hebben omdat die nagenoeg allemaal ovaal waren). En na het vernielen van een aantal 43T bevel gears en de diff cups dus de NovaRC diff cups. Maar gewoon met de standaard tandwielen erin (niet de Hot Bodies 8101-1 geharde spider gears). Sinds de stalen spur nooit meer problemen hiermee gehad, afstellen is kinderlijk eenvoudig. En sinds de alu diff cups en gearboxes ook geen bevel gears meer vernield.
En zoals al eerder gezegd: normaal rijden doe ik er zeker niet mee (gewoon doelloos een berg zand opknallen en dan kijken hoe het afloopt, vertikaal springen op de skateboard baan, salto's en schroeven springen etc.). De motor was na 5 maanden geheel op, dat is dan wel dus na bijna 20 liter 25% en heel veel stuiteren. Laatst nog wel mee gereden maar heel arm gezet (temp tot 190*C).
Dingen die stuk gegaan zijn, maar vervangen door de originele onderdelen of professorisch gerepareerd:
- onderste draagarmen (3x stuk gestuiterd op de skateboardbaan)
- velg (gewoon gelijmd met 2 componenten epoxyhars)
- kap (Ken had zijn stuur eruit gerukt)
- wat schroefjes en boutjes
- dog bone (1x)
Nee, ik ben wel content met mijn Savage. Ik heb hem gekocht om af te raggen en alles wat noodzakelijk was, is vervangen. Schoonmaken doe ik nooit (de week erop is-ie toch weel vuil). Er zijn wel bepaalde constructiedingen die niet optimaal zijn, maar dat heb je met alle auto's (en boten en vliegtuigen of helikopters). Ik weet ook zeker dat het ontwerp absoluut één van de stevigste is. Ik heb al genoeg andere merken zien sneuvelen waar mijn Savage keer op keer het gestuntel overleeft.
Ik heb wel eens overwogen een FG MT te nemen, die zijn nu retepopulair in
ons clubje. Maar eerlijk gezegd zal dat het niet winnen van de lol die ik heb met mijn nitrootje. Misschien volgend jaar een HPI Baja 5b erbij, maar voorlopig nog niet.