Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Sleurhutje zei:
@Raimond: Ik had ook wat van dit randjes op mijn 17T clutch bell. Die komen van het frezen van de tanden. Of bij gegoten onderdelen een gietrandje van de mal. Kennelijk is een Chinees vergeten een schuurpapiertje er langs te halen, die heeft in ieder geval meer verdient en minder gedaan. :cry:

Ik ben wat traag van begrip soms,maar je hebt het afgeschuurt,met watervast schuurpapier?Of hoe heb je het gedaan?

Er is trouwens al een klein stukje metaal van 1 van de grote bevels af,das is op deze foto goed te zien

http://www.rc-junkies.nl/gallery/index.php?id=799

Ik merk het Marc :roll: dat alle onderdelen voor de SS(had ik die nou maar genomen achteraf...) zijn.

@Rai,

dan had je weer andere problemen gehad. Waarom denk je dat veel mensen de X als een vooruitgang zien?

Niet zo somber! Echt...die onderdeeltjes voor die SS kosten geen drol! Maar goed, waarom bekijk je het niet even op je gemakkie en haal je in de tussen tijd een goede schroevenset en FLM frame! :D

Ik ben inderddaad somber,dat zal het probleem wel zijn.

Ik weet al wel nu,dat ik het toch graag wil,die bulkheads enzo,alleen wat ik precies nodig ben is de vraag.Wat wel past,niet past enz.

buism01 zei:
@Jaap/ Bart / Banaan, Col.32, hoe kom je zo bij die keuze? En heb je andere blokken overwogen?

Heel simpel: de prijs! Hij kost binnenkort 125.- in de magazijn verkoop bij RCFun, en met een beetje 'handig onderhandelen' is het me gelukt om de motor nu al voor die prijs te krijgen... Goedkoper weet ik geen andere BigBlock die in twee dagen geleverd wordt; dus de keuze was makkelijk...

Maar omdat ik veel modellen heb, kan ik ook veel verschillende motoren uitruilen... Zo heb ik de voor de Savage keuze uit:

- Sirio .27 3-ports (zit nu op Kyosho / Fiorino MP 7.5)
- LRP Z.28 Spec 2 (zit nu op GS Storm Evo)
- Force .28 FC - 7 ports (zit nu op Hong Nor Truggy)
- Force 4.01 (zit nu op Carson RockWilder)
- Mega .26 (zit nou op de ene Schumacher Swift)
- Picco P3 .26 (zit op de andere Swift)

en daar komt nou de Collari .32 bij...

Hoe lang geleden ben jij al door die grote molen geraakt?

Ok..ik ben wel erg nieuwsgierig naar je LRP.28spec2, aangezien ik een SH.28P6 op het oog heb. Die motoren schijnen grofweg hetzelfde te zijn?

Oh ja...die .32 is nu, op de site, inderdaad 125!

Cheers

Ach, dat zijn een paar van mijn offroads... Ik heb er nog iets meer.

De molen heeft me een jaartje of wat geleden geraakt; en sinds dien wil ik eigenlijk alle RC-Cars die ik heb startklaar hebben staan, dus met servo's ontvanger en motor... ondertussen is zo'n 50 a 60% van mijn verzameling dan ook 'startklaar', als ik zin heb pak ik een accupack en een auto en ga daarmee rijden... Soms onroad, soms offroad, soms in de straat, soms op het circuit, soms indoor, etc...

Maar ff ter zake; je kan mijn test/review van de LRP Z.28 Spec 2 hier lezen, daar beschrijf ik mijn ervaringen met de Z.28 SPec 2 op mijn GS Storm...:

http://www.bb-hardware.com/modules/sections/index.php?op=viewarticle&artid=63

Raimond zei:
Ik ben wat traag van begrip soms,maar je hebt het afgeschuurt,met watervast schuurpapier?Of hoe heb je het gedaan?

Er is trouwens al een klein stukje metaal van 1 van de grote bevels af,das is op deze foto goed te zien

Geeft niets. Het is gewoon vervelend dat we geen kwartjes meer hebben, nu moet je wachten tot en de 20 cent en de 5 cent (nog steeds een stuiver) vallen. :wink:

Ik heb gewoon met grof schuurpapier de randjes weggehaald. Een Savage is grofstoffelijk opgebouwd, en zo behandel ik heb ook. Het moet snel en makkelijk kunnen, zonder gefriemel en pepriegel. En het putje in de bevel maakt niet zoveel uit, je pinion (13T) loopt hier toch niet overheen want dan komt-ie zo ongeveer tegen je diff cup aan. Tsja, goedkope tandwielen hè. :(

Ik heb in het verleden wel eens zo'n setje Bling Racing van eBay gehaald (linkje). Dat weas de GPM Racing gearbox met hard stalen tandwielen, alu diff cup en spider gears. Die spider gears moet je gelijk weggooien, maar de rest is prima bruikbaar. Ik heb nog zo'n setje liggen als reserve (net als twee 43T, een 13T, lagers, NovaRC diff cup, HPI spider gears etc.) zodat ik bij calamiteoten dat erin kan schroeven. Maar de bevel gears zijn perfect en vertoonden na flink raggen nog geen slijtage sporen. Men is er niet postief over, maar dat geldt voor meer goedkope Hong Kong spullen van eBay. Achteraf is dat gewoon hetzelfde als de dure onderdelen in Nederland (alu GPM gearboxes voor USD 22,00 (2x + 6 dollar verzendkosten) en niet EUR 27,00 of meer per stuk. Duur is dus niet altijd beter.

@Bart: Welke van de motoren bevalt jou het beste voor raggen?

Sleurhutje zei:
Raimond zei:

Geeft niets. Het is gewoon vervelend dat we geen kwartjes meer hebben, nu moet je wachten tot en de 20 cent en de 5 cent (nog steeds een stuiver) vallen. :wink:

Ik heb gewoon met grof schuurpapier de randjes weggehaald. Een Savage is grofstoffelijk opgebouwd, en zo behandel ik heb ook. Het moet snel en makkelijk kunnen, zonder gefriemel en pepriegel. En het putje in de bevel maakt niet zoveel uit, je pinion (13T) loopt hier toch niet overheen want dan komt-ie zo ongeveer tegen je diff cup aan. Tsja, goedkope tandwielen hè. :(

Ik heb in het verleden wel eens zo'n setje Bling Racing van eBay gehaald (linkje). Dat weas de GPM Racing gearbox met hard stalen tandwielen, alu diff cup en spider gears. Die spider gears moet je gelijk weggooien, maar de rest is prima bruikbaar. Ik heb nog zo'n setje liggen als reserve (net als twee 43T, een 13T, lagers, NovaRC diff cup, HPI spider gears etc.) zodat ik bij calamiteoten dat erin kan schroeven. Maar de bevel gears zijn perfect en vertoonden na flink raggen nog geen slijtage sporen. Men is er niet postief over, maar dat geldt voor meer goedkope Hong Kong spullen van eBay. Achteraf is dat gewoon hetzelfde als de dure onderdelen in Nederland (alu GPM gearboxes voor USD 22,00 (2x + 6 dollar verzendkosten) en niet EUR 27,00 of meer per stuk. Duur is dus niet altijd beter.

Mja ik heb in het verdelen welmeer verprutst door er zomaar mee bezig te gaan,daarom wil eik een beetje zekerheid,dat ik het wel goed doe dus vandaar :D

Wat betreft die bevel,ja je hebt gelijk :oops: ,maar ik vraag me dan toch af,hoe dat stukje heeft kunnen afbreken,of het misschien al zo was?
Misschien te goedkope tandwieln inderdaad :?:

Ik heb toch besloten de FLM alu onderdelen deze kant op te laten kopen,alleen moet ik goed bekijken,wat ik nodig ben om ze dan ook daadwerkelijk in mijn Savy te kunnen zetten,ook zo dat de Rotostart bruikbaar is,want de shocktowers van b.v de SS zijn op dat gebied ook anders.

Ik wacht het af :|

Sleurhutje zei:

Qua 'rag' motor bevalt eigenlijk de Force FC .28 het best .... Sorry!

Die Force FC. 28 is heel makkelijk af te stellen, best heel snel en krachtig. Loopt prima bij 90 graden, maar ook bij 130 graden. Slikt elke brandstof, percentage nitro maakt weinig uit; even aan de sproeier draaien en daar gaat 'ie weer!
Die motor is helemaal niet kritisch qua brandstof, uitlaat en koppeling, en bijna elk startsysteem past erop.. En dat voor iets van 150 euro. O ja: je kan er in elke modelbouwwinkel onderdelen voor krijgen en/of bestellen.

Dat is ook de reden dat ik mijn Giga Crusher heb voorzien van twee van deze Force FC .28 motoren. Voor mijn gevoel de motor met de beste prijs/kwaliteit verhouding op dit moment. Hij is op alle vlakken vergelijkbaar met de LRP Z.28 Spec 2, echt gelijkwaardig, maar wel even iets van 30 euro goedkoper...

Okay, nou dan wordt de volgende een Force .28. Dat is toch ook degene die op de Savage SS zit? Weet je ook het verschil tussen de 4.6 en de 4.6HO? Is daar echt een merkbaar verschil tussen?

Ik denk meer meetbaar, en er zit een stukje gevoel bij, ga eens in een donkere kamer zitten met 20graden, en nu bij een hellichte kamer met 20 graden, voor je gevoel is de lichte kamer warmer.

@bart, weet jij of het "normale"carterdeksel van een .25 force,(.21 force) ook op de .28 force past ??? (heb startbox)

Of zou je mij de maten door kunne geven van de 4 beverstigings gaten, van hart tot hart?, en de binnendiameter van de motor ???

Ik vermoed da thet wel past, want volgens mij heb ik gelezen dat de normale trekstarter onderdelen worden gebruikt voor deze motor.

(Backplate, etc)

Argh ik heb nog pech ook,het pakje is open gemaakt door de doaune,ik mag nog 50 euro invoerkosten , belasting geld, betalen ook(ik had het kunnen weten,ik heb he al een keer eerder gehad,maar dat was met een versterker,die valt ook wel op)
Het pakje met dogbones en cups enzo :(
Bah :(

Bij deze dus,voor alle lui die spul uit USA(worden de andere landen net zo gecontroleert?) koopt via ebay,hou er rekening mee,dat het pakket tegen gehouden kan worden,en je dus meer kwijt bent bij,als dat je in nl er voor kwijt bent.........

psygho zei:
Ik denk meer meetbaar, en er zit een stukje gevoel bij, ga eens in een donkere kamer zitten met 20graden, en nu bij een hellichte kamer met 20 graden, voor je gevoel is de lichte kamer warmer.

@bart, weet jij of het "normale"carterdeksel van een .25 force,(.21 force) ook op de .28 force past ??? (heb startbox)

Of zou je mij de maten door kunne geven van de 4 beverstigings gaten, van hart tot hart?, en de binnendiameter van de motor ???

Ik vermoed da thet wel past, want volgens mij heb ik gelezen dat de normale trekstarter onderdelen worden gebruikt voor deze motor.

(Backplate, etc)

Voorzover ik heb uit kunnen vinden is de buitenmaat van de bevestigingsgaten voor de trek- of rotostart wel gelijk, maar de afdichting aan de binnekant een andere maat. HPI hanteert ook twee verschillende onderdeelnummers voor de backplate van de S-25 en F4.1 (beiden .25). Of die van de F4.6 anders is, weet ik niet.

Aj, daar was ik al bang voor, nou ja, dan eerst op zoek naar een passend carterdeksel, voor de .28

Leek me wel een leuk rag motortje voor mijn buggy...

buism01 zei:
Raimond zei:
maar zo te zien,gaan de bumpers van de X niet passen met de Alu bulkhead,zitten die schroeven er trouwens bij?,ik bedoiel de inbus schroeven.Blijkbaar tooch andere bumpers nodig met deze bulkheads :( :( :( :( :( :(

Rai,

FLM heeft t allemaal op de SS gebasseerd. De oude welteverstaan! Dat betekent dat wij (de X-mannen) deze onderdelen wel kunnen gebruiken, maar ook wat onderdelen van een SS moeten gebruiken

Maw...je hebt de toren nodig van een SS. De aansluiting is anders dan die van de X. Je hebt ook een andere bumper nodig! Ook dat is anders. Dat zijn goedkope onderdelen. Check wel even of de skidplates...onder de torens wel te gebruiken zijn. Ik dacht van wel, maar zeker ben ik niet!

@Jaap/ Bart / Banaan, Col.32, hoe kom je zo bij die keuze? En heb je andere blokken overwogen?

De bumpers worden op de skidplate gemonteerd en de twee gebogen aansluitingen (die je met een klipje achter je shocktower vast maakt) gaat door een gat van je shocktower heen, deze gaat dus NIET door je bulkhead heen!

Dit betekend dat als je de standaard shocktower van de X gebruikt het geen enkel probleem is om je bumper aan te sluiten. Wel zal je van je shocktower de twee dunne lipjes af moeten halen om deze goed op de bulkhead te monteren.

Een andere mogelijkheid is om de nova shocktowers voor de X te gebruiken, deze passen zonder modificaties op de FLM bulkheads. In deze shocktowers zitten ook de gaten voor het monteren van je bumper van je X. Echter zijn de shocktowers dikker, dus heeft nova de gaatjes iets kleiner gemaakt, zodat de stangetjes van je bumper beetje klemmen in de gaten van de shocktowers, er word dan geen gebruik meer gemaakt van dat klipje achter je shocktower om hem vast te zetten.

Let wel op als je shocktowers gebruik die NIET voor de X bedoeld zijn zal je bumper NIET passen, gezien er dan geen gaten in de shocktower zitten waar de stangetjes van je bumper heen lopen.

De standaard stuur brace van de X is recht en schramt deze de bulkhead bij het bewegen, met een FLM stuur brace is dit verholpen.

Nu blijft er nog 1 vraag over de skids passen deze zonder modificaties? Dit ga ik uitzoeken...

Ik ben benieuwt,ook naar de foto's van jou X
Stuur je de rest trouwens vandag nog op,ofword dat na dit weekend?

lenno zei:
De standaard stuur brace van de X is recht en schramt deze de bulkhead bij het bewegen, met een FLM stuur brace is dit verholpen.

Met een beetje dremelen/vijlen aan de stuurbrace is dat probleem zo verholpen....

Back