Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Hi mikebike,

Als jij die spullen binnen hebt gekregen en ze op je auto hebt gemonteerd zijn foto's meer dan welkom! Ik heb Baja shocks gekocht om op de savage x te installeren, dat moet lukken alleen heb ik achtershocks gekocht die te lang zijn. Misschien met die verbrede fastlanearmen past het wel... Jouw ervaring ermee is in ieder geval gewenst aangezien die fastlanearmen prijzig zijn. Op de officiële Fastlane site kostten ze $ 150.. wel voor zowel voor als achter dan meteen.

Gr.

Ik heb de extended arms ook gehad maar denk niet dat je zonder al te veel aan te passen die baja rear shocks er netjes opkrijgt hoor. De extended arms zijn meen ik maar 13mm langer dan een standaard arm.

Stuur Rob4 een PM, die heeft mijn savage overgenomen en daar zitten de armen op.
Misschien dat hij de maximale lengte van een schokbreker ongeveer kan doorgeven..

Een front shock is het meest gebruikt voor deze conversie.. Misschien kun je ze ruilen of anders verkopen zodat je toch de frontshocks kunt aanschaffen.. Dat scheelt een hoop ellende.

Zal foto's maken..,ik had een Fastlane Savage,die had ik overgehouden na een ruil met mijn Baja..
Mijn maat heeft hem overgekocht,en het is net een truggy met de chasis platen en de arme van Fastlanen,niet op zijn dak te krijgen,alleen springen is minder met zijn lage instelling

@ Caretaker, ja 13 mm is dan inderdaad niet veel. Daar heb ik sowieso niet genoeg aan, ik heb eerder tegen de 3 cm nodig met die rearshocks. Nou heb ik ook een andere shocktower besteld, maar ik denk niet dat die de resterende 27 mm opgaan lossen. Ik zal kijken of ik ze inderdaad kan ruilen zodat de mod gewoon zonder problemen kan plaatsvinden.

@ mikebike, thanks! Het omkiepen is inderdaad waar ik de savage X van ken haha. Dat ding gaat behoorlijk snel om, nou is dat ook logisch aangezien het een monstertruck is, maar als het op deze manier minder wordt is dat prettig. Als ik eenmaal lekker op weg ben zal ik ook foto's plaatsen. Moet de meeste onderdelen nog binnen krijgen en dan natuurlijk die grote achterschokbrekers nog 'omwisselen' met kleinere voorschokbrekers.

Blijft hobbyen zo he.. ;)

Gister alwel de XL banden binnen gekregen,echt groot8O
Vandaag de Fastlane armen binnen komen,en dan monteren,en niet meer op zijn dak liggen:D

Ik had nog even een vraag,ik moet volgende week de dempers van mijn savage hervullen,omdat er in 1 demper leeg was,nu heb ik 2 vlesjes van 20wt gehaald,is de combinatie van 10wt voor en 20wt achter goed ? Of kan ik dan beter in alle dempers 20wt doen ?
M.v.g manuel.

Vandaag weer een poging ondernomen met mijn savage. Nieuwe spur gear (49T), een nieuwe slipper plate (op advies caretaker even geschuurd) en de spur gear helemaal vast gezet. Het ging helemaal goed. Weer eens lekker wat tankjes kunnen rijden. Bedankt voor de adviezen.

Kijk, hier doen we het voor.

Fijn dat alles goed werkt.

let wel op dat je niet vol gas geeft als je van een jump landt he. Anders heb je wat kapotte difftandwielen :)

ik ben van plan een nieuwe motor voor mijn savage te kopen maar zit nog te twijfelen tussen een zx28, de bigblock 5.9 bigblock v/d savage xl of force .36 welke raden jullie aan?

edit: mijn remmen werken sinds kort ook niet meer goed wat zou ik daaraan kunnen doen? heb al dubbele remschijven.

@ Mikebike, ik ben lichtelijk jaloers dat jij ze reeds binnen hebt ;-). Ik moet er nog zeker een week of twee op wachten denk ik. Ik hoop dat het beoogde effect ook wordt bereikt. Zal tevens een midtank mod met een 250cc ofna tank gaan uitvoeren. Ben benieuwd ernaar, sowieso meer runningtime dan met de standaard 160cc tank. Wat voor velgen en banden heb je besteld eigenlijk? Waarschijnlijk zullen de standaardbanden klein uitvallen zodra de auto verlengd en verbreed is.

@ levi, voor wat je remmen betreft, zijn die plakplaatjes op je remschoenen niet versleten? Dan zou die namelijk ijzer op ijzer remmen en dat remt minder natuurlijk. Bij mij werken de remmen echt uitstekend, vol remmen betekent voorwaartse salto zegmaar..

heb zojuist gekeken en zijn niet versleten dus dat kan het niet zijn.
maar als de auto loopt en ik rem een paar keer goed valt de motor ook uit dit is volgens mij ook niet normaal:confused:

Moet nog foto's maken van de armen,staat en rijd cool:p
Nog wel 17 mm hex wheel verbreeddingen 12mm offset besteld om hem nog breder te maken,en 4 dikke schokbrekers erbij,want het voelt aan of de 4 andere het zwaar hebben..
Met een nieuwe motor zou ik persoonlijk een 4,6 Hpi zoeken..5,9 zoop als een gek,ik kon hem niet fijn afgesteld krijgen,en mijn maat zijn Lrp Z28 is ook een groot gebruiker..die andere ken ik niet.,ligt ook aan wat je ermee wilt denk ik ( persoonlijk hoef ik niet de snelste te hebben,en makkelijk afstellen is ook wel fijn voor mijzelf)
Remmen en afslaan heb ik het setje van MarktPlaats gekocht,kun je het fijner mee afstellen..de gasklep mag niet bewegen wanneer je remt,zo afstellen dus,kijk maar eens als je droog oefent of die stil blijft staan..

Laatst bewerkt:
@levi: Het uitvallen van je motor kan allerlei redenen hebben natuurlijk. Ik heb wel een probleem gehad met de standaard rem/gas linkageset. Dat remstaafje bleef hangen daar waar hij vast zit in het remstaafje. Dat is door zo'n oogje heen. Door stof enz bleef dat dus hangen en remde hij constant met als gevolg stinkende remmen en een uitvallende motor! Dat heb ik nu provisorisch aangepast wachtende op de ofna linkageset.
Het uitvallen kan ook aan je afstelling van je motor liggen. Misschien iets meer gas geven in de neutraalstand? Dat neutraalschroefje wat uitdraaien..

Ik heb er nu trouwens een brandstofpompje tussengezet, werkt stukken makkelijker dan een stuk papier op de uitlaatpijp houden en trekken aan de motor.. :D Vandaag weer 4 ltr nitro binnengekregen dus zometeen weer lkkr bashen!! Ik ga in het Zuiderpark in R'dam zuid eens kijken hoe het daar is.
Vorige keer ben ik wat verderop in de wijk weggestuurd door de politie vanwege een of andere vogelberg. Dat was uiteraard te begrijpen, maar wel erg jammer aangezien het een fantastische locatie is om te bashen.. mja.

Remmen kun je het beste de rode dubbele fiber remschijven nemen. Die faden niet na verloop van tijd(wat de dubbele stalen wel doen..)

Linkage setje van TonRC op Marktplaats bestellen en monteren, (hij heeft ook eventueel de rode remschijven ook)

Afslaan kan ook komen doordat je idle naald iets tever in is gedraaid, of natuurlijk je koppeling even nakijken..

Wat je motorkeuze betreft.. Neem een goede .28 motor, daar heb je veel meer aan dan aan een .32/.36 of groter..

Als je een goede .28 hebt kun je daar veel meer mee bereiken dan met een grotere motor.. Alleeen goed afstellen en klaar.. Ze maken namelijk meer toeren dan een groter blok.

De beloofde plaatjes,nog zonder 8 shocks,en zonder verbreed-dingen..,nu getoond met de orginele kap,ipv de quadkap met quad rijder(rider=Mikebike ;) )
p1050527x.jpg

By mikeslooven at 2011-07-12
p1050526.jpg

p1050525t.jpg

Ziet er zeker goed uit Mike! De armen die eronder zitten zijn toch al iets verbreed? Ga je er nog iets anders onderzetten waardoor hij nog breder wordt? Ik vind het stukje aluminium op je shocktowers een mooie oplossing om je oude kap nog te gebruiken!

Ik ben nu bezig met de Ofna throttle/brake mod, zodra ik mijn onderdelen van FLM binnen heb kunnen de baja shocks erop. De rear hub carriers en shock towers van integy heb ik er inmiddels opzitten. Ben benieuwd of alles gaat passen.. foto's volgen dan wel!

Dank jullie;)
Foto's zijn altijd mooi om te bekijken,en iedeeen op te doen ( kost vaak wel weer knaken,maarja)
De mod.voor de kleine kappen te gebruiken koste me alleen tijd,dus dat scheelt :D
Ik heb 17mm hex moeren adapter dingen besteld,tevens wordt die er 12 mm exstra breder door(kon kiezen dacht ik uit 0,4,12 en 18 mm breder)
Zoek zo wel de link op van die dingen..

http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=7446&p_catid=202

Laatst bewerkt:
Ah ja ik begrijp dat dan je wielen verder verwijderd worden van die armsteunen. Ben benieuwd of dat ook nog stevig is. Het is dan een langere bout eigenlijk waar het wiel op vast wordt gemaakt.
Foto's kosten inderdaad geld haha, en nu ook tijd aangezien die mod voor kleine kappen mij ook wel wat lijkt.

Back