Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
savage-man zei:
past eigenlijk een Axial .32 engine op een savage, want op die fotos van de site staat die conecting rod voor gas te geven aan de andere kant van de motor. of kan de carb gewoon omdraaien dan?

Geen probleem, carb kan je gewoon omdraaien. Deze motor is prima geschikt voor een Savage, wel is een geharde aandrijflijn aan te raden.

Wat mij opvalt is dat 75% van alle merken motortjes hetzelfde krukashuisje heeft (alleen ander verfje) en nagenoeg alle onderdelen voor die merken uitwisselbaar zijn. Sommige hebben hier en daar een extra "poortje" in de cilinderbus die bij nadere inspectie niet eens werkt. Lijkt wel een zogenaamd OEM-product: je koopt er 5000 en je eigen naam staat erop.

Burp zei:
savage-man zei:
past eigenlijk een Axial .32 engine op een savage, want op die fotos van de site staat die conecting rod voor gas te geven aan de andere kant van de motor. of kan de carb gewoon omdraaien dan?

Geen probleem, carb kan je gewoon omdraaien. Deze motor is prima geschikt voor een Savage, wel is een geharde aandrijflijn aan te raden.

Zelfs een vereiste haast,die geharde aandrijflijn

een 47 T spur,met een 16 T koppelingsbell,gaat dat samen?

Weet iemand waar de Gear ratio tabel staat voor de Savy?

Bij pkracing op de site geloof ik ergens bij savage.

mvg Hein

ps 47 16 kan volgens mij wel ik heb er een 18 49 op zitten.

neoblader zei:
http://www.critical-errors.com/documents/savgear.pdf

Staan wel wat vage tabelletjes is. Handig om op de assen te vermelden wat wat is... Ik reed 15T/49T met mijn S-25, maar met mijn STS.28 is dat niet leuk (lig continu achterover), dus vanaf morgen 17T/49T. Nog veel powerrrrr en natuurlijk snelheid (volgens de tabel 42,5MPH dus wel een redelijk projectiel en ik ben bang dat met deze snelheid de standaard GT2 bandjes van de velgen worden gerukt).

Iemand gaf een tip om de buitenbanden binnenste buiten te keren en dan één rondje ducktape erin plakken. Dan de banden weer terug op je auto. Zo balloonen je banden veel minder (volgens mij was het Zware Jongen die deze tip gaf)

Burp zei:
Iemand gaf een tip om de buitenbanden binnenste buiten te keren en dan één rondje ducktape erin plakken. Dan de banden weer terug op je auto. Zo balloonen je banden veel minder (volgens mij was het Zware Jongen die deze tip gaf)

Dat werkt dus niet, had ik al geprobeerd. Aluminium tape werkt beter maar is zwaarder (drie keer rond voor minder balonnen). En de GT2 bandjes zijn al niet de lichtste. Ik denk dat alleen PUR-schuim helpt. Moet dan alleen mijn schokbrekers iets aanpassen :? Volgende week jarig dus dat wordt een setje 23mm Nubz (met asjes en hubs).

bedankt allemaal :D ,ik zal er eens rondkijken

Nou ik heb via ebay,een gehele HD aandrijflijn besteld,kost wat,maar dan jheb ik ook hopelijk wat.Ik wil toch uiteindelijk een LRP Z 28 erop[ zetten :D .Kan ik nog meer stuk rijden .

Shit,heb ik net pech met die spurgear,ik had per ongeluk de 47T versie(ik wou de 49 versie,maar had blijkbaar niet goed gekeken) besteld,met de 16 T racing clutchbell,maar dat kan dus blijkbaar niet samen,oezo maak ik het op deze manier duur voor mezelf :evil:

Wel komt de 47T van pas met de LRP motor,maar dat duurt nog wel effe denk ik,voordat ik die heb.Moet ik nog de plastic spurgebruiken,kan mezelf wel voor de kop slaan :evil: ,dat krijg je als je wathaast hebt ermee....

Even mailen naar de betreffende verkoper dat je toch een andere wilt hebben, meestal geen probleem (welke verkoper?)

Ach ja, ik heb dus 15/49 erop zitten. Prima voor de S-25. Maar nu dan toch maar naar 17/49 want met een grotere motor is het niet leuk meer. Dat motortje komt er heus wel. :wink: Het kan zijn dat je je motorblok niet goed uitgelijnd krijgt omdat die niet zo dicht bij de spur kan komen. Dat wordt vijlen (of toch een extra spur bestellen).

Probleem is inderdaad dat een ander heeft besteld en de kans is klein dat er gereageerd wordt op een emailbericht van anderen. Je kunt het altijd proberen, misschien is het nog niet verstuurd (soms verzamelen ze zendingen omdat dat ook weer iets goedkoper is voor de verzender).

/edit
En dan bestel je zelf wat, let je even niet op en heb je een glasfiber remschijfje voor een MT2 i.p.v. een Savage. Iemand ruilen?

Je hoeft overigens niet de hele steel spur te vervangen als je 49T wilt. Je kunt ook de tandwiel krans alleen vervangen:
#77117 Steel Spur Gear 47T
#77119 Steel Spur Gear 49T
#77122 Steel Spur Gear 52T
En hier staat hoe je bij een X de steel spur plaatst. Ik denk overigens dat een 16/47 wel past.

Als ik touwens van die Nova diff huizen neem,moet ik de schroeven,waarmee ik het diff in elkaar draai,voorzien van b.v locktide?

Zodat ie niet lostrilt,bedoel ik dan :?

bedankt sleur,ik had het al gezien,hoe ik de spur erop moet zetten,maar toch bedankt.

Ik ga gewoon kijken of het past,zo niet dan koop ik wel wat anders,Ik ga als ik nieuwe bevels heb,toch eerst kijken of de plastic s.pur heel blijft,zodat ik zeker weet dat er niet iets zwaar loopt.

Hoi,

Ik heb op mijn savage een sts .28 motor. Als ik de motor net gestart heb en ben aan het warm rijden dan begint de motor te ploffen bij ongeveer 3 kwart gas. Als ik snel reageer door het gas los te laten blijft de motor lopen ben ik te laat dan slaat hij af. Dit doet hij soms ook als hij al op bedrijfs temparatuur is. Weet iemand wat dit is??

Gert

Raimond zei:
Als ik touwens van die Nova diff huizen neem,moet ik de schroeven,waarmee ik het diff in elkaar draai,voorzien van b.v locktide?

Yep, gebruik wel blauwe want de rode krijg je alleen met een brander los. Je kunt ook de HPI Thread Lock gebruiken. Of die van Tamiya, is ook erg goed. Denk er ook aan vulringetjes te gebruiken voor je tandwielen zodat ze niet ten opzichte van elkaar in hoogte kunnen verplaatsen. En ook de lagers uitvullen zodat de diff niet in de gearbox kan heen-en-weer shuiven is van belang voor je bevel gears. Ruimte betekend versnelde slijtage.

Gert van Holten zei:
Hoi,

Ik heb op mijn savage een sts .28 motor. Als ik de motor net gestart heb en ben aan het warm rijden dan begint de motor te ploffen bij ongeveer 3 kwart gas. Als ik snel reageer door het gas los te laten blijft de motor lopen ben ik te laat dan slaat hij af. Dit doet hij soms ook als hij al op bedrijfs temparatuur is. Weet iemand wat dit is??

Gert

Kan zijn dat hij wat te arm staat. Kijk ook goed of er geen luchtbellen in je brandstofslang zitten en of je geen last van valse lucht hebt. Boutjes van de kop goed vast zetten.

Sleurhutje zei:
Raimond zei:

Yep, gebruik wel blauwe want de rode krijg je alleen met een brander los. Je kunt ook de HPI Thread Lock gebruiken. Of die van Tamiya, is ook erg goed. Denk er ook aan vulringetjes te gebruiken voor je tandwielen zodat ze niet ten opzichte van elkaar in hoogte kunnen verplaatsen. En ook de lagers uitvullen zodat de diff niet in de gearbox kan heen-en-weer shuiven is van belang voor je bevel gears. Ruimte betekend versnelde slijtage.

Ai,ik ben op dat gebied nogal on ervaren,,staat er ergens beschreven hoe dat uitshimmen gaat?

Welke maat ringetjes heb je gebruikt,ik heb al gelezen m4 formaat,voor de kleine beveltjes,maar welke voor de wat grotere in het diff bedoel ik dan.

Burp zei:
Gert van Holten zei:
Hoi,

Gert

Kan zijn dat hij wat te arm staat. Kijk ook goed of er geen luchtbellen in je brandstofslang zitten en of je geen last van valse lucht hebt. Boutjes van de kop goed vast zetten.

Valse lucht aangezogen via de backplate. Had ik ook, backplate nu extra afgedicht met vloeibare pakking (verkrijgbaar bij auto-speciaalzaak).

Back