Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
nee ok,maar die plaat zit er wel scheef op :? ,naar mijn idee,wat het ook mag zijn

nee ik weet zeker dat het de foto niet is,kijk maar eens goed,de plaat loopt scheef tenopzichte van de motor mount plaat :?

Raimond zei:
nee ik weet zeker dat het de foto niet is,kijk maar eens goed,de plaat loopt scheef tenopzichte van de motor mount plaat :?

Wat Raimond zegt is waar, de backplate lijkt niet de oorspronkelijke backplate en zit inderdaad niet goed recht. Hierdoor kunnen wel problemen ontstaan. Het kan ook zijn dat de boutjes waarmee de backplate vast zit niet van de juiste maat zijn, bijvoorbeeld M2.8 in plaats van M3. In dat geval verklaart het waarom de backplate niet goed vast te zetten is met de boutjes.

Ontvetten kun je het beste doen met diesel (van de auto). In een bakje en dan met een zacht kwastje alles goed schoonmaken. Eerst de buitenkan, daarna de binnenkant. Oppassen dat er geen zand in de motor en carburateur komt (eventueel eerst de carburateur loshalen). Je kunt ook remmenreiniger gebruiken maar dan wel een zonder toevoegingen. Dit kun je herkennen door het op bijvoorbeeld de draagarm te spuiten, blijft een witte film achter, dan zit er extra rommel in.

Water kan zorgen voor roestvorming en als er waterdruppels in de motor achterblijven kan hij rottig gaan lopen of zelfs beschadigen (nitro los op in water en de waterdruppelsjes kunnen niet gecomprimeerd worden in de verbrandingskamer, bij verbranding zet het water uit door stoomvorming etc. etc.).

Bij het ontvetten kun je ook de boutjes schoonmaken en met een dun kwastje ook de gaatjes. Laat de backplate wel zitten. Als je diesel of ontvetter in de motor zelf krijgt, zorg dan dat deze ook brandschoon is. Elk vuiltje... :cry:

Als alles schoon is moet je het eenrichtingslager weer voorzien van vet en het big-end lager in het motorblok wat afterrun olie op doen. Zet alles weer netjes in elkaar zoals beschreven in de handleiding van de motor (hier te downloaden bij HPI Europe). Doe ook een klein beetje vet op de tandwielen van de rotostart. Niet teveel, hoe meer vet, des te meer zand en vuil eraan blijft hangen.

Sleurhutje zei:
Burp zei:
@sleurhutje, ik heb voor de test nog wel een uitlaat van de Savage 4,6 liggen. Daar doet mijn 4,6 het geweldig mee. Laat maar weten of je die even wilt testen.

Gaarne maak ik van dit aanbod gebruik. Komend weekend dan maar weer (als het weer het toelaat).

Ik ben nieuwsgierig naar je bevindingen!! Maar ik denk niet dat een uitlaat er voor zorgt dat een motor van zero naar hero gaat. Ik zet mijn geld nog steeds op de carb

Cheers

Raimond zei:
buism01 zei:
Raimond zei:
bedankt allemaal :D ,ik zal er eens rondkijken

Nou ik heb via ebay,een gehele HD aandrijflijn besteld,kost wat,maar dan jheb ik ook hopelijk wat.Ik wil toch uiteindelijk een LRP Z 28 erop[ zetten :D .Kan ik nog meer stuk rijden .

s#%$ (censuur),heb ik net pech met die spurgear,ik had per ongeluk de 47T versie(ik wou de 49 versie,maar had blijkbaar niet goed gekeken) besteld,met de 16 T racing clutchbell,maar dat kan dus blijkbaar niet samen,oezo maak ik het op deze manier duur voor mezelf :evil:

Wel komt de 47T van pas met de LRP motor,maar dat duurt nog wel effe denk ik,voordat ik die heb.Moet ik nog de plastic spurgebruiken,kan mezelf wel voor de kop slaan :evil: ,dat krijg je als je wathaast hebt ermee....

Rai,

zo erg is die verhouding op zich niet; kan alleen zijn dat je inderdaad nogal op je achterwielen rijdt bij die LRP, maar voor je 4.1 is dit toch niet zo beroerd. De standaardverhouding is
15/49 = 3,266666667 of
18/49 = 2,722222222

Ik rij met 18/49 en ga naar 17/49 = 2,882352941*

Nu je eigen verhouding: 16/47 = 2,9375

Je zit er een beetje tussen in, waarschijnlijk wordt je savage wel een wheelie koning, maar je gebruikt feitelijk een zwaardere verhouding dan diegene die je nu gebruikt. Met andere woorden: minder acceleratie en meer topsnelheid.

* = Ik ga naar deze verhouding, omdat die STS vrijwel geen vermogen onderin heeft. Ik weet dat die motor niet helemaal lekker is, maar ik wil toch proberen m aan de praat te krijgen.....ik ben namelijk nogal eigenwijs :roll: Aangezien 18/49 een zwaardere verhouding is voor de motor, ga ik naar 17/49.

Hoi Marc!Goed dat je er weer bent!,fijne vakantie gehad?

Als je de oude nog hebt liggen,en je doet er niets mee,dan wil ik ze wel hebben in derdaad,kan ik eerst die aan aan gort rijden,voordat ik alles ga vernieuwen(ik wacht nog op de onderdelen).

Wat betreft je Die Motor,,een kennis van mij Met een Carson Rockwilder,die vliegt over de weg,met een LRP Z 28,ongelooflijk hoe snel dat ding gaat,en nog wel zonder versnellings,bak!

Ik zou zeggen als je die motor niet goed aan de praat krijgt,ga dan voor zo'n LRP,tis echt een superblok!

Trouwens mijn voorste diff ligt volgens mij ook aan gort,de bevels binnenin het fdiff dan dan,maakt te veel lawaai,Ik zal het eens uit elkaar halen,als ik nieuwe spullen heb.De grote bevels aan de aandrijfas waren al stuk dus.

Dat heb ik snel voor elkaar gekregen zeg 8O

hehe..snel?

Nee, ik kan ze wel even om de deur donderen bij je! Over die LRP, ik geloof zeker dat dat een goed blok is. Je leest er overwegend goede dingen over. Die Axial schijnt helemaal sterk te zijn! Vooral een geporte versie.....maar ik ben een pietsie eigenwijs en wil die STS toch nog een beetje beter aan de praat krijgen. Ik ben er namelijk vrijwel zeker van dat het de carb is. :roll:

Ja nie normaal,die vliegt de Savy echt wel voorbij

Ik denk dat ie zelfs,mijn 1/10 bakkie kan bijhouden of zelfs harder gaat .Over het gras ook,tis net of dat ding geen last ervan heeft 8O

Je zou het geluid eens moeten horen 8O echt totaal anders als de Savy.

Met betreft je motor,ik ben benieuwt of je het opgelost krijgt,ik lees trouwens ook op Savage -Central over afstel problemen van de Cab. :?

Ik heb dezelfde "beperkingen" met zowel de originele STS carb als de HPI carb. Beiden dichten perfect af. Zelfs bij afpersen op bijna 2 bar gebeurt er weinig, anders dan dat je je vinger bijna niet meer op de uitlaat kan houden. Nergens lekkage. En met die overdruk zal ook bij een onderdruk tijdens normaal gebruik weinig lekkage optreden.

Het is ook echt dat de motor wel wil, maar wordt tegengewerkt door wat anders. Nu mijn voorste diff ook helemaal gehard is (alu diff huis en alu gearbox, hardstalen assen en cups, hardstalen dogbone) loopt alles enorm soepel, merkbaar zelfs. Maar het inhouden is nog steeds.

Omdat rijden zonder uitlaat zeker geen vooruitgang is, ga ik niet testen zonder (ook om de buurt wat te vriend te houden, die vinden de Savage ATV wel leuk, maar vast niet zonder uitlaat). Dus komend weekend maar testen. Als het flut weer is dan haal ik zelf een nieuwe pijp (zaterdag jarig), anders leen ik die van Burp even.

Alle bevindingen posten we natuurlijk wel....

Weet je al welke pijp het word?Ik ben daar eigenlijk wel benieuwt naar,ik zit er ook nog over te denken om de standaard pijp te vervangen.

buism01 zei:
Sleurhutje zei:
Burp zei:
@sleurhutje, ik heb voor de test nog wel een uitlaat van de Savage 4,6 liggen. Daar doet mijn 4,6 het geweldig mee. Laat maar weten of je die even wilt testen.

Gaarne maak ik van dit aanbod gebruik. Komend weekend dan maar weer (als het weer het toelaat).

Ik ben nieuwsgierig naar je bevindingen!! Maar ik denk niet dat een uitlaat er voor zorgt dat een motor van zero naar hero gaat. Ik zet mijn geld nog steeds op de carb

Cheers

Vergis je niet in het belang van de uitlaat. Met een goede uitlaat kan je opeens veel meer vermogen krijgen, vraag maar eens aan de bigscale rijders onder ons....

Burp zei:
buism01 zei:
Sleurhutje zei:
Burp zei:

Cheers

Vergis je niet in het belang van de uitlaat. Met een goede uitlaat kan je opeens veel meer vermogen krijgen, vraag maar eens aan de bigscale rijders onder ons....

Ik ben van mening dat een uitlaat wel degelijk een verschil kan uitmaken, maar aangezien de stock van een X voor een 4.1 is..en dus een big block...neem ik aan dat dit verschil niet enorm zal zijn. Enne...ik vind de kleur van die zwarte kunststoffen uitlaat wel geinig :oops:

Maar hopelijk heb ik het verkeerd :P

Sleurhutje zei:
Ik heb dezelfde "beperkingen" met zowel de originele STS carb als de HPI carb. .....haal ik zelf een nieuwe pijp (zaterdag jarig), anders leen ik die van Burp even.

Alle bevindingen posten we natuurlijk wel....

Even niet de hele quote overgenomen;

Mijn sav heeft eigenlijk altijd wel soepel gelopen. Ik voel absoluut geen weerstand EN daar komt bij dat mijn 4.1 natuurlijk in dezelfde auto heeft gehangen! Maar ik kan het komende weekeinde waarschijnlijk wel een HPI tuned pipe er op knopen. (Die heeft mijn broer namelijk)

Welke uitlaat het uiteindelijk zou moeten worden....tja...das nogal giswerk voor mij. De HPI tuned pipe schijnt een aardige allround pipe te zijn.

Ik zit te denken aan een Tsais c5H (zwart TSAV05B) of een Tsais M25 (zwart M25B). Die geven een mooi beschaafd geluid.

De standaard pijp van HPI is bedoeld voor .21/.25 motoren. Dus voor een .28 aan de krappe kant. En als je je .25 tot het maximum drijft, dan lijkt het ook niet voldoende (trekt goed op, maar zakt in voor de top). Uit het brommer-tijdperk weet ik in ieder geval dat een goede pijp een wereld van verschil maakt. Hierover is ook voldoende geschreven.

Ik vind die dual pijp er mooi uitzien,dat zeker,maar het schijnt niet echt geschikt te zijn om mee te bashen,omdat de kans groot is dat als ie op de acchterkant terug komt,de uitlaat beschadigt word.

Dat heb ik tenminste gelezen op Savage-Central

Hey

Ik heb gisterenavond nieuwe onderdelen besteld voor mijn savage waaronder een nieuwe axial .28 motor, steel spur, racing clutchbell, alu koppelingsschoenen en een radiobox van een savage x.

Ik heb die nieuwe axial gekocht omdat mijn picco .26 helemaal de pijp uit was. Ik hoop dat die axial .28 wel verglijkbare prestaties heeft tegenover een picco .26

kan ik weer lekker bashen YES.

Alle onderdelen die ik besteld heb komen overigens van slapmafro want ik vind ze niks te duur. www.smfstore.com

@sleur:

die tuned pipe van HPI zorgt voor beschadegingen op mijn savy ( de foto komt mss later nog wel ), bij die roll bar in het midden gaat het nog een weg naar beneden en daar komt mijn pipe tegen en blijft soms zand tussens hangen schuurt gewoon heel die pijp tegen dat zand :? :cry:

Back