B
buism01
Guest
Sleurhutje zei:@Burp: siliconen van 50.000 krijg je niet uit het flesje. En als het er uit is, heb je gegarandeerd teveel eruit en zit het aan je vingers. Het glijdt wel lekker, dat dan weer wel.
@Raimond: In principe wordt je koppeling niet warm als je vol gas rijdt. De meeste warmte ontstaat bij telkens optrekken als de schoentjes vast moeten lopen op het koppelingshuis. Bij hoge snelheid worden ze vastgedrukt (centrifugaalkracht). Het punt (toerental) waar dit gebeurt bepaal je met de veertjes en het gewicht van de koppelingsschoentjes. Als je koppeling continu slipt of heel heet wordt bij hogere snelheden, dan bestaat de kans dat je koppelingsschoentjes versleten zijn. Heb je teflon of aluminium k.schoentjes?
50k zonder je handen smerig te krijgen....was geen probleem eigenlijk. Gewoon kleine beetjes tegelijk. Ik had er weinig moeite mee.

@Rai en sleur, Ja Rai...het moet wel bijna je koppeling zijn. Die krijgt bij jou toch al op zijn kl*ten, omdat je op teer rijdt. Mmm...je zou inderdaad andere veren kunnen overwegen. (voor een euro oid te krijgen) en misschien nieuwe schoentjes. Ik gebruik zelf alu, maar de volgende keer gaan die teflon rakkers er gewoon weer in. Wat er aan de hand is is: Je rijdt vrolijk rond en je koppeling begint te koken van al het optrekken....al rijdende is er niet zoveel aan de hand, omdat je spur koelt. Dan sta je even stil.....oops.....op dat moment verbrand de bell de spur! De volgende keer als je op het gas gaat staan......striptime!
Tenminste...das mijn theorie