Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Eeen stalen spur is al in antocht(ook al is het een 47 T versie),ook een racing clutch bell,komt er aan.

Alu koppelingsschoentjes heb ik nog niet besteld :?

Trouesn wat voor wielassen hebben jullie erin zitten?,die heb ik nog niet in HD besteld...

Uit het hoofd gebouwd 8O ,das wel knap moet ik zeggen :D .
En de Savy ziet er goed uit,met al dat Aluminuim.

Het enigste wat niet echt mijn smaak is,zijn de blauwe velgen,maar das het enige dan ook.

Raimond zei:
Eeen stalen spur is al in antocht(ook al is het een 47 T versie),ook een racing clutch bell,komt er aan.

Alu koppelingsschoentjes heb ik nog niet besteld :?

Trouesn wat voor wielassen hebben jullie erin zitten?,die heb ik nog niet in HD besteld...

Uit het hoofd gebouwd 8O ,das wel knap moet ik zeggen :D .
En de Savy ziet er goed uit,met al dat Aluminuim.

Het enigste wat niet echt mijn smaak is,zijn de blauwe velgen,maar das het enige dan ook.

Ach Rai,

je kunt de HD versies bestellen, maar ik zou eerst je normale oprijden...Ik heb wel de HD cups, eigenlijk alleen omdat ik ze goedkoop kon kopen!

Hahha ik blijf bezig,ermee :D ,vandaag maar effe de licht beschadigde spur,helemaal op gereden,ging errug gemakkelijk,vooral in het gras :D

Ik heb nu geen spur meer over dus,of naar Quartel,of effe wachten

@Raimond: Cups in HD en de dogbones de goedkope. Er moet ergens een zwak punt overblijven dat stuk gaat. :wink: Liever een dogbone van een paar euri naar de eeuwige jachtvelden dan iets met tandwielen. Laatst heb ik er een gebroken omdat deze te heet werd (omdat de originele cup ingevreten was). Cup is nu HD en de dogbone weer zo'n goedkope.

@Bart_Banaan: Ziet er goed en veelbelovend uit.

Ik had op Marktplaats ook een merkwaardige Savage gevonden, een Savage met 2 cilinder boxer motor :? (nou ja, niet helemaal, gewoon twee gekantelde motortjes op dezelfde spur, maar goed...):
heftig.jpg

Deze zijn alleen wel moeilijk te starten zo te zien :)

Ook zou ik dan twee rolbeugels aan de zijkant maken...

bovenstaande laat eigenlijk maar eens zien wat je met zo'n auto allemaal kan doen.

Dat ziet er wel bizar uit zeg 8O

Ach ja,dat is hetzelfde als dat iemand die ik wel bij Quartel heb gesproken,die maakt een electro motor aandrijving op de Savage,in plaats dus van een brandstof motor.

Daar zijn al een hoop draadjes van te vinden, een complete brushless Savage, ziet er wel raar uit een Savage die er vandoor gaat zonder geluid :)

Bart_Banaan zei:
Ik heb wat fotootjes gemaakt van mijn Savage, die van de week als doos vol onderdelen bezorgd werd. Er zit een FLM low gravity chassis op en FLM aluminium 'hybrid' bulkheads. Verder zijn de meeste onderdelen van een Savage SS zover ik heb kunnen zien, dus o.a. met 4-bevel diffs en chromen aandrijfassen. De spur is gewoon van plastic en er zit een tweebak op.

Qua motor heb ik gekozen voor een Protech 3,5cc 'factory tuned' motortje, die ik nog had leggen, en welke nog nieuw is.

De foto's kan je vinden in dit foto-album, en hier een kijk 'voorproefje':

Savage-10.JPG

Op- en/of aanmerkingen zijn welkom; dit is de eerste Savage die ik gebouwd heb, en ik had geen zin om de bouwhandleiding te printen, dus ik heb 'm uit mijn hoofd gebouwd, dus misschien dat er nog wat op de verkeerde plek zit.....

Echt super vet al die flm hopups. Alleen wat mij opviel is dat de armpjes voor de gas/rem raarzitten ( niet echt raar maar anders dan bij het origineel.) ik weet niet of je dit express gedaan hebt maar origineel zit de gas arm aan de binnenkant van de rolbeugel.

het is maar een tip

mvg Hein

Burp zei:
Daar zijn al een hoop draadjes van te vinden, een complete brushless Savage, ziet er wel raar uit een Savage die er vandoor gaat zonder geluid :)

Die brushless....staat een filmpje op savage central. Ik zal eens zoeken als ik thuis ben. Dat is echt niet te geloven. Ik denk dat menig brandstof motor het nakijken heeft.

@Bart...Wat een geweldige savage. Ik zit er nog eens naar te kijken, maar dat FLM spul ziet er erg goed uit. Wat me vooral opviel (Ik bestel het vandaag of morgen ook (frame + engine rest) Mijn broer heeft de TVP/engine rest namelijk...) hoe verschrikkelijk torsie stijf hij is. Dat kun je niet vergelijken met die X tvp-tjes.

Ik denk dat ik ze bij SMF haal, daar ga ik ook nog het een en ander bijbestellen. (Sorry Lenn!!)

Dat met die gas-bediening vroeg ik me al af. Ik wist dat 'iedereen' zo'n upgrade setgebruikte voor zijn gasbediening, dus ik dacht dat het niet helemaal lekker zou werken. Dus ik heb zelf een systeempie in elkaar geknutseld wat wel soepel werkt, maar wat als nadeel heeft dat de gasbedieningstang naar buiten wijst. Maar het werkt wel allemaal heel soepel...

Trouwens die FLM onderdelen zijn gewoon verkrijgbaar in Nederland, bij RC-Fun. En binnenkort (de 28ste dacht ik) hebben zij magazijn-verkoop waarbij je op alle producten die niet in de uitverkoop gaan toch 10% korting krijgt! Dus ook alle FLM producten zijn dan 10% goedkoper! Kijk ff op hun site voor de preciese datum van de magazijn-verkoop: www.rcfun.nl

die magazijnverkoop korting telt denk ik alleen als je het ook echt in de winkel komt kopen en niet via internet, ofniet?

Marc,ik had misschien een vraagje,ik zit er ook over te denken om bij SMF te bestellen,mischien een idee,om het bij elkaar te voegen?

Laat het me weten,of je dat wilt,via PB,of email

Nou mijn vader heeft effe die koppelingsschroef los gemaakt(die heeft toch wat meer kracht als ik in de armen)

En ik ben gelijk op een probleem gestuit,de 2 koppelings bell lagers zijn compleet uitgesleten 8O .Het beschermingsringetje van 1 lager,lag er ook uit.Ehm hoe is dit mogelijk?

Waarschijnlijk was een lager kapot,waardoor ie over de as heen schuurde,wat wrijfing,hitte veroorzaakt?

Aan die schoentjes kan ik niks raar zien,moet ik die er af hal4en,om ze goed te kunnen bekijken,zo ja,dan zal ik er eerst denk ik effe mee naar Quartel gaan,want dit is wat lastig :?

@Rai,
Ik vermoed dat je wel je probleem met je spurs te pakken hebt!

Over die schoentjes...dat is niet echt moeilijk. Haal ze gewoon los en met een paar scherpe dingetjes zet je ze er weer op.

buism01 zei:
Sleurhutje zei:

Die loopt ook niet gek, maar als je dit ziet overweeg je ook brushless:

http://video.google.ca/videoplay?docid=2122781872658193809

Die Savage ATV ziet er beter uit dan die van mij :rolling: Die van mij heeft tenminste 8 meter duct tape erop zitten en het lexaan is behoorlijk craquelé uitgevoerd. Maar als je dan toch elektro wilt, neem dan een e-Zilla of nu ook een e-Savage. Voor hetzelfde geld waarvoor je je bestaande Savage elektrisch maakt heb je die en dan hou je je Savage ook nog heel. Je moet wel een gruwelijke hekel aan nitro hebben om hem zo te mismaken. :evil:

Hehe..het moet een prima gevoel geven als jij met je kawa over de kop vliegt om vervolgens weer een stukje van Ken kwijt te raken!

Ken raakt vaker een stukje kawa kwijt :)

Overigens is het een populaire houding van Ken, voorover liggend op de wagen :mrgreen:

Back