Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Raimond zei:
Argh ik heb nog pech ook,het pakje is open gemaakt door de doaune,ik mag nog 50 euro invoerkosten , belasting geld, betalen ook(ik had het kunnen weten,ik heb he al een keer eerder gehad,maar dat was met een versterker,die valt ook wel op)
Het pakje met dogbones en cups enzo :(
Bah :(

Bij deze dus,voor alle lui die spul uit USA(worden de andere landen net zo gecontroleert?) koopt via ebay,hou er rekening mee,dat het pakket tegen gehouden kan worden,en je dus meer kwijt bent bij,als dat je in nl er voor kwijt bent.........

Als je iets via eBay besteld moet je er altijd voor zorgen dat het in een enveloppe zit. Pakketpost wordt veel eerder gecontroleerd als er geen formulieren (BTW etc.) bij zitten. Een enveloppe eindigt in een grote zak met post voor TPG Post. Ik heb zelfs een Rotostart 2 uit de doos laten halen en in een bubbelenveloppe laten stoppen. Ik geef toch niets om de verpakking (wel om de belastingontduiking 8)).

Sommige mensen hebben ook altijd pech... :murder:

Bart_Banaan zei:
lenno zei:
De standaard stuur brace van de X is recht en schramt deze de bulkhead bij het bewegen, met een FLM stuur brace is dit verholpen.

Met een beetje dremelen/vijlen aan de stuurbrace is dat probleem zo verholpen....

Klopt als je hem laatzitten slijt hij vanzelf ook wel af denk ik, maarja als je pech hebt je tandjes van je sero ook :lol:

Maar de suur brace van FLM is niet duur, lekker sterk en loopt vrij.

Het is maar wat je voorkeur is.

hehe daar ging het me ook om,ik wou graag zien hoe het zat,op jou Savy :D

Maarre veel alu!,die voorbumper geeft niet veel mee,als je iets raakt 8O
Wel mooi hoor dat wel :D

Raimond zei:
hehe daar ging het me ook om,ik wou graag zien hoe het zat,op jou Savy :D

Maarre veel alu!,die voorbumper geeft niet veel mee,als je iets raakt 8O
Wel mooi hoor dat wel :D

Nee je moet niet met 60 tegen een hond reiden met z'n gril, dat vinden ze niet leuk heb ik me laten vertellen. 8O

Lenn,

ik wilde hier toch even kwijt...dat ik je onderdelen nu NET door de brievenbus kreeg! Mooi mooi mooi, heel rap! bedankt!
- TVP (LCG)
- Engineplate (zitin de kit)
- Centre skidplate
- extra braces

Ok...ik ben natuurlijk wat aan de nieuwsgierige kant en heb direct de handel even in elkaar gezet. Ik denk dat ik in zo een 5 a 10 minuutjes het in elkaar had zitten. De FLM delen....uiteraard! 8)

Er zijn een paar dingen die me opvallen:
Alles zit echt perfect ingepakt. De onderdelen zijn afzonderlijk gesealed en kunnen op deze manier niet beschadigen. Alle schroeven zitten erbij en die lijken van behoorlijk kwaliteit en pasvorm.

Eerst heb ik de onderdelen eens uitgepakt en bekeken. Op het eerste gezicht zien ze er super uit! Het valt me op dat het verzinken van de gaatjes (klein randje om de scherpe randjes kwijt te zijn) aan beide zijden niet gelijk is. Doet verder geen afbreuk aan de look en feel van kwaliteit trouwens. Maar het viel me gewoon op! Ik heb wat extra reserve torens liggen en ik dacht...laat ik die er eens tussen zetten...

Hier kom ik zo nog even op terug! Ik heb die torens er niet tussengezet, maar alle onderdelen voor de rest in elkaar gezet. Alles past perfect! Vooral de bodemplaat geeft veel stevigheid aan het frame. Het is waanzinnig torsiestijf. Dit zou het opvreten van spurs toch aardig tegen moeten gaan. De engineplaat is redelijk dun, maar in mijn ogen ruim voldoende. De montage van deze 2 plaatjes gaan zonder problemen. De FLM onderdelen passen perfect!

Ik heb de reserve torens van een X en die zijn, in tegenstelling tot de originele, voorzien van 2 asjes waarop het frame wordt gemonteerd. Onder het gaatje waar je normaal gesproken de toren vastschroefd zit dan een extra asje. Ik wilde het snel in elkaar zetten, maar ik kwam er achter dat de 2 gaatjes niet goed op de HPI toren passen. Het scheelt een paar tienden, teveel om even door te rammen. Ik heb het even laten zitten en probeer dit vanmiddag ff te tackelen. (hopelijk)

Conclusie: Onderdelen van FLM zien er goed uit, passen erg goed in elkaar. Bij het monteren van de HPI onderdelen moet nog blijken hoe goed de pasvorm werkelijk is. Ik vind het frame een behoorlijke verbetering ten opzichte van de standaard TVP's (ik ga er van uit...dat door wat scherpe randje weg te halen..de platen op de torens gemonteerd kunnen worden)

Toevoeging: Ik ga de extra asjes uit de toren verwijderen. Het origineel heeft ze ook niet EN de braces zijn nu van alu in plaats van kunststof. Met andere woorden..ik heb onderaan dan ook een alu verbinding. Dat is in ieder geval al steviger dan het origineel en zou dus voldoende moeten zijn. (de kunststof delen waaraan je de toren bevestigd aan de onderkant) Waarom moeilijk doen...als het makkelijk kan!

Cheers!

Bedankt Len voor je snelle reactie!

Als ik die wagen in elkaar heb zitten, waag ik er wel een kiekje aan!

Lol Marc,mooi dat je je spullen binnen hebt,ik ben benieuwt hoe je Savy er straks uitziet,ehm hoe zit dat met je Rotostart past dat nog wel ok nu?

Eerste zending van mijn bestelling is waarschijnlijk maandag of dinsdag hier :D,ik ben benieuwt

@Rai: Ik heb het frame alleen maar zonder de HPI delen in elkaar zitten, maar ik kan je vertellen dat het met een STS minder goed past. Maar met een K46 gaat het prima. Hoe weet ik dat? Heel simpel....ik heb net ( minuitje geleden) mijn STS op de auto van Jack gezet. Eens kijken wat ie daarop doet....mijn 2 bak lijkt niet lekker meer te zijn. Maar of dat reden genoeg is om de motor te wurgen is niet zeker....of 15 minuten weet ik meer

M

Een paar pagina's terug las ik over dat geratel in de diffs. Sinds ik de dual disc brake gemonteerd heb ratelt er iets als een gek als ik rem. Ik heb er een filmpje van gemaakt:

http://rapidshare.de/files/36711936/MOV00006.3gp.html

- klik even op free dan even wachten, dan code invoeren en je kan het filmpje bekijken..

het geluid wat mijn auto maakt is alleen als ik rem, als ik niet rem loopt hij hartstikke soepel!!

Het filmpje is wel met mijn mobiel gemaakt. Ik vind wel dat het geluid erg overdreven klinkt op de computer. zo erg is het niet hoor, maar het kraakt wel goed!! Als ik het voorste diff eruit haal kraakt het nog steeds.. Erg raar. En het is precies op het moment dat ik die dual disc erin heb gezet.

Ik zou zeggen trek alles eens open,door die dual brake,kunnen je bevels een grote klap hebben gehad,als de rem te sterk staat afgesteld.

Ik merkte verder ook niks van,als ik ehm met de hand vooruit reed,pas toen ik ehm open maakte zag ik dat er wat stuk was.

buism01 zei:
@Rai: Ik heb het frame alleen maar zonder de HPI delen in elkaar zitten, maar ik kan je vertellen dat het met een STS minder goed past. Maar met een K46 gaat het prima. Hoe weet ik dat? Heel simpel....ik heb net ( minuitje geleden) mijn STS op de auto van Jack gezet. Eens kijken wat ie daarop doet....mijn 2 bak lijkt niet lekker meer te zijn. Maar of dat reden genoeg is om de motor te wurgen is niet zeker....of 15 minuten weet ik meer

M

Herkenbaar,die van mij schakeld heel vreemd,heel onregelmatig,dan schakelt ie heel snel,als ie net gestart is,dan duurt het een euwigheid voordat ie schakelt..

Maarre loopt er bij jou iets in de 2 bak te zwaar of?
Op die van Jack heb je wel genoeg power?met dat blok?
Ik ga mijn 2 bak ook maar eens losschroeven morgen....
Ik vermoed dat in die van mij een lager niet helemaal ok werkt,want ik hoor niks ratelen ofzo in de versnellingsbak :?
Ik wacht het af,hoe dat met die van jou verder gaat :)

Ik zit er ook aan de denken om een beter lagersetje te halen,die van HPI vallen me te snel uit elkaar,ik had dat ook al met 1 van de lagers van je oude diff,marc,die viel gewoon letterlijk in 2 delen,de buitenste ring kwam gewoon los van de binenste.
En die van mijn koppeling waren ook echt aan gort,en die in de versnellingsbak lijken ook niet helemaal fris(nog niet zeker,maar ik ga ze effe goed bekijken.

Sleurhutje zei:
Raimond zei:
Argh ik heb nog pech ook,het pakje is open gemaakt door de doaune,ik mag nog 50 euro invoerkosten , belasting geld, betalen ook(ik had het kunnen weten,ik heb he al een keer eerder gehad,maar dat was met een versterker,die valt ook wel op)
Het pakje met dogbones en cups enzo :(
Bah :(

Bij deze dus,voor alle lui die spul uit USA(worden de andere landen net zo gecontroleert?) koopt via ebay,hou er rekening mee,dat het pakket tegen gehouden kan worden,en je dus meer kwijt bent bij,als dat je in nl er voor kwijt bent.........

Als je iets via eBay besteld moet je er altijd voor zorgen dat het in een enveloppe zit. Pakketpost wordt veel eerder gecontroleerd als er geen formulieren (BTW etc.) bij zitten. Een enveloppe eindigt in een grote zak met post voor TPG Post. Ik heb zelfs een Rotostart 2 uit de doos laten halen en in een bubbelenveloppe laten stoppen. Ik geef toch niets om de verpakking (wel om de belastingontduiking 8)).

Sommige mensen hebben ook altijd pech... :murder:

Gisteren kwamen mijn onderdelen van smfstore ook aan, maar bij de deur kon ik nog eens 72,95 extra betalen aan invoerbelasting. De service van smf is voor de rest wel super alleen ik vind eigenlijk dat ze mij dit wel even mochten vertellen.

mvg Hein

oops!ja daar word je niet vrolijk van,maar het is het risico helaas :( .
Maar sleurhutje,dat is wel een goed idee,om het in een envelop te laten vervoeren. :D

Mensen,

het is SMFstore werkelijk niet aan te reken dat WIJ in Nederland invoerrechten moeten betalen. Met andere woorden; als je iets importeert uit de states ben je zelf VERPLICHT om belasting te betalen.

En nee, ik betaal het ook niet...als het niet nodig is!

Maar je kunt dit zeker SMF of elk andere leverancier uit het buitenland niet aanrekenen!

Ik denk dat als ze dat wel mededelen,dat ze zelfs nog strafbaar kunnen zijn ook :? .

De winkel valt niks te verwijten,hetzelfde als diegen die mij de spullen versturut hebt,klote is het zeker,maar het hoort er wel bij helaas.

Marc,

Wat bedoel jij met torens? Ik dacht dat je het eerder over shock towers had. Maar dat blijkt nu niet zo te zijn, omdat je die niet aan je bestelde FLM delen monteerd. Ik kan je dus helaas niet helemaal volgen :?:

Raimond zei:
Ik denk dat als ze dat wel mededelen,dat ze zelfs nog strafbaar kunnen zijn ook :? .

De winkel valt niks te verwijten,hetzelfde als diegen die mij de spullen versturut hebt,kl%$# (censuur) is het zeker,maar het hoort er wel bij helaas.

Het staat zelfs in de kleine lettertjes dat van nagenoeg alle eBay websites dat je voor het versturen buiten het land van herkomst (alwaar de winkel/afzender gevestigd is) belastingplicht heb voor het land waar je het invoert. Als je niets aangeeft, loop je kans op een boete. Je kunt uit de USA beter eerst vragen een een proforma factuur, die opsturen naar de douane, die rekent de BTW uit, die kun je dan betalen en de afzender laat je een kopie van dit document bijvoegen. Dan ben je legaal bezig.

Maar ja, de USA hè. Da's toch dat land met zo'n terreurgast aan het bewind? Logisch dat ze post daar vandaan extra controleren. Ik laat alles uit Engeland (binnen Europa dus geen gezeur) of Hong Kong komen. Als het uit Hong Kong komt, zit er altijd een knalgroene sticker van CUSTOMS op dat de inhoud gecontroleerd is. Misschien dat dat bijdraagt aan kopen zonder ellende. 8)

Oh en Raimond, ik heb nog een fotootje van mijn cup joints gemaakt. Hierop kun je zien wanneer het tijd wordt om ze te vervangen :wink: (ik zit nu even niet thuis, post het zo wel)

buism01 zei:
Mensen,

het is SMFstore werkelijk niet aan te reken dat WIJ in Nederland invoerrechten moeten betalen. Met andere woorden; als je iets importeert uit de states ben je zelf VERPLICHT om belasting te betalen.

En nee, ik betaal het ook niet...als het niet nodig is!

Maar je kunt dit zeker SMF of elk andere leverancier uit het buitenland niet aanrekenen!

Ik begrijp ook wel dat zij dat niet zeggen aan het begin maar dat was wel fijn geweest watn ik heb namelijk nooit geweten dat invoerrechten/belasting enzo zo duur is, vandaar dat ik dat zij. Maar dan weet ik dit voortaan met bestellen. Ik was overigens nog steeds goedkoper uit asl in nederland.

mvg Hein

lenno zei:
Marc,

Wat bedoel jij met torens? Ik dacht dat je het eerder over shock towers had. Maar dat blijkt nu niet zo te zijn, omdat je die niet aan je bestelde FLM delen monteerd. Ik kan je dus helaas niet helemaal volgen :?:

Hoe leg ik dit uit; Here goes:

De bulkhead van de X (en misschien de SS ook wel) heeft standaard bovenaan zo een zeskantig asje. Hierin schroef je je m4 bouten om de bulkhead te bevestigen aan je TVP. Onderaan de skidplate zit een kunststof balkje waar je ook de TVP monteert. Die beide schroeven houdt de bulkhead vast.

In nieuwere bulkheads (torens) zie je dat er naast deze 2 schroeven een asje uit de bulkhead steekt. Als je naar je FLM frame kijkt zie je dat dat gaatje ook geboord is. Het is alleen zo..dat dat gaatje niet helemaal op de juiste plek zit. Het scheelt een paar tienden, maar das genoeg.

Ik gebruik nog mijn oude X bulkheads dus is het voor mij niet zo een probleem en ik trek uit die reserve blukheads die asjes, zodat ik daar er ook geen last van heb.

Een plaatje op het internet gevonden:
39_1_sbol.JPG

Zie je die 2 asjes boven aan? De een waarin je die m4 schroeft en de zwarte. Dit past niet goed op die FLM. Ik trek die zwarte er uit, mijn originele toren heeft namelijk die kleine zwarte asjes ook niet.

Back