Jellefcu zei:
Heey
Ik heb even een vraagje, ik ben aan het sparen voor Hpi savage.... Maakt me niet zoveel uit, ik vond de 3.5 wel mooi en de prijs ook maar, ik hoorde dat die te weinig kracht heeft voor offroad! is dat zo?
en is het verstandig om een evetule 2e hands savage te kopen?
want ik denk(weet wel zeker) Dat een: ss 4.6, x, 25, ATV quat, wel meer power enzo dus, zouden jullie mij een beetje kunnen helpen metwelke keuze ik over (2 maanden pas) moet maken?
Alvast bedankt,
Groeten,
Jelle
De Savage 3.5 of Savage 21 (.21=3,5cc)heeft inderdaad tekort vermogen om lekker door het ruwe terrein te gaan (heel rus, los zand, heuvelachtig etc.). De Savage 25 (.25=4,1cc) of Savage ATV (is ook een 25 maar met andere body, heb ik zelf ook) voldoet prima. Is een zeer betrouwbare auto. De X, ook met 4,1cc motor, heeft wat technische tekortkomingen maar ook wel weer extra's zoals de handige mogelijkheid differentiëlen snel te wisselen. Wil je echt het maximale eruit halen, neem dan een 4.6. De 4.6 heb je als SS zelfbouwpakket, dus enige technische handigheid is wel aanbevolen. :wink:
Als je echt het ultieme wilt, neem je de nieuwe Savage X SS. Da's het beste van twee werelden: 4,6cc op basis van de X maar alle belangrijke zaken zijn in zwaardere onderdelen (heavy-duty) uitgevoerd. De prijs is daar dan wel naar.
Als je tweedehands koopt, is kennis van de techniek wel aan te bevelen. Je kunt aan de buitenkant niet zien of een motor versleten is, alleen ervaring of een grondige inspectie zal dit uit moeten wijzen. Met tweedehands kun je wel vaak goedkoop (goedkoper) Savages kopen.
Bij de Ready-to-Run (RtR) modellen, is het wel van belang om na de eerste paar keer rijden alles te controleren op losgerammelde schroefjes en alles goed vast te zetten.
Houd er rekening mee dat je er niet bent met de aanschaf van alleen de auto. Je heb natuurlijk brandstof nodig. Maar ook het nodige onderhoud. Het blijft geavanceerde techniek en er gaat wel eens wat stuk of verslijt gewoon, de snelheid hiervan is afhankelijk van hoe vaak en hoe je rijdt. Op het parkeerterrein heeft een Savage het eeuwige leven. Doe je extreme sprongen ermee en rij je in zanderige terreinen, houd dan rekening met snelle slijtage van tandwielen, lagers een aandrijfassen (niet om je af te schrikken, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee :wink

. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, maar houdt rekening met zo'n 20-50 euro per maand.
Een Savage is een superdegelijke auto, die echt tegen een stootje kan. Ik heb de mijne de hele zomer zwaar mishandeld en er zijn wel wat dingetjes stuk gegaan en versleten ten gevolge hiervan, maar als je weet hoeveel plezier dat heeft opgeleverd... 8) :lol: