Sleurhutje
Forum veteraan
Is geen verkeerd idee. Maar uiteindelijk komt de hele achterkant toch onder de olie te zitten. Bij een rotostart loopt het via het startergat naar binnen, samen met het zand. Je hebt niet veel troep nodig om zo'n lager te laten slippen. Bij een trekstarter zal het inderdaad wat langer duren. Dus het plaatje moet ruim voorbij de achterkan van de starter komen.basbas zei:Zou het ook helpen om een stukje pakkingpapier tussen je backplate en rotostart te doen misschien dat er dan minder olie tussen door kan?
Of is dit een heel stom idee??![]()
Een nieuwe uitlaatpakking (siliconen) helpt wel iets, maar bij het springen en landen beweegt de uitlaat behoorlijk en ontstaat er toch ruimte tussen het spruitstuk en de uitlaatpoort.
Brandstof met minder olie wil ook helpen. Ik reed met mijn oude motor Sidewinder 25% met slechts 9% olie. Daarbij had je weinig last van vettigheid. Maar wel wat schraal (hoewel ik er ruim 30 liter probleemloos mee heb gereden en aan een andere motor moest omdat het bevestingsschroefje van de carb uit het huis brak). Omdat de winkel waar ik het haalde nu alleen nog maar per liter verkoopt (in te dure verpakking) en niet per gallon, rij ik nu Model Technics 25%. Daar zit wel merkbaar meer olie in want alles is veel vetter na het rijden.
Nee, want dan heb ik weer de nodige kosten en moeite van verzenden en de om mijn centen te krijgen. Precies de reden waarom ze in de winkel dus veel duurder zijn. :?basbas zei:Is heb niet mogelijk dat je er dan een hele partij besteld via ebay en deze via deze site weer verkoopt.
Het is natuurlijk wel wat moeite maar ik weet zeker dat je je mede hobbyisten (die niet zo thuis zijn met ebay) er een groot plezier mee zal doen.