Raimond zei:
Ik zie net in het boekje,dat de cab standaard gedraait is en dat ie eerst vastgezet moet worden,ik denk dat ik er eerst maar eens mee naar iemand ga,die er verstand van heeft :? ,van die motoren.Zelf heb ik ehm nog nooit mijn 4.1 blokje uit elkaar hoeven schroeven,dus.
De koppeling en vliegwiel moeten er ook nog op,en ook dat heb ik nog nooit hoeven doen(die standaard koppeling gaat heel lang mee moet ik zeggen!)
als je kijkt op de moter waar de brandstof toekomt zie je daaronder een imbusschroefje zitten ( dat is conisch gemaakt )
als je dit schroefje lost kan je de carburateur verdraaien of eraf afhalen indien nodig.
ik weet ook niet waarom ze de carburateur scheef zetten bij fabrieksinstelling ( ik denk dat ze de carb scheef zetten om plaats te winnen in de doos waarin hij verpakt wordt , zijn nogal kleine doosjes waarin de moter zit ( je moet eens proberen de carb recht te zetten en dan de moter terug in de doos te steken , het lukt niet gewoonweg niet :!: :!:
ik heb overlaatst een os hyper gekocht ( helimoter ) en ook daar stond de carburateur niet haaks op de moter.
ik denk dat iedere moter van os die de fabriek verlaat de carb scheef staat.
het vliegwiel en de schoentjes versteken is nu ook nie zo moeilijk , als je tenminste maakt dat de schoentjes in de juiste richting staan :lol: :lol:
als je de handleiding van je savie erbij neemt moet het zeker lukken.
eerst moet je het :
- koperen ( conisch ) stukje op de as steken
- dan plaats je het vliegwiel erover
- dan de schoentjes erop
- dan een lager
- de clutcbell
- nog een lager
- als laatste schroef je het vijsje op de as ( met een beetje locktite )
succes ermee !!!!!!!!!!!!