Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
bvand zei:Hij gloeit helder en ik kan hem niet uitblazen. Hij siste wel heel even in het begin.. mag dat?
Whoei zei:Ja dat sissen is geen probleemals die sist betekend het gewoon dat er nog een beetje brandstof op zit
![]()
kyoshodriver-->Bartje zei:Whoei zei:ik weet niet wat jij dan allemaal in die 8 uur hebt zitten doen. maar 8 uur voor 1 diff is wel heel veel.. als je er 8 uur mee bezig bent moet je misschien is een andere hobby gaan zoeken![]()
Acht uur om zijn hele Savage weer in elkaar te zetten neem ik aan, niet voor alleen het diff... Okee dan nog is het geen snelheidsrecord maar dat hoeft ook niet, als het maar netjes gebeurt.![]()
Nou, laatste tips dan. Anders toch echt alles uit elkaar halen, goed schoonmaken, in elkaar zetten en volgens de regels in het Sticky topic volgen. Meer is er niet. Nitro motortjes zijn best recht-voor-z'n-raap, afstellen is een kwestie van gevoel en luisteren naar wat er gebeurt. Heb je dat gevoel niet, tsja..... :? Lastig uit te leggen wat je dan moet doen.bvand zei:Whoei zei:Ja dat sissen is geen probleemals die sist betekend het gewoon dat er nog een beetje brandstof op zit
![]()
Dat scheelt dan alweer.. Enig idee wat ik dan fout doe?
Als-ie nieuw is, draai dan je HSN eens een hele slag in (met de wijzers van de klok mee), je LSN een halve slag uit (tegen de wijzers van de klok in) en probeer het nog eens. Tijdens het starten een beetje gasgeven en dan gas helemaal dicht houden voor 3 à 4 seconden, dit wat keren blijven herhalen. Als je een rotostart hebt, zo'n 30 seconden doorstarten. Zeker de eerste keren of bij een heel koude motor gaat het wat moeizaam. Het wil dus ook nog wel eens helpen met een haarföhn het blokje wat op te warmen tot zo'n 35-40*C. Mocht de motor aanslaan, blijf dan wel de temperatuur controleren want hij staat wat armer in het bovengebied.bvand zei:Ik ga het morgen nog allemaal een keer nalopen. Maar de auto is helemaal nieuw net uit doos. Dus er zou nergens vuil mogen zitten.
Jullie horen morgen weer van me en ik zal kijken of ik iets van een filmpje kan maken
Groeten,
Bas
Sleurhutje zei:Als-ie nieuw is, draai dan je HSN eens een hele slag in (met de wijzers van de klok mee), je LSN een halve slag uit (tegen de wijzers van de klok in) en probeer het nog eens. Tijdens het starten een beetje gasgeven en dan gas helemaal dicht houden voor 3 à 4 seconden, dit wat keren blijven herhalen. Als je een rotostart hebt, zo'n 30 seconden doorstarten. Zeker de eerste keren of bij een heel koude motor gaat het wat moeizaam. Het wil dus ook nog wel eens helpen met een haarföhn het blokje wat op te warmen tot zo'n 35-40*C. Mocht de motor aanslaan, blijf dan wel de temperatuur controleren want hij staat wat armer in het bovengebied.bvand zei:Ik ga het morgen nog allemaal een keer nalopen. Maar de auto is helemaal nieuw net uit doos. Dus er zou nergens vuil mogen zitten.
Jullie horen morgen weer van me en ik zal kijken of ik iets van een filmpje kan maken
Groeten,
Bas
Of anders inderdaad een club of evenement bezoeken. Daar is zoveel kennis en kunde aanwezig dat er genoeg mensen zijn die je kunnen en willen helpen (natuurlijk wel vriendelijk vragen :wink.
Uhrm...? :? En u spreekt uit ervaring of "van heb horen zeggen"?ward.walks.on.nitro zei:Heeft de motor nog genoeg compressie?
Want volgens mij is het zo, dat als de motor te weinig compressie heeft, dat hij dan in het begin nog wel wil starten, maar als hij dan warm word dan zet het uit, waardoor de compressie helemaal weg is, en afslaat.
Ik weet het niet zeker, dus verbeter mij als dit niet klopt.
Of klopt er gewoon niks van de afstelling?
Als je er niks aan verandert, dan kan door de verandering van het weer (temperatuur) de afstelling niet meer kloppen (of juist weer wel :lol.
Want als hij stationair loopt en hij slaat (snel) af, dan staat de stationair sproeier waarschijnlijk te arm.
Hoe warm is te warm? Hoe heb je dat gecontroleerd? Als je rijdt, komt er dan nog wit/blauwe rook uit de uitlaat?schumi09 zei:hallo,
ik had een vraagje aan jullie ik heb de savage ss big block
hij deed het gewoon prima we hebben niks veranderd.
maar nu als we gewoon aan het rijden zijn valt hij opeens uit en dan krijg je hem gewoon niet meer aan de praat.(de motor wordt ook erg warm ook als we zonder kap rijden)
tot dat je hem een tijdje heb af laten koelen en dat start hij wel weer. waar zou dit aan kunnen liggen??
en ook als je hem stationair laat draaien valt hij na een tijdje ook uit?
we worden er gek van
groetjes jeroen
schumi09 zei:[
Hoe warm is te warm? Hoe heb je dat gecontroleerd? Als je rijdt, komt er dan nog wit/blauwe rook uit de uitlaat?
ja er komt nog gewoon rook uit
hoe warm is warm gewoon dat je je hand verbrand zeg maar
hier voor was dat ook wel zo maar hij koelde snel af en nu niet
we hebben ook een nieuwe gloeiplug geprobeert maar geen verandering