Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Amen. En de mensen die lopen te zeuren dat je dan maar een andere hobbie moet gaan zoeken moeten zich maar even achter de oren krabben of zij dat voor jou bepalen :fuckyou2:

bvand zei:
Hij gloeit helder en ik kan hem niet uitblazen. Hij siste wel heel even in het begin.. mag dat?

Ik quote hem nog maar eens :) Ik heb nu echt alles geprobeerd en zit nu echt helemaal vast. Zou iemand in de buurt van het gooi mij misschien willen helpen? Er is vast iets dat ik echt helemaal verkeerd doe en het zal vast iets heel dom en simpels zijn. Het is erg mooi weer buiten en zou graag een rondje rijden :).

Alvast bedankt,

Bas

Ja dat sissen is geen probleem :) als die sist betekend het gewoon dat er nog een beetje brandstof op zit :)

euhm ja ik weet het niet.. kan je er niet een filmpje van maken. als je hem probeert te starten :).. dan weten we misschien wat er aan de hand is ;)

kyoshodriver-->Bartje zei:
Whoei zei:
ik weet niet wat jij dan allemaal in die 8 uur hebt zitten doen. maar 8 uur voor 1 diff is wel heel veel.. als je er 8 uur mee bezig bent moet je misschien is een andere hobby gaan zoeken:P

Acht uur om zijn hele Savage weer in elkaar te zetten neem ik aan, niet voor alleen het diff... Okee dan nog is het geen snelheidsrecord maar dat hoeft ook niet, als het maar netjes gebeurt. :D

Inderdaad, dit gaat over de halve auto, de hele achterkant.

En ik had hem in 2 uur wel in elkaar zitten hoor, maar toen paste hij niet..

Er liep iets aan, alles uit elkaar, in elkaar, uit elkaar, in elkaar, tot ik erachter kwam dat ik 1 dingetje verkeerdom had bevestigd waardoor hij tegen de as aan liep.

Tsjaa, met al die in en uit elkaar's, kom je toch al gauw uit op 8 uur :lol:

En ik ga geen andere hobby zoeken hoor, en al zou ik, dan bepaal ik dat zelf wel :) :wink:

bvand zei:
Whoei zei:
Ja dat sissen is geen probleem :) als die sist betekend het gewoon dat er nog een beetje brandstof op zit :)

Dat scheelt dan alweer.. Enig idee wat ik dan fout doe?
Nou, laatste tips dan. Anders toch echt alles uit elkaar halen, goed schoonmaken, in elkaar zetten en volgens de regels in het Sticky topic volgen. Meer is er niet. Nitro motortjes zijn best recht-voor-z'n-raap, afstellen is een kwestie van gevoel en luisteren naar wat er gebeurt. Heb je dat gevoel niet, tsja..... :? Lastig uit te leggen wat je dan moet doen.

Verstopt luchtfilter? Maak die eerst eens helemaal schoon (uitspoelen met nitro brandstof, uitspoelen met veel water, goed op laten drogen en behandelen met filterolie - bij voorkeur alleen de binnenste).

Vuiligheid in de sproeier? Een zandkorrel kan interessante effecten hebben op het gedrag bij starten en gasgeven. :?

Lekke brandstofleiding waardoor je valse lucht aanzuigt via de leiding en dus een verkeerd mengsel krijgt.

Ik ga het morgen nog allemaal een keer nalopen. Maar de auto is helemaal nieuw net uit doos. Dus er zou nergens vuil mogen zitten.

Jullie horen morgen weer van me en ik zal kijken of ik iets van een filmpje kan maken :)

Groeten,

Bas

bvand zei:
Ik ga het morgen nog allemaal een keer nalopen. Maar de auto is helemaal nieuw net uit doos. Dus er zou nergens vuil mogen zitten.

Jullie horen morgen weer van me en ik zal kijken of ik iets van een filmpje kan maken :)

Groeten,

Bas
Als-ie nieuw is, draai dan je HSN eens een hele slag in (met de wijzers van de klok mee), je LSN een halve slag uit (tegen de wijzers van de klok in) en probeer het nog eens. Tijdens het starten een beetje gasgeven en dan gas helemaal dicht houden voor 3 à 4 seconden, dit wat keren blijven herhalen. Als je een rotostart hebt, zo'n 30 seconden doorstarten. Zeker de eerste keren of bij een heel koude motor gaat het wat moeizaam. Het wil dus ook nog wel eens helpen met een haarföhn het blokje wat op te warmen tot zo'n 35-40*C. Mocht de motor aanslaan, blijf dan wel de temperatuur controleren want hij staat wat armer in het bovengebied.

Of anders inderdaad een club of evenement bezoeken. Daar is zoveel kennis en kunde aanwezig dat er genoeg mensen zijn die je kunnen en willen helpen (natuurlijk wel vriendelijk vragen :wink:).

Sleurhutje zei:
bvand zei:

Groeten,

Bas
Als-ie nieuw is, draai dan je HSN eens een hele slag in (met de wijzers van de klok mee), je LSN een halve slag uit (tegen de wijzers van de klok in) en probeer het nog eens. Tijdens het starten een beetje gasgeven en dan gas helemaal dicht houden voor 3 à 4 seconden, dit wat keren blijven herhalen. Als je een rotostart hebt, zo'n 30 seconden doorstarten. Zeker de eerste keren of bij een heel koude motor gaat het wat moeizaam. Het wil dus ook nog wel eens helpen met een haarföhn het blokje wat op te warmen tot zo'n 35-40*C. Mocht de motor aanslaan, blijf dan wel de temperatuur controleren want hij staat wat armer in het bovengebied.

Of anders inderdaad een club of evenement bezoeken. Daar is zoveel kennis en kunde aanwezig dat er genoeg mensen zijn die je kunnen en willen helpen (natuurlijk wel vriendelijk vragen :wink:).

Briljant :) ff met de föhn van mijn vriendin en hij starte als een zonnetje! Nu er nog even voor zorgen dat hij niet meer afslaat als ik rem maar dat is niet zo'n probleem :)

Heel erg bedankt voor alle tips!

Groet,

Bas

Als hij afslaat als je remt dan moet je even goed kijken of de gashevel verder dichtgedrukt wordt als je remt (kan met de motor uit) Als dat zo is dan kan je de stationair schroef iets indraaien.

Ik denk dat het lag aan het nog koud zijn van de moter. Ik heb wat rondjes hier voor opstraat gereden en toen hij eenmaal warm was en ik remde bleef hij gewoon aan.
Eerste tankje is dus leeg maar nu moet ik een iets groter terrein hebben waar ik wat grotere rondjes kan maken en langzaam iets harder kan rijden. Iemand nog leuke plaatsen in de buurt van het gooi? Het is mooi weer vandaag en ik heb toch niets beters te doen :).

Groet,

en nogmaals bedankt voor alle hulp.

Bas

@bvand,

Ik zou nog niet echt offroad gaan, maar een parkeerplaats of iets dergelijks zal wel voldoen..
En als we dan binnekort een 'meeting' houden krijg je ook weer nieuwe plekken te zien.. 8)

Ward 8)

Dat was idd wel mijn bedoeling. Maar overal staan auto's :) Ik heb nu iets gevonden bij de sijsjesberg een zandachtige parkeerplaats. ik heb eerst alle grote stenen weggehaald en ben rondjes gaan rijden. Ik ga nu ff lunchen en dan nog wat tankjes leeg rijden :) heb nu helemaal de smaak te pakken :).

hallo,

ik had een vraagje aan jullie ik heb de savage ss big block
hij deed het gewoon prima we hebben niks veranderd.
maar nu als we gewoon aan het rijden zijn valt hij opeens uit en dan krijg je hem gewoon niet meer aan de praat.(de motor wordt ook erg warm ook als we zonder kap rijden)
tot dat je hem een tijdje heb af laten koelen en dat start hij wel weer. waar zou dit aan kunnen liggen??
en ook als je hem stationair laat draaien valt hij na een tijdje ook uit?

we worden er gek van

groetjes jeroen

Heeft de motor nog genoeg compressie?

Want volgens mij is het zo, dat als de motor te weinig compressie heeft, dat hij dan in het begin nog wel wil starten, maar als hij dan warm word dan zet het uit, waardoor de compressie helemaal weg is, en afslaat.

Ik weet het niet zeker, dus verbeter mij als dit niet klopt.

Of klopt er gewoon niks van de afstelling?
Als je er niks aan verandert, dan kan door de verandering van het weer (temperatuur) de afstelling niet meer kloppen (of juist weer wel :lol:).

Want als hij stationair loopt en hij slaat (snel) af, dan staat de stationair sproeier waarschijnlijk te arm.

ward.walks.on.nitro zei:
Heeft de motor nog genoeg compressie?

Want volgens mij is het zo, dat als de motor te weinig compressie heeft, dat hij dan in het begin nog wel wil starten, maar als hij dan warm word dan zet het uit, waardoor de compressie helemaal weg is, en afslaat.

Ik weet het niet zeker, dus verbeter mij als dit niet klopt.

Of klopt er gewoon niks van de afstelling?
Als je er niks aan verandert, dan kan door de verandering van het weer (temperatuur) de afstelling niet meer kloppen (of juist weer wel :lol:).

Want als hij stationair loopt en hij slaat (snel) af, dan staat de stationair sproeier waarschijnlijk te arm.
Uhrm...? :? En u spreekt uit ervaring of "van heb horen zeggen"?

schumi09 zei:
hallo,

ik had een vraagje aan jullie ik heb de savage ss big block
hij deed het gewoon prima we hebben niks veranderd.
maar nu als we gewoon aan het rijden zijn valt hij opeens uit en dan krijg je hem gewoon niet meer aan de praat.(de motor wordt ook erg warm ook als we zonder kap rijden)
tot dat je hem een tijdje heb af laten koelen en dat start hij wel weer. waar zou dit aan kunnen liggen??
en ook als je hem stationair laat draaien valt hij na een tijdje ook uit?

we worden er gek van

groetjes jeroen
Hoe warm is te warm? Hoe heb je dat gecontroleerd? Als je rijdt, komt er dan nog wit/blauwe rook uit de uitlaat?

Lees eens een paar pagina's terug: luchtfilter schoon, geen water in de brandstof, luchtbellen in de brandstof, brandstofleiding te dicht langs het blok waardoor de brandstof gaat "koken" en luchtbellen vormt (vapour locking), nieuwe gloeiplug geprobeerd enz. enz. enz.

[
Hoe warm is te warm? Hoe heb je dat gecontroleerd? Als je rijdt, komt er dan nog wit/blauwe rook uit de uitlaat?

ja er komt nog gewoon rook uit
hoe warm is warm gewoon dat je je hand verbrand zeg maar:P
hier voor was dat ook wel zo maar hij koelde snel af en nu niet

we hebben ook een nieuwe gloeiplug geprobeert maar geen verandering

schumi09 zei:
[

ja er komt nog gewoon rook uit
hoe warm is warm gewoon dat je je hand verbrand zeg maar:P
hier voor was dat ook wel zo maar hij koelde snel af en nu niet

we hebben ook een nieuwe gloeiplug geprobeert maar geen verandering

Voor je handen is 60+ graden al heet dus daar kan je het niet fatsoenlijk mee meten.

Back