Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
imac zei:
Hallo,

Ik ben nieuw in het brandstof auto gebeuren en ik vroeg mij af of het slim is om met een savage te beginnen
zo ja welke. of moet ik eerst met een buggy beginnen voordat ik over ga in monster truck.
moet ik een savage 25 of ss ofzo. wat raden jullie mij aan.
en is dit een goede auto om een beetje te crossen in bos en parkeertereinen en zand :?:

groeten,

imac

Het maakt niet echt uit met welke auto je begint, ze hebben allemaal een brandstof motor en dat zal aan het begin wel wat moeilijker zijn maar na verloop van tijd een stuk makkelijker.
En ik denk dat een Savage inderdaad een hele goeie beginners auto is vooral omdat ze lekker robuust zijn en er is makkelijk aan onderdelen te komen :)

Edit: @Hieronder geduld is een schone zaak

rc gaastra-leo zei:
ik heb nog een vraag:
ik ga hem morgen of over morgen bestellen , maar waar moet ik hem inrijden op asvalt of gewoon op het zand . ik heb het over de savage x he.
oja,( STALEN SPURGEAR SET MET GEHARDE KOPPELINGSTROMMEL EN ALUMINIUM DIFF HUIZEN MET SPIDER DIFF TANDWIELEN. DEZE SET WORDT LOS MEEGELEVERD, EN MOET JE ZELF MONTEREN.) moet ik die er ook gelijk opzetten ??
alvast bedankt :)

nog steeds geen reactie dan nog x :P

rc gaastra-leo zei:
rc gaastra-leo zei:
ik heb nog een vraag:
ik ga hem morgen of over morgen bestellen , maar waar moet ik hem inrijden op asvalt of gewoon op het zand . ik heb het over de savage x he.
oja,( STALEN SPURGEAR SET MET GEHARDE KOPPELINGSTROMMEL EN ALUMINIUM DIFF HUIZEN MET SPIDER DIFF TANDWIELEN. DEZE SET WORDT LOS MEEGELEVERD, EN MOET JE ZELF MONTEREN.) moet ik die er ook gelijk opzetten ??
alvast bedankt :)

nog steeds geen reactie dan nog x :P

Dan zal ik maar antwoorden :D

Inrijden gewoon op de weg. Rustig rondjes rijden. Hetgeen los bijgeleverd wordt moet je zelf monteren. Kan meteen maar ook wat later. Net wat je wilt. De stalen spur moet je wel gelijk met de geharde koppelingsklok plaatsen, die hoeren bij elkaar. Alu dif zou ik eigenlijk gelijk plaatsen (moet je waarschijnlijk wel zelf in elkaar zetten) Maar kan zonder problemen ook na het inrijden.

Veel plezier ermee maar dat zal weel lukken :yes:

......koppelingsklok plaatsen, die hoeren bij elkaar. Alu dif.....
Dat is als in "gehört zusammen", alleen Burp's aanhalingstekens doen het niet zo goed. Daarom heeft hij het in schrijfmachine-stijl gedaan: ö is gelijk aan oe. :rolling:

Hoi

Ik ben sinds kort ook een trotse eigenaar geworden van een savage X :D . Deze is ook met die stale bonus set geleverd. Deze heb ik nog niet gemonteerd. Ik heb al een paar tankjes (5 á 6) gereden daarvan al 1 keertje in het zand. IK heb nog helemaal geen problemen met me spur gehad en me diffs draaien ook nog heel soepel dus je kan denk wel kiezen wanneer je die stalen spur e.d erop wil monteren.

veel plezier ermee

MVG

Mark

Hahahaha, slip of the finger :) (En ik pas het lekker niet aan :mrgreen:)

@markm, de diffs zou ik wel plaatsen, met de spur/clutch kan je wachten tot de plastic spur het heeft begeven. Bij goed gebruik kan dat zo maar een paar litertjes zijn. Mijn eerste spur heeft zeker 8 liter gedraaid voor hij defect ging (en dat was bijna moedwillig van mij :D)

Hallo
Ik heb een savage X gekocht en nu wil hem een beetje tunen of hopups, maar nu heb ik al verschillende merken gezien zoals FLM en GMP. Wat is een goed merk en waar kan ik dat t beste kopen?

Ik kijk juist op de website van HPI-Europe en zie dat de catalogus 207-2008 in PDF te zien was.
Wat mij opviel in de catalogus is dat de Savage 3.5 er gewoon weer bij is maar de Savage X niet meer enkel de Savage X SS en de Savage X 4.6.
Ik vind dit een beetje raar van hun, waarom geen model tussen de 3.5 en de X 4.6 is toch een redelijk groot verschil in mijn ogen?
Ook zie ik dat de 4.1 motor niet meer word ingebouwd in een wagentje, waarmee ook een beetje een uitleg is waarom er geen gewone X of 25 zal zijn.

Wat denken jullie hierover?

Gr.

Hoi manne,

1.Ben net met mijn savage gaan scheuren. Ging super alleen is hij wat wispelturig. Op het begin ging het goed, stond hij redelijk rijk(90Graden) omdat het pas mijn 3de tankje was. Na 1 tankje rijk ging ik wat fine tunen. Ik draai per keer de hoofdsproeier 1/8 dicht tot een 120 graden. Ging goed voor een paar toeren , hij trok goed op , schakelde netjes naar 2de en de temp. bleef ok. Maar toen ging hij opeens rijk rijden zonder dat ik ergens aan was geweest (hevig viertakken) niet meer naar zijn 2de. Daarna reed ie weer normaal. Weet iemand wat dit kan zijn ?

2. Die winkel waar ik hem gekocht had heeft die veer eruit gehaald wat de gashendel terug toe trekt (die wat aan de hoofdsproeier zit). Weet iemand waarom ? Ik heb er op dat moment niet bij stil gestaan maar vind het toch gek.

Alvast bedankt

Over die catalogus, ik denk dat ze de X er niet inzetten omdat die in de vorige al staat, en ze enkel nieuwe producten in hun catalogus zetten. De 3,5 stond nog niet in de vorige, want die kwam juist iets later uit waarschijnlijk.

Tis een (beetje beredeneerde) gok, maar t lijkt me wel logisch.

Dan nog iets, ik heb de laatste tijd een beetje problemen met mijn motortje (S-25) Het valt vaak stil, en om hem draaiend te houden moet ik de stationair zo hoog zetten dat de wielen meedraaien als ik de auto in de lucht houdt. Is dit omdat mijn motortje aan het verslijten is? Ik zou het jammer vinden, want ik heb m nog geen 10 liter gebruikt...

@Benjiman21: Over dat veertje kan ik je niet helpen maar heb je niet wat snel gedaan met inrijden, ik heb ruim 10tankjes zitten inrijden en dan pas beginnen afstellen. Je motortje moet een beetje de kans krijgen om los te komen.

@Zjeraar: De savage 3.5 stond er al bij bij de catalogus 2006-2007 samen met de X de SS 4.6 en de Quad versie van de 25.
Ik denk dat ze de 4.1motortjes er gewoon uit gaan laten.
Voor jouw probleem kan ik niet zeggen of je motortje op is maar je kan wel eens proberen hem wat rijker te zetten bij de hoofdsproeier of alles eens terug naar fabrieksinstellingen en vandaar zien of hij het beter doet.

Gr.

Zjeraar zei:
Dan nog iets, ik heb de laatste tijd een beetje problemen met mijn motortje (S-25) Het valt vaak stil, en om hem draaiend te houden moet ik de stationair zo hoog zetten dat de wielen meedraaien als ik de auto in de lucht houdt. Is dit omdat mijn motortje aan het verslijten is? Ik zou het jammer vinden, want ik heb m nog geen 10 liter gebruikt...

Denk niet dat hij dan versleten hoeft te zijn, en het is normaal als hij na een tijdje afslaat, of als hij nog niet goed warm gereden is..

Motor moet gewoon stationair kunnen blijven draaien. Iedereen die anders beweerd moet eens naar zijn afstelling kijken!!

Het lijkt er zelfs op dat hij onderin wat te rijk staat. Als je hem dan stationair laat lopen dan loopt hij vol en slaat hij af.

Je kan dit testen door een stuk vol gas te rijden (motor warm!!) en dan stil voor je te zetten. Na een paar tellen horen wat de motor doet. Stijgt hij in toeren na een tel of 4-5 dan staat hij te arm. Daalt hij in toeren dan staat hij te rijk. Motor moet normaal gesproken zonder problemen stationair blijven draaien. Verdraai je lagen toeren schroefje met max 1/8 per keer. Naar binnen is armer, naar buiten is rijker.

Hmm, dan staat hij denk ik inderdaad te rijk, want het is vaak juist na een stukje volgas dat het motortje afslaat. gelukkig, ik was al bang dat ik mijn motortje om zeep had geholpen.

Dan ga ik daar eens naar kijken binnenkort. Moet jammer genoeg wel nog een week wachten voor mijn modelbouwzaak brandstof binnen heeft, zucht... Alhoewel, mss is het toch niet zo slecht, want anders gebruik ik mijn blokperiode niet optimaal :) (lees: gewoon niet)

Zjeraar zei:
Hmm, dan staat hij denk ik inderdaad te rijk, want het is vaak juist na een stukje volgas dat het motortje afslaat. gelukkig, ik was al bang dat ik mijn motortje om zeep had geholpen.

Dan ga ik daar eens naar kijken binnenkort. Moet jammer genoeg wel nog een week wachten voor mijn modelbouwzaak brandstof binnen heeft, zucht... Alhoewel, mss is het toch niet zo slecht, want anders gebruik ik mijn blokperiode niet optimaal :) (lees: gewoon niet)
Een modelbouwwinkel zonder nitro is als een cafe zonder bier :D

Gr.

Back