Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Psygho (Emil) zei:
De nitrostar s25 was gewoon een force met ander logo op carter.
Even google'n leer dat hpi wel degelijk de f4.6 levert.(buitenland)
De f4.1 heeft een andere carter behuizing als de standaard force25.

De f4.1 zit een het jasje van de Xrace motoren, welke dan wel weer bij force gemaakt worden, en dus ook in princiepe force motoren zijn, maar goed, das weer een ander verhaal. Tevens zijn hier de poorten, en krukas lichtjes aangepast, (fact. tuned, lees gefreest)

Edit:
1451_1_sbl.JPG
WTF!!! 8O En hier schepen ze ons op met die K-motoren met dat rottige eenrichtingslager IN de carter en niet zoals de F-motoren aan de buitenkant van de backplate. :cry: Ik heb me lek gezocht op eBay naar een F4.6 maar die was 6 weken geleden nog nergens te vinden. :evil: Nou, dan deze K4.6 ook maar slopen in september in de looping als het lager begint te slippen. 8O :lol:

Met een eenrichtingslager aan de binnenkant van in de carter heb ik nare ervaringen mee met een STS .28 en LRP .28. Na een paar weken beginnen ze te slippen, backplate eraf, ontvetten, alles erop, twee keer starten en dan weer teveel vettigheid waardoor het lager doorslaat (en ik rij met Sidewinder 25% met slechts totaal 12% olie). Bij het lager aan de buitenkant kun je tenminste nog in de grote zandbak je rotostart of trekstarter loshalen en even schoonmaken, maar in zo'n bak stuifend zand niet de backplate eraf. :? :wink:

rc gaastra-leo zei:
OP de site van Hpi Europe , hebben ze al wat onfo , alleen moet er nog een plaatje bij komen Hier de F4.6

Bestelnummer : 1495 ook nog nergens gevonden waar hij te koop staat

Kzag ook een link op e-bay De F4.6 mischien heb je er wat aan

OOk dees nog F4.6

en nog 1 F4.6

allemaal op e-bay gevonden
Hehe, ja op eBay staan er nu genoeg (in totaal in 9 verschillende shops gevonden). :wink: Maar 6 weken geleden nog niet. :cry: En toen had ik er één nodig omdat mijn blokje gescheurd was door iets teveel mishandeling (je moet niet op de koelkop landen, scheurt je blok van de steuntjes af).

Nu ook al op merit te lezen, de nieuwe Savage X 4.6 rtr word dus met de f4.6 geleverd.

Toch raar dat men Axial de rug toekeert, maar geeft daar integen wel aan dat force zich weer mag feliciteren, dat hun motor (weer) op de savage staat!

Annyway, via conrad is deze motor dus voor 120 euro te leveren! Enkel het carter is grijs, ipv blank, en met een blauwe 11 rings koelkop. (gratis verzend)

Via duitsland(friedell) kost hij dus ook 121 euro, ex 8 euro verzend (enkel CC)

Bij pk racing kost hij dus 150 euro (ex verzend)

Edit, deze motoren hebben een ander carter dan de standaard (verstevigde) force.
De f4.6 heeft dus lijnen , en de standaard force heeft blokjes, aan de kant van het vliegwiel.
Wie heeft hier iets zinnings over te zeggen qua constructie stijfheid ?

Wel raar eigenlijks dat dat die lui van ebay al motoren te koop hebben, van een nieuwe savage x 4.6 cc. Dat ze daar winst op maken :roll:

Net weer gereden (3 min :evil: ) toen deed de stuurservo raar :cry:

Heej,
Ik ga in october ook een savage kopen!!! (voor me verjaardag)...maar zit alleen te denken welke...t zal wel de savage x 4.6 worden hoor...want de prijs is niet mijn probleem (wel die van me vader:p)
iemand nog suggesties voor een betere optie? (lijkt me niet dat ie er is!:P)
greetz friso

jah..maar roto starter vind ik juist super chill! maar de ss moet je zelf in elkaar zetten, en das ook weer leuk!
maar denk toch dat ik voor de x 4.6 ga

Kheb es naar me stuurservo gekeken :cry: , de verwachting was tandwielen. Maar nope die waren allemaal nog heel :)
Maar het motortje slaat helemaal op hol zodra ik stroom erop zet, in het begin deed ie het nog wel zo nu en dan. Maar alleen nog als ik naar rechtst stuur. Dan maakt ie een 'servo' geluidje, anders 1 van een laag voltage motortje :?

Dat geluid heet stuk.
Of de potmeter stuk, of doorgebrand, of combi, of, etc, etc.

Welke heb je erin zitten ?
Anders tijd voor een leuke ds1015 :P

Psygho (Emil) zei:
Edit, deze motoren hebben een ander carter dan de standaard (verstevigde) force.
De f4.6 heeft dus lijnen , en de standaard force heeft blokjes, aan de kant van het vliegwiel.
Wie heeft hier iets zinnings over te zeggen qua constructie stijfheid ?
Ja, hier wil ik wel wat over kwijt. De kwaliteit van het composiet aluminium van de HPI blokjes is sterker/harder dan dat van de originele Force. Ik heb met een kraspen wat testjes gedaan in de huisjes omdat mijn Force motorblokje dus was afgescheurd na een crash op zijn kop. En dat terwijl de S-25 dat vele malen had gedaan en geen krimpt heeft vertoond (anders dan dat de carb eruit brak). Bij het kras in de Force FC.28 heb ik veel diepere krassen dan in de HPI S-25 en mijn nieuwe HPI K4.6. Dus daar zit toch kwalitatief wel een verschil in. Aan de andere kant zit er ook een aardig prijsverschil in: 25 dollar/30 euro.

Vandaag weer gereden, maar ik weet me geen raad met dat OS .30 blok. Dit keer met tandwielverhouding 18/47. Als hij reed ging het hard, maar na stationair draaien sloeg hij af bij gasgeven. Ik heb verschillende afstellingen geprobeerd, maar niets hielp. HSN rijk of arm, LSN rijk of arm, gloeipluggen A5, R4 en R5, steeds afslaan bij gasgeven na stationair draaien. Wie heeft advies?

Bij pk racing staat trouwens ook een 4.6 cc te koop, sleur. Of moet je zoiets niet hebben?

Kan ik me stuurservo nog repareren? :P :cry:

Of Deze dan maar doen :wink:

Voorste diff maar eens weer uitelkaar gehaald, hij blokeerde soms :roll: .
Tandwielen zijn nog oke, zal er maar wat nieuw vet indoen. Alleen hoeveel moet er precis in?

Waarom ik hem uitmekaar haallde was ook omdat de voorbanden niet echt lekker meedraaiden als ik aan de achterbanden draaide. Dan ligt het dus toch aan het tandwiel onder de versnellingsbak, of daar ergens vandaan :?

Rienk Jan zei:
Bij pk racing staat trouwens ook een 4.6 cc te koop, sleur. Of moet je zoiets niet hebben?
Bij PK hebben ze de Force FC.28 blokjes (ook als FC.25 en FC.32). Die had ik erop maar die is dus afgescheurd. Maar als je een leuk blokje voor weinig wilt hebben (en je koopt niet via eBay 8), K4.6 met trekstart voor $110 excl. verzenden), dan is de FC.28 een super blokje voor in het ruwere terrein. Enorm veel koppel in het lage toerentalgebied. Dus goed optrekken en tempo maken. Bovenin een beetje minder power. Dus als je veel op moet optrekken, moet je dat blokje zeker nemen.

Rienk Jan zei:
Voorste diff maar eens weer uitelkaar gehaald, hij blokeerde soms :roll: .
Tandwielen zijn nog oke, zal er maar wat nieuw vet indoen. Alleen hoeveel moet er precis in?
Tot boven de asjes van de satelliettandwieltjes.

Rienk Jan zei:
Waarom ik hem uitmekaar haallde was ook omdat de voorbanden niet echt lekker meedraaiden als ik aan de achterbanden draaide. Dan ligt het dus toch aan het tandwiel onder de versnellingsbak, of daar ergens vandaan :?
Controleer of het borgboutje nog in de cup(s) bij de versnellingsbak zitten. Je hebt kans dat die eruit is(zijn) gerammeld. Gebeurt wel vaker. Als je aan de ene kant (links of rechts) een wiel vasthoudt en je draait de andere kant rond en je hoort/voelt een krakend iets dan is je diff tandwiel versleten of mist een tandje.

Beste mensen,

van een aantal mensen hoor ik dat een stage 3 luchtfilter is aangeraden op een savage omdat de orginele filter fijn zand door laat,
Mijn vraag is dit ook echt zo :?: :|

Mvg,
Hilco

Het is wel aan te raden een ander filter te kopen, beste is dan een hpi stage 3 zoals "savage-master" al zei.
Als ik met mijn standaart filter gereden hebt, is hij er vies. Als ik het filter eruit haal, zie ik op de achterkant toch helekleine zandkorreltjes liggen.

Maar binnenkort koop ik ook een Stage 3 filter voor m'n savy. Dan moet het helemaal weer goedkomen. :wink:

Back