Sleurhutje
Forum veteraan
WTF!!! 8O En hier schepen ze ons op met die K-motoren met dat rottige eenrichtingslager IN de carter en niet zoals de F-motoren aan de buitenkant van de backplate. :cry: Ik heb me lek gezocht op eBay naar een F4.6 maar die was 6 weken geleden nog nergens te vinden. :evil: Nou, dan deze K4.6 ook maar slopen in september in de looping als het lager begint te slippen. 8O :lol:Psygho (Emil) zei:De nitrostar s25 was gewoon een force met ander logo op carter.
Even google'n leer dat hpi wel degelijk de f4.6 levert.(buitenland)
De f4.1 heeft een andere carter behuizing als de standaard force25.
De f4.1 zit een het jasje van de Xrace motoren, welke dan wel weer bij force gemaakt worden, en dus ook in princiepe force motoren zijn, maar goed, das weer een ander verhaal. Tevens zijn hier de poorten, en krukas lichtjes aangepast, (fact. tuned, lees gefreest)
Edit:![]()
Met een eenrichtingslager aan de binnenkant van in de carter heb ik nare ervaringen mee met een STS .28 en LRP .28. Na een paar weken beginnen ze te slippen, backplate eraf, ontvetten, alles erop, twee keer starten en dan weer teveel vettigheid waardoor het lager doorslaat (en ik rij met Sidewinder 25% met slechts totaal 12% olie). Bij het lager aan de buitenkant kun je tenminste nog in de grote zandbak je rotostart of trekstarter loshalen en even schoonmaken, maar in zo'n bak stuifend zand niet de backplate eraf. :? :wink: